Rozhodnou nakonec výsledky jednotlivých Power Stage o šampionátu FIA WRC 2017? V polovině sezony situace zatím vypadá tak, že si jednoznačně nejvíce bodů z této závěrečné, speciálně bodované, zkoušky každé soutěže, připsal na svoje konto Thierry Neuville z týmu Hyundai.
V boji o titul mistra světa by mohly nakonec hrát zajímavou roli bonusové body z Power Stage. Alespoň si to myslí jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville: "Body z Power Stage jsou důležité. Vzhledem k tomu, že se teď dává [až] pět bodů, je Power Stage důležitější než kdy dříve," řekl Belgičan před startem Rally Poland.
Jen připomeňme, že FIA před sezonou 2017 změnila pravidla Power Stage, která byla zavedena v roce 2011. Od letošní sezony tak dostává pět nejrychlejších pilotů bonusové body za poslední zkoušku soutěže a to podle následujícího schématu: 5-4-3-2-1 bod. Do letošní sezony to byli jen tři nejrychlejší podle následujícího schématu: 3-2-1 bod.
Jezdec tak v sezoně, která má 13 závodů, může teoreticky jen z Power Stage získat až 65 bodů. Normálně by pro zisk tolika bodů musel vyhrát dvě soutěže a na třetí být třetí. Pro jezdce tak vzniká velká motivace jet naplno i poslední zkoušku soutěže a nesoustředit se jen na celkový výsledek.
Nejlépe se na těchto zkouškách zatím daří Neuvilleovi. Z prvních sedmi rally sezony dokázal Belgičan získat 25 bodů. Sébastien Ogier, který vede průběžné pořadí MS, získal zatím 18 bonusových. Bez bonusových bodů by měl Ogier v průběžném pořadí 123 bodů a Neuville jen 98 bodů.
Počty získaných bodů z Power Stage zkoušek po 7/13 soutěží WRC 2017:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 25 bodů02. Sébastien Ogier (Ford) - 18 bodů03. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 14 bodů04. Ott Tänak (Ford) - 11 bodů05. Elfyn Evans (Ford) - 9 bodů06. Dani Sordo (Hyundai) - 8 bodů07. Esapekka Lappi (Toyota) - 7 bodů08. Stéphane Lefebvre (Citroën) - 4 body09. Juho Hänninen (Toyota) - 3 body= Craig Breen (Citroën) - 3 body11. Kris Meeke (Citroën) - 2 body12. Hayden Paddon (Hyundai) - 1 bod
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.