Citroën a Andreas Mikkelsen už zkoumají možnosti, jak by se dala rozšířit jejich spolupráce ve World Rally Championship na více než jednu soutěž. Nor má zatím potvrzený start na Sardinii.
Vítěz poslední soutěže roku 2016, která byla poslední také pro tovární tým Volkswagenu, zatím neměl možnost absolvovat jedinou soutěž se speciálem WRC letošní specifikace. Teď se představí s Citroënem C3 WRC na Sardinii, kde nahradí Stéphana Lefebvra. Vůz si Andreas otestuje během tohoto týdne - první kilometry s ním ujel dnes.
Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, řekl, že "Andreas nám nemusí nic dokazovat". Největší překážkou dlouhodobějšího kontraktu je tak aktuální nedostupnost dalšího C3 WRC. "Nebudeme ho vystavovat nějakému tlaku, jenom chceme, aby si našel svůj level a jel na něm," řekl Matton Autosportu. "Jsem docela přesvědčený, že v Itálii může odjet dobrou rally, pokud se v autě bude během testu cítit dobře a tento pocit pak zlepší během soutěže.
Když jsme Andrease poprosili, jestli by se k nám nepřipojil, tak samozřejmě pro něj nebylo hlavním záměrem mít jednorázové svezení a pak říct na shledanou. Nechceme, aby k nám jezdci přišli jen jednorázově. Momentálně nevím [co může být uděláno v budoucnu]. Dostupnost auta je obtížná, po autech máme velkou poptávku. Co teď můžeme říct, je, že to budeme brát krok za krokem."
Citroën se už teď zavázal k tomu, že pojede na vybraných soutěžích s maximálně čtyřmi vozy pro Krise Meekea, Craiga Breena, Khalida Al-Qassimiho a Stéphana Lefebvra. Díky svému programu ve vytrvalostních pouštních soutěžích má Al-Qassimi pouze částečný program ve WRC, ale nasazení čtyř aut na všech zbývajících soutěžích by se pařížskému týmu mohlo dost prodražit.
Management Mikkelsena Autosportu potvrdil, že jezdec bude Citroënu k dispozici pro zbytek sezony 2017. Norského soutěžáka jsme letos mohli na světové scéně vidět pouze za volantem Škody Fabia R5 v barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. "S touto smlouvou jsem velmi, velmi spokojen. Na toto jsem čekal a na to jsem se těšil, šance být zpět na nejvyšší úrovni. Je jasné, že letošní šampionát je pro mě zničený, ale co je teď důležité, je být v co možná nejlepší pozici pro příští rok. Už se těším, až poprvé otestuji C3 WRC. Testoval jsem vloni Polo [specifikace] 2017 a letos jsem testoval Hyundai, takže mám s auty nějaké zkušenosti. Samozřejmě, že bych rád zůstal [na nejvyšší úrovni ve WRC] pro zbytek sezony."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?