Jakýkoliv tým, který chce v roce 2017 vyhrát World Rally Championship by měl ihned podepsal s Andreasem Mikkelsenem, tedy alespoň podle bývalého šéfa VW Motorsport, Josta Capita.
Andrease Mikkelsena tento víkend uvidíme na Rally Portugal za volantem Škody Fabia R5 poté, co selhala jeho jednání s továrními týmy Toyoty, Hyundai a Citroënu, která mu měla pro zbytek sezony zajistit tovární sedačku. Norský pilot nejel soutěž WRC na nejvyšší úrovni od loňské Wales Rally GB a konce týmu VW Motorsport v MS v rally.
Během posledního podcastu Autosportu Capito řekl, že právě Mikkelsen by podle jeho názoru mohl udělat rozdíl v závodu MS. "Jakýkoliv tým, který to bere vážně a opravdu chce být šampioném teď potřebuje Andrease v autě," začal Jost Capito. Podle bývalého šéfa týmu VW Motorsport nebyl dostatečný důvod pro nevybrání si Mikkelsena ze strany továrního týmu Toyota fakt, že letošní rok berou jako učednický.
"Byl jsem v čele týmu, když jsme mluvili o učednickém roce. Ale když vyhrajete jednu nebo dvě rally, tak to změní vaše cíle. I když je to vývojový rok, tak musíte být plně soustředění a musíte dělat vše, co můžete, abyste vyhráli tento zatracený šampionát. A není to jen Toyota, jsem plně přesvědčen, že také Citroën potřebuje Andrease. Záleží na tom, co chcete udělat pro to, abyste vyhráli šampionát," pokračuje Capito.
"Pokud byste chtěli vyhrát mezi výrobci, tak Citroën není se svou jezdeckou sestavou [Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre] v tom postavení. Ale pokud by do toho šli s Andreasem, tak by měli sestavu na to, aby vyhráli mezi výrobci. Toto pro ně není cvičný rok - očekává se od nich, že budou vyhrávat."
Mikkelsen vyhrál při svých obou dvou dosavadních startech s Fabií R5 týmu Škoda Motorsport ve WRC2. "Bez pochyby, je velmi silným jezdcem. Opravdu dobře se rozvíjel, je škoda ho [ve WRC] nevidět. Vždy, když vstoupí do WRC2, tak dominuje, v této kategorii si může dělat, co chce."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.