Andreas Mikkelsen se může těšit i na třetí soutěž za volantem speciálu C3 WRC. S francouzským týmem pojede v srpnu v Německu.
Někdejší pilot továrního týmu Volkswagen Motorsport byl draftován do týmu Citroënu pro Rally Sardegna, kde doplnil Kris Meekea a Craiga Breena. Meeke ale na Sardinii letos už po několikáté nepředvedl očekávaný výkon, a tak jej Mikkelsen nahradil na probíhající Orlen 74th Rally Poland. Na další soutěži, Neste Rally Finland, Nora neuvidíme, když se za volant vrátí Meeke, který zde vloni vyhrál, a společně s ním do soutěže odstartují Craig Breen a Khalid Al Qassimi.
Na 10. soutěži letošního ročníku, Rally Deutschland, bude Andreas ale opět za volantem C3 WRC, když nahradí Stéphane Lefebvra, který zde vloni při privátním startu ošklivě havaroval. Jeho kolegy budou Breen a Meeke. "Je opravdu dobré dostat další příležitost jet s týmem v Německu. Samozřejmě, je to asfaltová rally, takže to pro mě bude další nová zkušenost s C3, ale těším se na ní. Nicméně, to je budoucnost. Momentálně se zaměřuji na získání dobrého výsledku o tomto víkendu," řekl Andreas Mikkelsen pro wrc.com.
Po debutu Mikkelsena na Sardinii řekl šéf týmu Citroën, Yves Matton, že pilot podpořil tým, aby "zkusili nějaké nové nápady", které zlepší výkonnost C3 World Rally Car, která byla doposud nevýrazná. Jak jsme vás již informovali, Citroën tyto novinky už vyzkoušel a stihl na ně dostat již homologaci - konkrétně se jedná o vylepšení na zadním diferenciálu a rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. To jej stálo dva vývojové žolíky. Novinky se v Polsku ale objeví pouze na autě Mikkelsena.
Matton před soutěží také mluvil "o výrazných změnách v naší organizaci, našich metodách a našich principech". V Polsku byli viditelné změny v technickém oddělení. Christophe Besse se k týmu připojil jako technický ředitel, když nahradil Laurenta Fregosiho, který se v rámci společnosti přesunul na jinou pozici. Besse v minulosti v týmu Citroënu ve WRC už pracoval, když byl šéfem testovacího týmu a závodním inženýrem mezi lety 2003 a 2006. Zastával také několik pozic závodních inženýrů ve Formuli 1 a ve World Endurance Championships.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.