Na dnešek byl v Itálii naplánován shakedown před tamější soutěží. Nejrychlejší čas na této trati zajely vozy Hyundai před Toyotami. Zřejmě nejsledovanější osobou ve voze WRC je Andreas Mikkelsen, který poprvé usedá do Citroënu C3 WRC. Jak si vedl na shakedownu?
Shakedown proběhl dopoledne za ještě příjemných teplot. Do problémů se zde dostal Martin Prokop, který při druhém průjezdu přetočil svůj Ford na bok. Shakedown pak byl na půl hodiny přerušen. Trať měřila 4,15 kilometru a nejrychlejší byl ve třetím průjezdu Dani Sordo. Mikkelsen, který trať projel nejvícekrát ze všech (celkem 7 průjezdů), byl při premiéře s Citroënem pátý.
Výsledky shakedownu:1) Dani Sordo 2:28,1 min.2) Thierry Neuville +0,2s3) Jari-Matti Latvala +1,1s4) Esapekka Lappi +1,4s5) Andreas Mikkelsen +1,4s6) Hayden Paddon +1,5s7) Kris Meeke +1,9s8) Sébastien Ogier +2,0s9) Juho Hänninen +2,5s10) Mads Ostberg +3,4s11) Craig Breen +3,6s12) Elfyn Evans +6,7s13) Ott Tänak +8,5s
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.