Kalendář World Rally Championship 2018 bude zřejmě obsahovat o jednu soutěž navíc, která se pojede buď na Novém Zélandu nebo v Chorvatsku. Cílem promotéra je mít v kalendáři do roku 2022 až 16 soutěží.
Nový Zéland ze světa WRC velmi dobře známe, avšak naposled se zde jel závod MS v roce 2012. Ale šéf společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, by soutěž ve WRC rád uvítal zpět a to zvláště teď, když je ve WRC v dobré formě Novozélanďan Hayden Paddon v barvách továrního týmu Hyundai. Nová soutěž by se zřejmě jela v září 2018.
Jedinou alternativou k Novému Zélandu je Rally Croatia, která se letos v září pojede jako kandidátský podnik, tedy těsně před tím, než WRC Promoter předloží návrh kalendáře na rok 2018 WRC Komisi k podzimní ratifikaci na World Motor Sport Council (Světová rada motorsportu).
"Nemusím vám nic říkat o Novém Zélandu. Je ze velká touha tam jet s Haydenem a i když kolem tratí neuvidíme zrovna nejvyšší počet diváků, tak tam máme ty krásné cesty, které můžeme využít ke skvělým televizním záběrům. Hodně tomu fandím," říká Olivier Ciesla ze společnosti WRC Promoter. Co se Chorvatska týče, tak jeho zařazení do kalendáře WRC by šlo proti současnému trendu nezvyšování počtu soutěží v Evropě, ale tato soutěž by se podle Ciesly mohla ihned zařadit "mezi pět nejvíce navštěvovaných".
"Je pravdou, že nehledáme více evropských soutěží. Ale u Chorvatska si můžeme odfajfkovat tolik bodů od infrastruktury až po tyto neuvěřitelné cesty, které mohou auta roztancovat. Mohli bychom se také podívat po smíšeném povrchu s jedním dnem na šotolině a dvěma dny na asfaltu a mohli bychom se dokonce podívat po něčem novém - něco jako závod do vrchu zahrnutý do itineráře," pokračuje Ciesla pro britský Autosport. "Navíc závod se koná v oblasti dobře dostupné pro týmy a také v oblasti, která má opravdovou náklonnost k rally fanouškům."
Šance Číny na zařazení do kalendáře jsou, zdá se, minimální. Jen připomeňme, že v Číně se mělo jet už v roce 2016, ale krátce před soutěží musel být podnik odvolán kvůli dešťům, které zničily místní cesty. To byl tedy oficiální důvod, různé spekulace hovoří o nedostatku financí ze strany pořadatelů. Ciesla popírá, že by v případě Číny nějak extra spěchali. "Pokud máte nějakou takovou otevřenou možnost, tak musíte reagovat rychle. Bylo pro nás strategicky správné tam zajet a nezapomínejte, že to byla zpráva, kterou potřebovali výrobci. Touha jet tam zůstává stále silná, [Čína] má tak velký automobilový trh. Ale potřebovali bychom podporu ze strany vlády na té nejvyšší možné úrovni. Momentálně tu mám další rally, které nepotřebují takové úsilí a nabízí větší výhry."
Ciesla také dodal, že na pomyslném radaru WRC zůstává také Turecko, ale zde se bavíme zřejmě až o roce 2019. Dodal také, že pro WRC "matematicky dává smysl" vrátit se brzy ke kalendáři se 16 podniky. "Máme globální audienci 60 milionů lidí pro každý závod a já bych raději měl 16 krát 60 milionů než 13 krát 60 milionů. Musíme ale jednat i s dalšími zúčastněnými, protože to bude znamenat nárůst nákladů. Musíme jim nabídnout dodatečný přínos."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?