Andreas Mikkelsen se může těšit i na třetí soutěž za volantem speciálu C3 WRC. S francouzským týmem pojede v srpnu v Německu.
Někdejší pilot továrního týmu Volkswagen Motorsport byl draftován do týmu Citroënu pro Rally Sardegna, kde doplnil Kris Meekea a Craiga Breena. Meeke ale na Sardinii letos už po několikáté nepředvedl očekávaný výkon, a tak jej Mikkelsen nahradil na probíhající Orlen 74th Rally Poland. Na další soutěži, Neste Rally Finland, Nora neuvidíme, když se za volant vrátí Meeke, který zde vloni vyhrál, a společně s ním do soutěže odstartují Craig Breen a Khalid Al Qassimi.
Na 10. soutěži letošního ročníku, Rally Deutschland, bude Andreas ale opět za volantem C3 WRC, když nahradí Stéphane Lefebvra, který zde vloni při privátním startu ošklivě havaroval. Jeho kolegy budou Breen a Meeke. "Je opravdu dobré dostat další příležitost jet s týmem v Německu. Samozřejmě, je to asfaltová rally, takže to pro mě bude další nová zkušenost s C3, ale těším se na ní. Nicméně, to je budoucnost. Momentálně se zaměřuji na získání dobrého výsledku o tomto víkendu," řekl Andreas Mikkelsen pro wrc.com.
Po debutu Mikkelsena na Sardinii řekl šéf týmu Citroën, Yves Matton, že pilot podpořil tým, aby "zkusili nějaké nové nápady", které zlepší výkonnost C3 World Rally Car, která byla doposud nevýrazná. Jak jsme vás již informovali, Citroën tyto novinky už vyzkoušel a stihl na ně dostat již homologaci - konkrétně se jedná o vylepšení na zadním diferenciálu a rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. To jej stálo dva vývojové žolíky. Novinky se v Polsku ale objeví pouze na autě Mikkelsena.
Matton před soutěží také mluvil "o výrazných změnách v naší organizaci, našich metodách a našich principech". V Polsku byli viditelné změny v technickém oddělení. Christophe Besse se k týmu připojil jako technický ředitel, když nahradil Laurenta Fregosiho, který se v rámci společnosti přesunul na jinou pozici. Besse v minulosti v týmu Citroënu ve WRC už pracoval, když byl šéfem testovacího týmu a závodním inženýrem mezi lety 2003 a 2006. Zastával také několik pozic závodních inženýrů ve Formuli 1 a ve World Endurance Championships.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.