Elfyn Evans byl jednoznačně největším překvapením uplynulé Rally Argentina. O své první vítězství ve WRC nakonec přišel o pouhých 7 desetiny vteřiny na úkor Thierryho Neuvillea.
V cíli Walesan samozřejmě přiznal svoje zklamání s druhým místem: "Abych byl upřímný, tak jsem měl smíšené pocity, je to zklamání prohrát o tak malý rozdíl. Byla to soutěž na dvou frontách. Myslím, že Thierry měl v pátek své problémy, zatímco já měl skvělý den, když jsem si vytvořil velký náskok, pak to bylo ale trochu opačně. O dva dny poté jsem jel dobře, ale měli jsme několik problémů, některé mou chybou, některé ne. Neměli jsme od soboty jedinou klidnou speciálku, tyto dva dny byly velmi stresující," začal Elfyn Evans.
Před poslední etapou měl sice jezdec Fordu stále ještě náskok na Neuvillea 11,5s, jenže o ty přišel během prvních dvou nedělních zkoušek. "Měli jsme dva různé problémy. Prvně kluci nevyměnili brzdy - okamžitě jsem cítil, že se pedál propadá. Doufal jsem, že se to zlepší, ale naopak se to zhoršilo. Během první zkoušky jsme mysleli, že ztratíme hodně času. Měli jsme nějaké brzdy, ale myslel jsem, že ten problém je vzadu a pedál se ve většině úvodní části zkoušky El Condor propadl na podlahu, byl jsem tedy velmi překvapený, když jsem na konci zkoušky viděl můj čas [Evans zajel totiž třetí čas a ztratil jen 3,8s].
Na Mina Clavero jsem udělal hodiny a můj náskok se snížil na minimum. Myslím, že Thierry byl ve spodní části rychlejší než my o 2 vteřiny. V cíli jsme ztratili šest vteřin. Během tohoto víkendu jsem udělal několik menších chyb, myslím, že si z víkendu můžeme odnést spoustu pozitivních věcí a lekci z rally."
Před Power Stage měl Elfyn na Thierryho náskok pouhých 6 desetin vteřiny, který mu k vítězství bohužel nestačil. "Tu speciálku jsem nezačal úplně dobře, když jsem měl problémy s brzdovým pedálem, ale rychlost byla dobrá. V první části jsem měl dobrou přilnavost. Náš poslední mezičas byl podobný tomu, co zajel Thierry. Rozhodlo se v následujících úzkých pasážích.
Nové pneumatiky DMACK nás okouzlily. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat náš potenciál a zde jsme jej ukázali. Očekávám, že mi to dá velkou důvěru pro nadcházející rally. Zůstaneme pozitivní a s tím půjdeme do budoucna." Myslí si Evans, že může takto zazářit také na dalších soutěžích? "Nevím, čas ukáže. Nevíme, jaké budou podmínky, jaká bude teplota, jestli bude pršet, jestli bude sucho a jak nám to bude sedět. Máme nové pneumatiky, ale stále se učíme."
Na druhou stranu jezdec M-Sportu věří, že by pneumatiky DMACK mohly příští závod v Portugalsku zvládnout rovněž dobře. V Argentině jel s novou střední směsí pneumatik britsko-čínského výrobce a dle mnohých měl oproti svým rivalům s pneumatikami Michelin výhodu. Tato specifikace gum by měla dobře fungovat na soutěžích s abrasivním šotolinovým povrchem.
Na otázku, kde by mohl zopakovat svůj výkon, Welšan odpověděl: "V příští soutěži v Portugalsku. Počkejme a uvidíme, ale pokud budou podmínky dobré, tak proč ne? S novými pneumatikami DMACK musíme být spokojeni. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat, co dokáží." Jen dodejme, že Evans v Mexiku před soutěží musel měnit motor (=5 minut penalizace), ale i tak dojel 9. (zajel 3 nejrychlejší časy).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.