Jakýkoliv tým, který chce v roce 2017 vyhrát World Rally Championship by měl ihned podepsal s Andreasem Mikkelsenem, tedy alespoň podle bývalého šéfa VW Motorsport, Josta Capita.
Andrease Mikkelsena tento víkend uvidíme na Rally Portugal za volantem Škody Fabia R5 poté, co selhala jeho jednání s továrními týmy Toyoty, Hyundai a Citroënu, která mu měla pro zbytek sezony zajistit tovární sedačku. Norský pilot nejel soutěž WRC na nejvyšší úrovni od loňské Wales Rally GB a konce týmu VW Motorsport v MS v rally.
Během posledního podcastu Autosportu Capito řekl, že právě Mikkelsen by podle jeho názoru mohl udělat rozdíl v závodu MS. "Jakýkoliv tým, který to bere vážně a opravdu chce být šampioném teď potřebuje Andrease v autě," začal Jost Capito. Podle bývalého šéfa týmu VW Motorsport nebyl dostatečný důvod pro nevybrání si Mikkelsena ze strany továrního týmu Toyota fakt, že letošní rok berou jako učednický.
"Byl jsem v čele týmu, když jsme mluvili o učednickém roce. Ale když vyhrajete jednu nebo dvě rally, tak to změní vaše cíle. I když je to vývojový rok, tak musíte být plně soustředění a musíte dělat vše, co můžete, abyste vyhráli tento zatracený šampionát. A není to jen Toyota, jsem plně přesvědčen, že také Citroën potřebuje Andrease. Záleží na tom, co chcete udělat pro to, abyste vyhráli šampionát," pokračuje Capito.
"Pokud byste chtěli vyhrát mezi výrobci, tak Citroën není se svou jezdeckou sestavou [Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre] v tom postavení. Ale pokud by do toho šli s Andreasem, tak by měli sestavu na to, aby vyhráli mezi výrobci. Toto pro ně není cvičný rok - očekává se od nich, že budou vyhrávat."
Mikkelsen vyhrál při svých obou dvou dosavadních startech s Fabií R5 týmu Škoda Motorsport ve WRC2. "Bez pochyby, je velmi silným jezdcem. Opravdu dobře se rozvíjel, je škoda ho [ve WRC] nevidět. Vždy, když vstoupí do WRC2, tak dominuje, v této kategorii si může dělat, co chce."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.