Rozhodnou nakonec výsledky jednotlivých Power Stage o šampionátu FIA WRC 2017? V polovině sezony situace zatím vypadá tak, že si jednoznačně nejvíce bodů z této závěrečné, speciálně bodované, zkoušky každé soutěže, připsal na svoje konto Thierry Neuville z týmu Hyundai.
V boji o titul mistra světa by mohly nakonec hrát zajímavou roli bonusové body z Power Stage. Alespoň si to myslí jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville: "Body z Power Stage jsou důležité. Vzhledem k tomu, že se teď dává [až] pět bodů, je Power Stage důležitější než kdy dříve," řekl Belgičan před startem Rally Poland.
Jen připomeňme, že FIA před sezonou 2017 změnila pravidla Power Stage, která byla zavedena v roce 2011. Od letošní sezony tak dostává pět nejrychlejších pilotů bonusové body za poslední zkoušku soutěže a to podle následujícího schématu: 5-4-3-2-1 bod. Do letošní sezony to byli jen tři nejrychlejší podle následujícího schématu: 3-2-1 bod.
Jezdec tak v sezoně, která má 13 závodů, může teoreticky jen z Power Stage získat až 65 bodů. Normálně by pro zisk tolika bodů musel vyhrát dvě soutěže a na třetí být třetí. Pro jezdce tak vzniká velká motivace jet naplno i poslední zkoušku soutěže a nesoustředit se jen na celkový výsledek.
Nejlépe se na těchto zkouškách zatím daří Neuvilleovi. Z prvních sedmi rally sezony dokázal Belgičan získat 25 bodů. Sébastien Ogier, který vede průběžné pořadí MS, získal zatím 18 bonusových. Bez bonusových bodů by měl Ogier v průběžném pořadí 123 bodů a Neuville jen 98 bodů.
Počty získaných bodů z Power Stage zkoušek po 7/13 soutěží WRC 2017:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 25 bodů02. Sébastien Ogier (Ford) - 18 bodů03. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 14 bodů04. Ott Tänak (Ford) - 11 bodů05. Elfyn Evans (Ford) - 9 bodů06. Dani Sordo (Hyundai) - 8 bodů07. Esapekka Lappi (Toyota) - 7 bodů08. Stéphane Lefebvre (Citroën) - 4 body09. Juho Hänninen (Toyota) - 3 body= Craig Breen (Citroën) - 3 body11. Kris Meeke (Citroën) - 2 body12. Hayden Paddon (Hyundai) - 1 bod
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.