Ani ne za tři týdny nás čeká další soutěž WRC, Rally Sardinia. Po dalším neuspokojivém výsledku z Portugalska se Citroën Racing rozhodl jednat a na nadcházející závod se do kokpitu jednoho ze speciálů z C3 WRC posadí Andreas Mikkelsen.
Třetí muž loňského šampionátu WRC, Andreas Mikkelsen, se ocitl po náhlém ukončení továrního angažmá týmu Volkswagen Motorsport ve WRC bez závodní sedačky. Norský soutěžák se tak pro soutěž v Itálii připojí k továrnímu týmu Citroënu, kde nahradí ve voze C3 WRC startovního čísla 9 Stéphana Lefebvra, který letos předváděl nedostatečné výkony.
"Pro nikoho není žádným tajemstvím, že od konce roku 2016 hledám řešení, jak se dále rozvíjet na té nejvyšší úrovni světového rallysportu. Jsem tedy velmi šťastný, že se v rámci Rally Sardinia mohu připojit k Citroën Total Abu Dhabi WRT. Výsledky Citroënu ve WRC jsou působivé a já jsem potěšen, že budu moci spolupracovat s takovým týmem. Vyhráli první soutěž roku na šotolině, tím Citroën C3 WRC ukázal svůj potenciál a svoje pravidelné zlepšení. Těším se, až si vůz vyzkouším a pak se musím na soutěž připravit," začal Andreas Mikkelsen.
"Jednoznačně mi chybí před startem [testovací] kilometry, ale nejdůležitější pro mě jednoznačně bude vrátit se k původnímu plánu. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi umožnili zrealizovat tuto příležitost," zakončil Nor. Citroën tak bude moci využít zkušeností Nor ze soutěže na Sardinii. Toto angažmá ale také znamená, že Stéphane Lefebvre musel uvolnit Mikkelsenovi místo. Francouz však v továrním týmu Citroën nekončí nadobro, v Polsku by se měl vrátit za volant.
"Po prvních šesti soutěžích roku se ukázalo, že výsledky týmu Citroën nejsou na takové úrovni, jakou jsme si před začátkem sezony stanovili. Ve stejný čas Andreas Mikkelsen aktivně hledal místo ve voze WRC. Díky tomu se nám podařilo najít dohodu, díky které se na Sardinii posadí za volant vozu C3 WRC. Věřím, že mohu říci, že jsme všichni nadšeni touto příležitostí.
Andreas má s touto rally velké zkušenosti. To není náš případ, protože Citroën vloni soutěž na Sardinii neobsadil. Díky omezenému času na přípravu nemá Andreas stanovený žádný cíl. Prostě po něm chceme, aby jel v dobrém rytmu a za volantem se bavil. Chceme poděkovat FIA a Škodě Motorsport za umožnění této změny.
Děkujeme také Stéphanu Lefebvrovi, který pro tuto rally uvolní svoje místo. Nejedná se o žádnou sankci nebo upuštění naši podpory pro mladé jezdce. Toto rozhodnutí jsme přijali s ohledem na optimalizaci šancí Citroënu. Stéphane pochopil potřebu udělat něco pro tým. Na Sardinii odjede seznamovací jízdy a v Polsku bude opět závodit," popsal situaci Yves Matton.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.