Ani ne za tři týdny nás čeká další soutěž WRC, Rally Sardinia. Po dalším neuspokojivém výsledku z Portugalska se Citroën Racing rozhodl jednat a na nadcházející závod se do kokpitu jednoho ze speciálů z C3 WRC posadí Andreas Mikkelsen.
Třetí muž loňského šampionátu WRC, Andreas Mikkelsen, se ocitl po náhlém ukončení továrního angažmá týmu Volkswagen Motorsport ve WRC bez závodní sedačky. Norský soutěžák se tak pro soutěž v Itálii připojí k továrnímu týmu Citroënu, kde nahradí ve voze C3 WRC startovního čísla 9 Stéphana Lefebvra, který letos předváděl nedostatečné výkony.
"Pro nikoho není žádným tajemstvím, že od konce roku 2016 hledám řešení, jak se dále rozvíjet na té nejvyšší úrovni světového rallysportu. Jsem tedy velmi šťastný, že se v rámci Rally Sardinia mohu připojit k Citroën Total Abu Dhabi WRT. Výsledky Citroënu ve WRC jsou působivé a já jsem potěšen, že budu moci spolupracovat s takovým týmem. Vyhráli první soutěž roku na šotolině, tím Citroën C3 WRC ukázal svůj potenciál a svoje pravidelné zlepšení. Těším se, až si vůz vyzkouším a pak se musím na soutěž připravit," začal Andreas Mikkelsen.
"Jednoznačně mi chybí před startem [testovací] kilometry, ale nejdůležitější pro mě jednoznačně bude vrátit se k původnímu plánu. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi umožnili zrealizovat tuto příležitost," zakončil Nor. Citroën tak bude moci využít zkušeností Nor ze soutěže na Sardinii. Toto angažmá ale také znamená, že Stéphane Lefebvre musel uvolnit Mikkelsenovi místo. Francouz však v továrním týmu Citroën nekončí nadobro, v Polsku by se měl vrátit za volant.
"Po prvních šesti soutěžích roku se ukázalo, že výsledky týmu Citroën nejsou na takové úrovni, jakou jsme si před začátkem sezony stanovili. Ve stejný čas Andreas Mikkelsen aktivně hledal místo ve voze WRC. Díky tomu se nám podařilo najít dohodu, díky které se na Sardinii posadí za volant vozu C3 WRC. Věřím, že mohu říci, že jsme všichni nadšeni touto příležitostí.
Andreas má s touto rally velké zkušenosti. To není náš případ, protože Citroën vloni soutěž na Sardinii neobsadil. Díky omezenému času na přípravu nemá Andreas stanovený žádný cíl. Prostě po něm chceme, aby jel v dobrém rytmu a za volantem se bavil. Chceme poděkovat FIA a Škodě Motorsport za umožnění této změny.
Děkujeme také Stéphanu Lefebvrovi, který pro tuto rally uvolní svoje místo. Nejedná se o žádnou sankci nebo upuštění naši podpory pro mladé jezdce. Toto rozhodnutí jsme přijali s ohledem na optimalizaci šancí Citroënu. Stéphane pochopil potřebu udělat něco pro tým. Na Sardinii odjede seznamovací jízdy a v Polsku bude opět závodit," popsal situaci Yves Matton.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.