Andreas Mikkelsen se může těšit i na třetí soutěž za volantem speciálu C3 WRC. S francouzským týmem pojede v srpnu v Německu.
Někdejší pilot továrního týmu Volkswagen Motorsport byl draftován do týmu Citroënu pro Rally Sardegna, kde doplnil Kris Meekea a Craiga Breena. Meeke ale na Sardinii letos už po několikáté nepředvedl očekávaný výkon, a tak jej Mikkelsen nahradil na probíhající Orlen 74th Rally Poland. Na další soutěži, Neste Rally Finland, Nora neuvidíme, když se za volant vrátí Meeke, který zde vloni vyhrál, a společně s ním do soutěže odstartují Craig Breen a Khalid Al Qassimi.
Na 10. soutěži letošního ročníku, Rally Deutschland, bude Andreas ale opět za volantem C3 WRC, když nahradí Stéphane Lefebvra, který zde vloni při privátním startu ošklivě havaroval. Jeho kolegy budou Breen a Meeke. "Je opravdu dobré dostat další příležitost jet s týmem v Německu. Samozřejmě, je to asfaltová rally, takže to pro mě bude další nová zkušenost s C3, ale těším se na ní. Nicméně, to je budoucnost. Momentálně se zaměřuji na získání dobrého výsledku o tomto víkendu," řekl Andreas Mikkelsen pro wrc.com.
Po debutu Mikkelsena na Sardinii řekl šéf týmu Citroën, Yves Matton, že pilot podpořil tým, aby "zkusili nějaké nové nápady", které zlepší výkonnost C3 World Rally Car, která byla doposud nevýrazná. Jak jsme vás již informovali, Citroën tyto novinky už vyzkoušel a stihl na ně dostat již homologaci - konkrétně se jedná o vylepšení na zadním diferenciálu a rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. To jej stálo dva vývojové žolíky. Novinky se v Polsku ale objeví pouze na autě Mikkelsena.
Matton před soutěží také mluvil "o výrazných změnách v naší organizaci, našich metodách a našich principech". V Polsku byli viditelné změny v technickém oddělení. Christophe Besse se k týmu připojil jako technický ředitel, když nahradil Laurenta Fregosiho, který se v rámci společnosti přesunul na jinou pozici. Besse v minulosti v týmu Citroënu ve WRC už pracoval, když byl šéfem testovacího týmu a závodním inženýrem mezi lety 2003 a 2006. Zastával také několik pozic závodních inženýrů ve Formuli 1 a ve World Endurance Championships.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.