Jakýkoliv tým, který chce v roce 2017 vyhrát World Rally Championship by měl ihned podepsal s Andreasem Mikkelsenem, tedy alespoň podle bývalého šéfa VW Motorsport, Josta Capita.
Andrease Mikkelsena tento víkend uvidíme na Rally Portugal za volantem Škody Fabia R5 poté, co selhala jeho jednání s továrními týmy Toyoty, Hyundai a Citroënu, která mu měla pro zbytek sezony zajistit tovární sedačku. Norský pilot nejel soutěž WRC na nejvyšší úrovni od loňské Wales Rally GB a konce týmu VW Motorsport v MS v rally.
Během posledního podcastu Autosportu Capito řekl, že právě Mikkelsen by podle jeho názoru mohl udělat rozdíl v závodu MS. "Jakýkoliv tým, který to bere vážně a opravdu chce být šampioném teď potřebuje Andrease v autě," začal Jost Capito. Podle bývalého šéfa týmu VW Motorsport nebyl dostatečný důvod pro nevybrání si Mikkelsena ze strany továrního týmu Toyota fakt, že letošní rok berou jako učednický.
"Byl jsem v čele týmu, když jsme mluvili o učednickém roce. Ale když vyhrajete jednu nebo dvě rally, tak to změní vaše cíle. I když je to vývojový rok, tak musíte být plně soustředění a musíte dělat vše, co můžete, abyste vyhráli tento zatracený šampionát. A není to jen Toyota, jsem plně přesvědčen, že také Citroën potřebuje Andrease. Záleží na tom, co chcete udělat pro to, abyste vyhráli šampionát," pokračuje Capito.
"Pokud byste chtěli vyhrát mezi výrobci, tak Citroën není se svou jezdeckou sestavou [Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre] v tom postavení. Ale pokud by do toho šli s Andreasem, tak by měli sestavu na to, aby vyhráli mezi výrobci. Toto pro ně není cvičný rok - očekává se od nich, že budou vyhrávat."
Mikkelsen vyhrál při svých obou dvou dosavadních startech s Fabií R5 týmu Škoda Motorsport ve WRC2. "Bez pochyby, je velmi silným jezdcem. Opravdu dobře se rozvíjel, je škoda ho [ve WRC] nevidět. Vždy, když vstoupí do WRC2, tak dominuje, v této kategorii si může dělat, co chce."
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.