Rozhodnou nakonec výsledky jednotlivých Power Stage o šampionátu FIA WRC 2017? V polovině sezony situace zatím vypadá tak, že si jednoznačně nejvíce bodů z této závěrečné, speciálně bodované, zkoušky každé soutěže, připsal na svoje konto Thierry Neuville z týmu Hyundai.
V boji o titul mistra světa by mohly nakonec hrát zajímavou roli bonusové body z Power Stage. Alespoň si to myslí jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville: "Body z Power Stage jsou důležité. Vzhledem k tomu, že se teď dává [až] pět bodů, je Power Stage důležitější než kdy dříve," řekl Belgičan před startem Rally Poland.
Jen připomeňme, že FIA před sezonou 2017 změnila pravidla Power Stage, která byla zavedena v roce 2011. Od letošní sezony tak dostává pět nejrychlejších pilotů bonusové body za poslední zkoušku soutěže a to podle následujícího schématu: 5-4-3-2-1 bod. Do letošní sezony to byli jen tři nejrychlejší podle následujícího schématu: 3-2-1 bod.
Jezdec tak v sezoně, která má 13 závodů, může teoreticky jen z Power Stage získat až 65 bodů. Normálně by pro zisk tolika bodů musel vyhrát dvě soutěže a na třetí být třetí. Pro jezdce tak vzniká velká motivace jet naplno i poslední zkoušku soutěže a nesoustředit se jen na celkový výsledek.
Nejlépe se na těchto zkouškách zatím daří Neuvilleovi. Z prvních sedmi rally sezony dokázal Belgičan získat 25 bodů. Sébastien Ogier, který vede průběžné pořadí MS, získal zatím 18 bonusových. Bez bonusových bodů by měl Ogier v průběžném pořadí 123 bodů a Neuville jen 98 bodů.
Počty získaných bodů z Power Stage zkoušek po 7/13 soutěží WRC 2017:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 25 bodů02. Sébastien Ogier (Ford) - 18 bodů03. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 14 bodů04. Ott Tänak (Ford) - 11 bodů05. Elfyn Evans (Ford) - 9 bodů06. Dani Sordo (Hyundai) - 8 bodů07. Esapekka Lappi (Toyota) - 7 bodů08. Stéphane Lefebvre (Citroën) - 4 body09. Juho Hänninen (Toyota) - 3 body= Craig Breen (Citroën) - 3 body11. Kris Meeke (Citroën) - 2 body12. Hayden Paddon (Hyundai) - 1 bod
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.