Citroën a Andreas Mikkelsen už zkoumají možnosti, jak by se dala rozšířit jejich spolupráce ve World Rally Championship na více než jednu soutěž. Nor má zatím potvrzený start na Sardinii.
Vítěz poslední soutěže roku 2016, která byla poslední také pro tovární tým Volkswagenu, zatím neměl možnost absolvovat jedinou soutěž se speciálem WRC letošní specifikace. Teď se představí s Citroënem C3 WRC na Sardinii, kde nahradí Stéphana Lefebvra. Vůz si Andreas otestuje během tohoto týdne - první kilometry s ním ujel dnes.
Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, řekl, že "Andreas nám nemusí nic dokazovat". Největší překážkou dlouhodobějšího kontraktu je tak aktuální nedostupnost dalšího C3 WRC. "Nebudeme ho vystavovat nějakému tlaku, jenom chceme, aby si našel svůj level a jel na něm," řekl Matton Autosportu. "Jsem docela přesvědčený, že v Itálii může odjet dobrou rally, pokud se v autě bude během testu cítit dobře a tento pocit pak zlepší během soutěže.
Když jsme Andrease poprosili, jestli by se k nám nepřipojil, tak samozřejmě pro něj nebylo hlavním záměrem mít jednorázové svezení a pak říct na shledanou. Nechceme, aby k nám jezdci přišli jen jednorázově. Momentálně nevím [co může být uděláno v budoucnu]. Dostupnost auta je obtížná, po autech máme velkou poptávku. Co teď můžeme říct, je, že to budeme brát krok za krokem."
Citroën se už teď zavázal k tomu, že pojede na vybraných soutěžích s maximálně čtyřmi vozy pro Krise Meekea, Craiga Breena, Khalida Al-Qassimiho a Stéphana Lefebvra. Díky svému programu ve vytrvalostních pouštních soutěžích má Al-Qassimi pouze částečný program ve WRC, ale nasazení čtyř aut na všech zbývajících soutěžích by se pařížskému týmu mohlo dost prodražit.
Management Mikkelsena Autosportu potvrdil, že jezdec bude Citroënu k dispozici pro zbytek sezony 2017. Norského soutěžáka jsme letos mohli na světové scéně vidět pouze za volantem Škody Fabia R5 v barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. "S touto smlouvou jsem velmi, velmi spokojen. Na toto jsem čekal a na to jsem se těšil, šance být zpět na nejvyšší úrovni. Je jasné, že letošní šampionát je pro mě zničený, ale co je teď důležité, je být v co možná nejlepší pozici pro příští rok. Už se těším, až poprvé otestuji C3 WRC. Testoval jsem vloni Polo [specifikace] 2017 a letos jsem testoval Hyundai, takže mám s auty nějaké zkušenosti. Samozřejmě, že bych rád zůstal [na nejvyšší úrovni ve WRC] pro zbytek sezony."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?