Na dnešek byl v Itálii naplánován shakedown před tamější soutěží. Nejrychlejší čas na této trati zajely vozy Hyundai před Toyotami. Zřejmě nejsledovanější osobou ve voze WRC je Andreas Mikkelsen, který poprvé usedá do Citroënu C3 WRC. Jak si vedl na shakedownu?
Shakedown proběhl dopoledne za ještě příjemných teplot. Do problémů se zde dostal Martin Prokop, který při druhém průjezdu přetočil svůj Ford na bok. Shakedown pak byl na půl hodiny přerušen. Trať měřila 4,15 kilometru a nejrychlejší byl ve třetím průjezdu Dani Sordo. Mikkelsen, který trať projel nejvícekrát ze všech (celkem 7 průjezdů), byl při premiéře s Citroënem pátý.
Výsledky shakedownu:1) Dani Sordo 2:28,1 min.2) Thierry Neuville +0,2s3) Jari-Matti Latvala +1,1s4) Esapekka Lappi +1,4s5) Andreas Mikkelsen +1,4s6) Hayden Paddon +1,5s7) Kris Meeke +1,9s8) Sébastien Ogier +2,0s9) Juho Hänninen +2,5s10) Mads Ostberg +3,4s11) Craig Breen +3,6s12) Elfyn Evans +6,7s13) Ott Tänak +8,5s
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?