Andreas Mikkelsen se může těšit i na třetí soutěž za volantem speciálu C3 WRC. S francouzským týmem pojede v srpnu v Německu.
Někdejší pilot továrního týmu Volkswagen Motorsport byl draftován do týmu Citroënu pro Rally Sardegna, kde doplnil Kris Meekea a Craiga Breena. Meeke ale na Sardinii letos už po několikáté nepředvedl očekávaný výkon, a tak jej Mikkelsen nahradil na probíhající Orlen 74th Rally Poland. Na další soutěži, Neste Rally Finland, Nora neuvidíme, když se za volant vrátí Meeke, který zde vloni vyhrál, a společně s ním do soutěže odstartují Craig Breen a Khalid Al Qassimi.
Na 10. soutěži letošního ročníku, Rally Deutschland, bude Andreas ale opět za volantem C3 WRC, když nahradí Stéphane Lefebvra, který zde vloni při privátním startu ošklivě havaroval. Jeho kolegy budou Breen a Meeke. "Je opravdu dobré dostat další příležitost jet s týmem v Německu. Samozřejmě, je to asfaltová rally, takže to pro mě bude další nová zkušenost s C3, ale těším se na ní. Nicméně, to je budoucnost. Momentálně se zaměřuji na získání dobrého výsledku o tomto víkendu," řekl Andreas Mikkelsen pro wrc.com.
Po debutu Mikkelsena na Sardinii řekl šéf týmu Citroën, Yves Matton, že pilot podpořil tým, aby "zkusili nějaké nové nápady", které zlepší výkonnost C3 World Rally Car, která byla doposud nevýrazná. Jak jsme vás již informovali, Citroën tyto novinky už vyzkoušel a stihl na ně dostat již homologaci - konkrétně se jedná o vylepšení na zadním diferenciálu a rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. To jej stálo dva vývojové žolíky. Novinky se v Polsku ale objeví pouze na autě Mikkelsena.
Matton před soutěží také mluvil "o výrazných změnách v naší organizaci, našich metodách a našich principech". V Polsku byli viditelné změny v technickém oddělení. Christophe Besse se k týmu připojil jako technický ředitel, když nahradil Laurenta Fregosiho, který se v rámci společnosti přesunul na jinou pozici. Besse v minulosti v týmu Citroënu ve WRC už pracoval, když byl šéfem testovacího týmu a závodním inženýrem mezi lety 2003 a 2006. Zastával také několik pozic závodních inženýrů ve Formuli 1 a ve World Endurance Championships.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?