Na dnešek byl v Itálii naplánován shakedown před tamější soutěží. Nejrychlejší čas na této trati zajely vozy Hyundai před Toyotami. Zřejmě nejsledovanější osobou ve voze WRC je Andreas Mikkelsen, který poprvé usedá do Citroënu C3 WRC. Jak si vedl na shakedownu?
Shakedown proběhl dopoledne za ještě příjemných teplot. Do problémů se zde dostal Martin Prokop, který při druhém průjezdu přetočil svůj Ford na bok. Shakedown pak byl na půl hodiny přerušen. Trať měřila 4,15 kilometru a nejrychlejší byl ve třetím průjezdu Dani Sordo. Mikkelsen, který trať projel nejvícekrát ze všech (celkem 7 průjezdů), byl při premiéře s Citroënem pátý.
Výsledky shakedownu:1) Dani Sordo 2:28,1 min.2) Thierry Neuville +0,2s3) Jari-Matti Latvala +1,1s4) Esapekka Lappi +1,4s5) Andreas Mikkelsen +1,4s6) Hayden Paddon +1,5s7) Kris Meeke +1,9s8) Sébastien Ogier +2,0s9) Juho Hänninen +2,5s10) Mads Ostberg +3,4s11) Craig Breen +3,6s12) Elfyn Evans +6,7s13) Ott Tänak +8,5s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?