Kalendář World Rally Championship 2018 bude zřejmě obsahovat o jednu soutěž navíc, která se pojede buď na Novém Zélandu nebo v Chorvatsku. Cílem promotéra je mít v kalendáři do roku 2022 až 16 soutěží.
Nový Zéland ze světa WRC velmi dobře známe, avšak naposled se zde jel závod MS v roce 2012. Ale šéf společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, by soutěž ve WRC rád uvítal zpět a to zvláště teď, když je ve WRC v dobré formě Novozélanďan Hayden Paddon v barvách továrního týmu Hyundai. Nová soutěž by se zřejmě jela v září 2018.
Jedinou alternativou k Novému Zélandu je Rally Croatia, která se letos v září pojede jako kandidátský podnik, tedy těsně před tím, než WRC Promoter předloží návrh kalendáře na rok 2018 WRC Komisi k podzimní ratifikaci na World Motor Sport Council (Světová rada motorsportu).
"Nemusím vám nic říkat o Novém Zélandu. Je ze velká touha tam jet s Haydenem a i když kolem tratí neuvidíme zrovna nejvyšší počet diváků, tak tam máme ty krásné cesty, které můžeme využít ke skvělým televizním záběrům. Hodně tomu fandím," říká Olivier Ciesla ze společnosti WRC Promoter. Co se Chorvatska týče, tak jeho zařazení do kalendáře WRC by šlo proti současnému trendu nezvyšování počtu soutěží v Evropě, ale tato soutěž by se podle Ciesly mohla ihned zařadit "mezi pět nejvíce navštěvovaných".
"Je pravdou, že nehledáme více evropských soutěží. Ale u Chorvatska si můžeme odfajfkovat tolik bodů od infrastruktury až po tyto neuvěřitelné cesty, které mohou auta roztancovat. Mohli bychom se také podívat po smíšeném povrchu s jedním dnem na šotolině a dvěma dny na asfaltu a mohli bychom se dokonce podívat po něčem novém - něco jako závod do vrchu zahrnutý do itineráře," pokračuje Ciesla pro britský Autosport. "Navíc závod se koná v oblasti dobře dostupné pro týmy a také v oblasti, která má opravdovou náklonnost k rally fanouškům."
Šance Číny na zařazení do kalendáře jsou, zdá se, minimální. Jen připomeňme, že v Číně se mělo jet už v roce 2016, ale krátce před soutěží musel být podnik odvolán kvůli dešťům, které zničily místní cesty. To byl tedy oficiální důvod, různé spekulace hovoří o nedostatku financí ze strany pořadatelů. Ciesla popírá, že by v případě Číny nějak extra spěchali. "Pokud máte nějakou takovou otevřenou možnost, tak musíte reagovat rychle. Bylo pro nás strategicky správné tam zajet a nezapomínejte, že to byla zpráva, kterou potřebovali výrobci. Touha jet tam zůstává stále silná, [Čína] má tak velký automobilový trh. Ale potřebovali bychom podporu ze strany vlády na té nejvyšší možné úrovni. Momentálně tu mám další rally, které nepotřebují takové úsilí a nabízí větší výhry."
Ciesla také dodal, že na pomyslném radaru WRC zůstává také Turecko, ale zde se bavíme zřejmě až o roce 2019. Dodal také, že pro WRC "matematicky dává smysl" vrátit se brzy ke kalendáři se 16 podniky. "Máme globální audienci 60 milionů lidí pro každý závod a já bych raději měl 16 krát 60 milionů než 13 krát 60 milionů. Musíme ale jednat i s dalšími zúčastněnými, protože to bude znamenat nárůst nákladů. Musíme jim nabídnout dodatečný přínos."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?