Kalendář World Rally Championship 2018 bude zřejmě obsahovat o jednu soutěž navíc, která se pojede buď na Novém Zélandu nebo v Chorvatsku. Cílem promotéra je mít v kalendáři do roku 2022 až 16 soutěží.
Nový Zéland ze světa WRC velmi dobře známe, avšak naposled se zde jel závod MS v roce 2012. Ale šéf společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, by soutěž ve WRC rád uvítal zpět a to zvláště teď, když je ve WRC v dobré formě Novozélanďan Hayden Paddon v barvách továrního týmu Hyundai. Nová soutěž by se zřejmě jela v září 2018.
Jedinou alternativou k Novému Zélandu je Rally Croatia, která se letos v září pojede jako kandidátský podnik, tedy těsně před tím, než WRC Promoter předloží návrh kalendáře na rok 2018 WRC Komisi k podzimní ratifikaci na World Motor Sport Council (Světová rada motorsportu).
"Nemusím vám nic říkat o Novém Zélandu. Je ze velká touha tam jet s Haydenem a i když kolem tratí neuvidíme zrovna nejvyšší počet diváků, tak tam máme ty krásné cesty, které můžeme využít ke skvělým televizním záběrům. Hodně tomu fandím," říká Olivier Ciesla ze společnosti WRC Promoter. Co se Chorvatska týče, tak jeho zařazení do kalendáře WRC by šlo proti současnému trendu nezvyšování počtu soutěží v Evropě, ale tato soutěž by se podle Ciesly mohla ihned zařadit "mezi pět nejvíce navštěvovaných".
"Je pravdou, že nehledáme více evropských soutěží. Ale u Chorvatska si můžeme odfajfkovat tolik bodů od infrastruktury až po tyto neuvěřitelné cesty, které mohou auta roztancovat. Mohli bychom se také podívat po smíšeném povrchu s jedním dnem na šotolině a dvěma dny na asfaltu a mohli bychom se dokonce podívat po něčem novém - něco jako závod do vrchu zahrnutý do itineráře," pokračuje Ciesla pro britský Autosport. "Navíc závod se koná v oblasti dobře dostupné pro týmy a také v oblasti, která má opravdovou náklonnost k rally fanouškům."
Šance Číny na zařazení do kalendáře jsou, zdá se, minimální. Jen připomeňme, že v Číně se mělo jet už v roce 2016, ale krátce před soutěží musel být podnik odvolán kvůli dešťům, které zničily místní cesty. To byl tedy oficiální důvod, různé spekulace hovoří o nedostatku financí ze strany pořadatelů. Ciesla popírá, že by v případě Číny nějak extra spěchali. "Pokud máte nějakou takovou otevřenou možnost, tak musíte reagovat rychle. Bylo pro nás strategicky správné tam zajet a nezapomínejte, že to byla zpráva, kterou potřebovali výrobci. Touha jet tam zůstává stále silná, [Čína] má tak velký automobilový trh. Ale potřebovali bychom podporu ze strany vlády na té nejvyšší možné úrovni. Momentálně tu mám další rally, které nepotřebují takové úsilí a nabízí větší výhry."
Ciesla také dodal, že na pomyslném radaru WRC zůstává také Turecko, ale zde se bavíme zřejmě až o roce 2019. Dodal také, že pro WRC "matematicky dává smysl" vrátit se brzy ke kalendáři se 16 podniky. "Máme globální audienci 60 milionů lidí pro každý závod a já bych raději měl 16 krát 60 milionů než 13 krát 60 milionů. Musíme ale jednat i s dalšími zúčastněnými, protože to bude znamenat nárůst nákladů. Musíme jim nabídnout dodatečný přínos."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.