Ani ne za tři týdny nás čeká další soutěž WRC, Rally Sardinia. Po dalším neuspokojivém výsledku z Portugalska se Citroën Racing rozhodl jednat a na nadcházející závod se do kokpitu jednoho ze speciálů z C3 WRC posadí Andreas Mikkelsen.
Třetí muž loňského šampionátu WRC, Andreas Mikkelsen, se ocitl po náhlém ukončení továrního angažmá týmu Volkswagen Motorsport ve WRC bez závodní sedačky. Norský soutěžák se tak pro soutěž v Itálii připojí k továrnímu týmu Citroënu, kde nahradí ve voze C3 WRC startovního čísla 9 Stéphana Lefebvra, který letos předváděl nedostatečné výkony.
"Pro nikoho není žádným tajemstvím, že od konce roku 2016 hledám řešení, jak se dále rozvíjet na té nejvyšší úrovni světového rallysportu. Jsem tedy velmi šťastný, že se v rámci Rally Sardinia mohu připojit k Citroën Total Abu Dhabi WRT. Výsledky Citroënu ve WRC jsou působivé a já jsem potěšen, že budu moci spolupracovat s takovým týmem. Vyhráli první soutěž roku na šotolině, tím Citroën C3 WRC ukázal svůj potenciál a svoje pravidelné zlepšení. Těším se, až si vůz vyzkouším a pak se musím na soutěž připravit," začal Andreas Mikkelsen.
"Jednoznačně mi chybí před startem [testovací] kilometry, ale nejdůležitější pro mě jednoznačně bude vrátit se k původnímu plánu. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi umožnili zrealizovat tuto příležitost," zakončil Nor. Citroën tak bude moci využít zkušeností Nor ze soutěže na Sardinii. Toto angažmá ale také znamená, že Stéphane Lefebvre musel uvolnit Mikkelsenovi místo. Francouz však v továrním týmu Citroën nekončí nadobro, v Polsku by se měl vrátit za volant.
"Po prvních šesti soutěžích roku se ukázalo, že výsledky týmu Citroën nejsou na takové úrovni, jakou jsme si před začátkem sezony stanovili. Ve stejný čas Andreas Mikkelsen aktivně hledal místo ve voze WRC. Díky tomu se nám podařilo najít dohodu, díky které se na Sardinii posadí za volant vozu C3 WRC. Věřím, že mohu říci, že jsme všichni nadšeni touto příležitostí.
Andreas má s touto rally velké zkušenosti. To není náš případ, protože Citroën vloni soutěž na Sardinii neobsadil. Díky omezenému času na přípravu nemá Andreas stanovený žádný cíl. Prostě po něm chceme, aby jel v dobrém rytmu a za volantem se bavil. Chceme poděkovat FIA a Škodě Motorsport za umožnění této změny.
Děkujeme také Stéphanu Lefebvrovi, který pro tuto rally uvolní svoje místo. Nejedná se o žádnou sankci nebo upuštění naši podpory pro mladé jezdce. Toto rozhodnutí jsme přijali s ohledem na optimalizaci šancí Citroënu. Stéphane pochopil potřebu udělat něco pro tým. Na Sardinii odjede seznamovací jízdy a v Polsku bude opět závodit," popsal situaci Yves Matton.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.