Citroën a Andreas Mikkelsen už zkoumají možnosti, jak by se dala rozšířit jejich spolupráce ve World Rally Championship na více než jednu soutěž. Nor má zatím potvrzený start na Sardinii.
Vítěz poslední soutěže roku 2016, která byla poslední také pro tovární tým Volkswagenu, zatím neměl možnost absolvovat jedinou soutěž se speciálem WRC letošní specifikace. Teď se představí s Citroënem C3 WRC na Sardinii, kde nahradí Stéphana Lefebvra. Vůz si Andreas otestuje během tohoto týdne - první kilometry s ním ujel dnes.
Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, řekl, že "Andreas nám nemusí nic dokazovat". Největší překážkou dlouhodobějšího kontraktu je tak aktuální nedostupnost dalšího C3 WRC. "Nebudeme ho vystavovat nějakému tlaku, jenom chceme, aby si našel svůj level a jel na něm," řekl Matton Autosportu. "Jsem docela přesvědčený, že v Itálii může odjet dobrou rally, pokud se v autě bude během testu cítit dobře a tento pocit pak zlepší během soutěže.
Když jsme Andrease poprosili, jestli by se k nám nepřipojil, tak samozřejmě pro něj nebylo hlavním záměrem mít jednorázové svezení a pak říct na shledanou. Nechceme, aby k nám jezdci přišli jen jednorázově. Momentálně nevím [co může být uděláno v budoucnu]. Dostupnost auta je obtížná, po autech máme velkou poptávku. Co teď můžeme říct, je, že to budeme brát krok za krokem."
Citroën se už teď zavázal k tomu, že pojede na vybraných soutěžích s maximálně čtyřmi vozy pro Krise Meekea, Craiga Breena, Khalida Al-Qassimiho a Stéphana Lefebvra. Díky svému programu ve vytrvalostních pouštních soutěžích má Al-Qassimi pouze částečný program ve WRC, ale nasazení čtyř aut na všech zbývajících soutěžích by se pařížskému týmu mohlo dost prodražit.
Management Mikkelsena Autosportu potvrdil, že jezdec bude Citroënu k dispozici pro zbytek sezony 2017. Norského soutěžáka jsme letos mohli na světové scéně vidět pouze za volantem Škody Fabia R5 v barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. "S touto smlouvou jsem velmi, velmi spokojen. Na toto jsem čekal a na to jsem se těšil, šance být zpět na nejvyšší úrovni. Je jasné, že letošní šampionát je pro mě zničený, ale co je teď důležité, je být v co možná nejlepší pozici pro příští rok. Už se těším, až poprvé otestuji C3 WRC. Testoval jsem vloni Polo [specifikace] 2017 a letos jsem testoval Hyundai, takže mám s auty nějaké zkušenosti. Samozřejmě, že bych rád zůstal [na nejvyšší úrovni ve WRC] pro zbytek sezony."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.