AKTUALIZACE PO RZ9; MS v automobilových soutěžích pokračuje o tomto víkendu na ostrově Sardinie. Na posádky čekají šotolinové tratě a také velké horko. Soutěž tvoří celkem 19 rychlostních zkoušek rozdělených do třech etap.
Po RZ9:Odpoledne se začínalo RZ6, která se stala opět kořistí Lappiho. Mladík za volantem Toyoty tak dokázal vyhrát třetí rychlostní zkoušku za sebou - tentokrát už mu fungovala i převodovka. Druhý čas (+1,2) zajel Paddon, třetí byl Tänak. Naopak velké problémy měl Dani Sordo - Španěl prvně nestihl přijet včas do servisu (o 4 minuty), následně mechanici potřebovali na výměnu turba více čas a jezdec tak nestihl ze servisu včas odjet (opět o 4 minuty). Celkem tak dostal penalizaci 1:30 min). Motor pak navíc neměl pořádný výkon na trati (ztratil přes 7 minut). Ze soutěže musel odstoupit Kris Meeke, protože u jeho C3 WRC došlo k poškození rámu.
Lappi dovršil svůj hattrick na RZ7! Fin se tak celkově posunul před Mikkelsena. Druhý čas zajeli společně Neuville a Latvala (oba během odpoledne předvedli parádní stíhací jízdu. Lídr soutěže, Paddon, v cíli přiznal, že má poškozený tlumič. Jeden defekt a druhé poškozené kolo v cíli zaznamenali reportéři i na autě Neuvillea. Andreas Mikkelsen zatím na ostatní WRC nestačí, Nor bojuje s vozem (na RZ6 mu auto 'chcíplo' třikrát, zde dvakrát). Problémy s turbem dál trápili Sorda.
Dani Sordo na přejezdu konečně opravil svůj stávkující Hyundai a hned pořádně zabral, když vyhrál RZ8 o 8,2s před Latvalou a 8,3s před Neuvillem! Neuville díky tomu poskočil na třetí a Latvala na čtvrté místo. O dvě příčky přišel Ostberg, který odpoledne ztrácel kvůli nevhodné volbě pneumatik. Problémy s tlumičem hlásil Lappi.
I poslední zkoušku dne, RZ9, vyhrál Dani Sordo. Na zadá mu tentokrát dýchal Lappi (+3,2s) a Tänak (+3,6s). Estonec ve službách M-Sportu tak poskočil v rámci jednoho testu z 6. příčky až na 3. (dokázal tak využít své volby, kdy jako jeden z mála vezl dvě rezervy, aby mohl v závěru etapy zatlačit). Jeho posun byl však způsoben také chybou Juhy Hänninena, který trefil břeh předkem vozu (z poničeného chladiče unikala voda) a ztratil zhruba 40 vteřin. Fin tak nedotáhl letošní nejlepší etapu v jeho podání do zdárného konce a spadl na 6. místo. Situace na čele se dost vyrovnala poté, co Paddon ztratil přes 8 vteřin.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 1:31:02,6 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +8,2 3. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +9,5 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +9,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +14,7 6. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +38,0 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +41,0 8. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:05,3 9. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1:57,9 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta R5 +4:08,0Po RZ5:Dopolední sekce na Sardinii zahrnovala první průjezdy čtyřmi měřenými úseky. Nejlépe začal Kris Meeke, který si připsal nejrychlejší čas na RZ2 a posunul se do průběžného vedení v soutěži.Druhý byl Juho Hänninen (+0,5s) a třetí Hayden Paddon (+0,8s).
Na RZ3 se předvedl Juho Hänninen, který zkoušku vyhrál a v průběžném vedení vystřídal Krise Meekea. Druhý čas zajel Meeke (+3,2s) a třetí byl Mads Ostberg (+4,6s). Je pěkně vidět, jak se na Sardinii projevuje čištění trati, když první na trati, Sébastien Ogier, zajel až 11. čas (+20,6s) a druhý na trati, Thierry Neuville, zajel až 10. čas (20,5s). Na RZ2 to bylo podobné (Ogier 12. a Neuville 9.). Problémy zde potkaly Craiga Breena, který se svoji C3 WRC po jednom ze skoků tak tvrdě přistál, že poškodil obal převodovky, ze které začal utíkat olej. Technické problémy potkaly Esapekku Lappiho, kterému nešla zařadit dvojka.
RZ4 projel nejrychleji Dani Sordo, druhý byl jeho týmový kolega, Thierry Neuville, (+2s) a třetí čas zajel Ott Tänak (+3,3s). Do průběžného vedení v soutěži se vrátil Kris Meeke. Zajímavý poznatek ve stopce přidal Sébastien Ogier - podle něj je zdejší čištění trati podobně náročné jako v Austrálii nebo Mexiku, což jsou soutěže vyhlášené velkou nevýhodou pro prvního na trati. Mimo trať na této zkoušce skončil Eflyn Evans. Kolo zde upadlo Martinu Prokopovi (zřejmě vada šroubu), který se tou dobou držel na 21. příčce.
RZ5 zvládl nejrychleji Esapekka Lappi, který i přes problémy s převodovkou (stále chybějící druhý rychlostní stupeň) dokázal zajet perfektní zkoušku a získat tak svoji první vyhranou vložku ve WRC. Druhý byl Mads Ostberg (+3,3s) a třetí čas zajel Hayden Paddon (+3,7s). Novozélanďan se díky tomu posunul do čela, protože Kris Meeke v průběhu zkoušky havaroval a šel přes střechu. Do cíle vložky se dobelhal se ztrátou 7:44 min. Něco přes minutu ztratil také Dani Sordo, který měl problémy s motorem.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 46:55,7 - - - 2. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +4,3 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +4,4 4. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +14,7 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +19,6 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,8 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +37,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +53,4 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +1:14,5 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:18,8Po RZ1:Úvodní speciálka měřila rovné 2 kilometry. Lehce na ní poškodil svoji Toyotu Juho Hänninen - Fin trefil balík slámy a odlomil malou část křídla. Návrat do vozu WRC si pochvaloval Mikkelsen.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe 2:01,8 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +0,2 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +0,4 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +0,5 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,9 = H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe +0,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +1,0 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1,1 9. K. Mekke - P. NagleCitroën C3 WRC +1,2 10. C. Breen - M. ScottCitroën C3 WRC +1,6Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?