AKTUALIZACE PO RZ9; MS v automobilových soutěžích pokračuje o tomto víkendu na ostrově Sardinie. Na posádky čekají šotolinové tratě a také velké horko. Soutěž tvoří celkem 19 rychlostních zkoušek rozdělených do třech etap.
Po RZ9:Odpoledne se začínalo RZ6, která se stala opět kořistí Lappiho. Mladík za volantem Toyoty tak dokázal vyhrát třetí rychlostní zkoušku za sebou - tentokrát už mu fungovala i převodovka. Druhý čas (+1,2) zajel Paddon, třetí byl Tänak. Naopak velké problémy měl Dani Sordo - Španěl prvně nestihl přijet včas do servisu (o 4 minuty), následně mechanici potřebovali na výměnu turba více čas a jezdec tak nestihl ze servisu včas odjet (opět o 4 minuty). Celkem tak dostal penalizaci 1:30 min). Motor pak navíc neměl pořádný výkon na trati (ztratil přes 7 minut). Ze soutěže musel odstoupit Kris Meeke, protože u jeho C3 WRC došlo k poškození rámu.
Lappi dovršil svůj hattrick na RZ7! Fin se tak celkově posunul před Mikkelsena. Druhý čas zajeli společně Neuville a Latvala (oba během odpoledne předvedli parádní stíhací jízdu. Lídr soutěže, Paddon, v cíli přiznal, že má poškozený tlumič. Jeden defekt a druhé poškozené kolo v cíli zaznamenali reportéři i na autě Neuvillea. Andreas Mikkelsen zatím na ostatní WRC nestačí, Nor bojuje s vozem (na RZ6 mu auto 'chcíplo' třikrát, zde dvakrát). Problémy s turbem dál trápili Sorda.
Dani Sordo na přejezdu konečně opravil svůj stávkující Hyundai a hned pořádně zabral, když vyhrál RZ8 o 8,2s před Latvalou a 8,3s před Neuvillem! Neuville díky tomu poskočil na třetí a Latvala na čtvrté místo. O dvě příčky přišel Ostberg, který odpoledne ztrácel kvůli nevhodné volbě pneumatik. Problémy s tlumičem hlásil Lappi.
I poslední zkoušku dne, RZ9, vyhrál Dani Sordo. Na zadá mu tentokrát dýchal Lappi (+3,2s) a Tänak (+3,6s). Estonec ve službách M-Sportu tak poskočil v rámci jednoho testu z 6. příčky až na 3. (dokázal tak využít své volby, kdy jako jeden z mála vezl dvě rezervy, aby mohl v závěru etapy zatlačit). Jeho posun byl však způsoben také chybou Juhy Hänninena, který trefil břeh předkem vozu (z poničeného chladiče unikala voda) a ztratil zhruba 40 vteřin. Fin tak nedotáhl letošní nejlepší etapu v jeho podání do zdárného konce a spadl na 6. místo. Situace na čele se dost vyrovnala poté, co Paddon ztratil přes 8 vteřin.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 1:31:02,6 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +8,2 3. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +9,5 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +9,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +14,7 6. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +38,0 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +41,0 8. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:05,3 9. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1:57,9 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta R5 +4:08,0Po RZ5:Dopolední sekce na Sardinii zahrnovala první průjezdy čtyřmi měřenými úseky. Nejlépe začal Kris Meeke, který si připsal nejrychlejší čas na RZ2 a posunul se do průběžného vedení v soutěži.Druhý byl Juho Hänninen (+0,5s) a třetí Hayden Paddon (+0,8s).
Na RZ3 se předvedl Juho Hänninen, který zkoušku vyhrál a v průběžném vedení vystřídal Krise Meekea. Druhý čas zajel Meeke (+3,2s) a třetí byl Mads Ostberg (+4,6s). Je pěkně vidět, jak se na Sardinii projevuje čištění trati, když první na trati, Sébastien Ogier, zajel až 11. čas (+20,6s) a druhý na trati, Thierry Neuville, zajel až 10. čas (20,5s). Na RZ2 to bylo podobné (Ogier 12. a Neuville 9.). Problémy zde potkaly Craiga Breena, který se svoji C3 WRC po jednom ze skoků tak tvrdě přistál, že poškodil obal převodovky, ze které začal utíkat olej. Technické problémy potkaly Esapekku Lappiho, kterému nešla zařadit dvojka.
RZ4 projel nejrychleji Dani Sordo, druhý byl jeho týmový kolega, Thierry Neuville, (+2s) a třetí čas zajel Ott Tänak (+3,3s). Do průběžného vedení v soutěži se vrátil Kris Meeke. Zajímavý poznatek ve stopce přidal Sébastien Ogier - podle něj je zdejší čištění trati podobně náročné jako v Austrálii nebo Mexiku, což jsou soutěže vyhlášené velkou nevýhodou pro prvního na trati. Mimo trať na této zkoušce skončil Eflyn Evans. Kolo zde upadlo Martinu Prokopovi (zřejmě vada šroubu), který se tou dobou držel na 21. příčce.
RZ5 zvládl nejrychleji Esapekka Lappi, který i přes problémy s převodovkou (stále chybějící druhý rychlostní stupeň) dokázal zajet perfektní zkoušku a získat tak svoji první vyhranou vložku ve WRC. Druhý byl Mads Ostberg (+3,3s) a třetí čas zajel Hayden Paddon (+3,7s). Novozélanďan se díky tomu posunul do čela, protože Kris Meeke v průběhu zkoušky havaroval a šel přes střechu. Do cíle vložky se dobelhal se ztrátou 7:44 min. Něco přes minutu ztratil také Dani Sordo, který měl problémy s motorem.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe 46:55,7 - - - 2. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +4,3 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +4,4 4. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +14,7 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe +19,6 6. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,8 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +37,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +53,4 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +1:14,5 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:18,8Po RZ1:Úvodní speciálka měřila rovné 2 kilometry. Lehce na ní poškodil svoji Toyotu Juho Hänninen - Fin trefil balík slámy a odlomil malou část křídla. Návrat do vozu WRC si pochvaloval Mikkelsen.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC Coupe 2:01,8 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC +0,2 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC Coupe +0,4 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +0,5 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,9 = H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 WRC Coupe +0,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +1,0 8. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC +1,1 9. K. Mekke - P. NagleCitroën C3 WRC +1,2 10. C. Breen - M. ScottCitroën C3 WRC +1,6Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.