AKTUALIZACE PO RZ9; MS v automobilových soutěžích pokračuje o tomto víkendu na ostrově Sardinie. Na posádky čekají šotolinové tratě a také velké horko. Soutěž tvoří celkem 19 rychlostních zkoušek rozdělených do třech etap.
Po RZ9:Odpoledne se začínalo RZ6, která se stala opět kořistí Lappiho. Mladík za volantem Toyoty tak dokázal vyhrát třetí rychlostní zkoušku za sebou - tentokrát už mu fungovala i převodovka. Druhý čas (+1,2) zajel Paddon, třetí byl Tänak. Naopak velké problémy měl Dani Sordo - Španěl prvně nestihl přijet včas do servisu (o 4 minuty), následně mechanici potřebovali na výměnu turba více čas a jezdec tak nestihl ze servisu včas odjet (opět o 4 minuty). Celkem tak dostal penalizaci 1:30 min). Motor pak navíc neměl pořádný výkon na trati (ztratil přes 7 minut). Ze soutěže musel odstoupit Kris Meeke, protože u jeho C3 WRC došlo k poškození rámu.
Lappi dovršil svůj hattrick na RZ7! Fin se tak celkově posunul před Mikkelsena. Druhý čas zajeli společně Neuville a Latvala (oba během odpoledne předvedli parádní stíhací jízdu. Lídr soutěže, Paddon, v cíli přiznal, že má poškozený tlumič. Jeden defekt a druhé poškozené kolo v cíli zaznamenali reportéři i na autě Neuvillea. Andreas Mikkelsen zatím na ostatní WRC nestačí, Nor bojuje s vozem (na RZ6 mu auto 'chcíplo' třikrát, zde dvakrát). Problémy s turbem dál trápili Sorda.
Dani Sordo na přejezdu konečně opravil svůj stávkující Hyundai a hned pořádně zabral, když vyhrál RZ8 o 8,2s před Latvalou a 8,3s před Neuvillem! Neuville díky tomu poskočil na třetí a Latvala na čtvrté místo. O dvě příčky přišel Ostberg, který odpoledne ztrácel kvůli nevhodné volbě pneumatik. Problémy s tlumičem hlásil Lappi.
I poslední zkoušku dne, RZ9, vyhrál Dani Sordo. Na zadá mu tentokrát dýchal Lappi (+3,2s) a Tänak (+3,6s). Estonec ve službách M-Sportu tak poskočil v rámci jednoho testu z 6. příčky až na 3. (dokázal tak využít své volby, kdy jako jeden z mála vezl dvě rezervy, aby mohl v závěru etapy zatlačit). Jeho posun byl však způsoben také chybou Juhy Hänninena, který trefil břeh předkem vozu (z poničeného chladiče unikala voda) a ztratil zhruba 40 vteřin. Fin tak nedotáhl letošní nejlepší etapu v jeho podání do zdárného konce a spadl na 6. místo. Situace na čele se dost vyrovnala poté, co Paddon ztratil přes 8 vteřin.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 1:31:02,6 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +8,2 3. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +9,5 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +9,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +14,7 6. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +38,0 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +41,0 8. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:05,3 9. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1:57,9 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta R5 +4:08,0Po RZ5:Dopolední sekce na Sardinii zahrnovala první průjezdy čtyřmi měřenými úseky. Nejlépe začal Kris Meeke, který si připsal nejrychlejší čas na RZ2 a posunul se do průběžného vedení v soutěži.Druhý byl Juho Hänninen (+0,5s) a třetí Hayden Paddon (+0,8s).
Na RZ3 se předvedl Juho Hänninen, který zkoušku vyhrál a v průběžném vedení vystřídal Krise Meekea. Druhý čas zajel Meeke (+3,2s) a třetí byl Mads Ostberg (+4,6s). Je pěkně vidět, jak se na Sardinii projevuje čištění trati, když první na trati, Sébastien Ogier, zajel až 11. čas (+20,6s) a druhý na trati, Thierry Neuville, zajel až 10. čas (20,5s). Na RZ2 to bylo podobné (Ogier 12. a Neuville 9.). Problémy zde potkaly Craiga Breena, který se svoji C3 WRC po jednom ze skoků tak tvrdě přistál, že poškodil obal převodovky, ze které začal utíkat olej. Technické problémy potkaly Esapekku Lappiho, kterému nešla zařadit dvojka.
RZ4 projel nejrychleji Dani Sordo, druhý byl jeho týmový kolega, Thierry Neuville, (+2s) a třetí čas zajel Ott Tänak (+3,3s). Do průběžného vedení v soutěži se vrátil Kris Meeke. Zajímavý poznatek ve stopce přidal Sébastien Ogier - podle něj je zdejší čištění trati podobně náročné jako v Austrálii nebo Mexiku, což jsou soutěže vyhlášené velkou nevýhodou pro prvního na trati. Mimo trať na této zkoušce skončil Eflyn Evans. Kolo zde upadlo Martinu Prokopovi (zřejmě vada šroubu), který se tou dobou držel na 21. příčce.
RZ5 zvládl nejrychleji Esapekka Lappi, který i přes problémy s převodovkou (stále chybějící druhý rychlostní stupeň) dokázal zajet perfektní zkoušku a získat tak svoji první vyhranou vložku ve WRC. Druhý byl Mads Ostberg (+3,3s) a třetí čas zajel Hayden Paddon (+3,7s). Novozélanďan se díky tomu posunul do čela, protože Kris Meeke v průběhu zkoušky havaroval a šel přes střechu. Do cíle vložky se dobelhal se ztrátou 7:44 min. Něco přes minutu ztratil také Dani Sordo, který měl problémy s motorem.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 46:55,7 - - - 2. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +4,3 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +4,4 4. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +14,7 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +19,6 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,8 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +37,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +53,4 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +1:14,5 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:18,8Po RZ1:Úvodní speciálka měřila rovné 2 kilometry. Lehce na ní poškodil svoji Toyotu Juho Hänninen - Fin trefil balík slámy a odlomil malou část křídla. Návrat do vozu WRC si pochvaloval Mikkelsen.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe 2:01,8 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +0,2 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +0,4 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +0,5 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,9 = H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe +0,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +1,0 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1,1 9. K. Mekke - P. NagleCitroën C3 WRC +1,2 10. C. Breen - M. ScottCitroën C3 WRC +1,6S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?