Elfyn Evans byl jednoznačně největším překvapením uplynulé Rally Argentina. O své první vítězství ve WRC nakonec přišel o pouhých 7 desetiny vteřiny na úkor Thierryho Neuvillea.
V cíli Walesan samozřejmě přiznal svoje zklamání s druhým místem: "Abych byl upřímný, tak jsem měl smíšené pocity, je to zklamání prohrát o tak malý rozdíl. Byla to soutěž na dvou frontách. Myslím, že Thierry měl v pátek své problémy, zatímco já měl skvělý den, když jsem si vytvořil velký náskok, pak to bylo ale trochu opačně. O dva dny poté jsem jel dobře, ale měli jsme několik problémů, některé mou chybou, některé ne. Neměli jsme od soboty jedinou klidnou speciálku, tyto dva dny byly velmi stresující," začal Elfyn Evans.
Před poslední etapou měl sice jezdec Fordu stále ještě náskok na Neuvillea 11,5s, jenže o ty přišel během prvních dvou nedělních zkoušek. "Měli jsme dva různé problémy. Prvně kluci nevyměnili brzdy - okamžitě jsem cítil, že se pedál propadá. Doufal jsem, že se to zlepší, ale naopak se to zhoršilo. Během první zkoušky jsme mysleli, že ztratíme hodně času. Měli jsme nějaké brzdy, ale myslel jsem, že ten problém je vzadu a pedál se ve většině úvodní části zkoušky El Condor propadl na podlahu, byl jsem tedy velmi překvapený, když jsem na konci zkoušky viděl můj čas [Evans zajel totiž třetí čas a ztratil jen 3,8s].
Na Mina Clavero jsem udělal hodiny a můj náskok se snížil na minimum. Myslím, že Thierry byl ve spodní části rychlejší než my o 2 vteřiny. V cíli jsme ztratili šest vteřin. Během tohoto víkendu jsem udělal několik menších chyb, myslím, že si z víkendu můžeme odnést spoustu pozitivních věcí a lekci z rally."
Před Power Stage měl Elfyn na Thierryho náskok pouhých 6 desetin vteřiny, který mu k vítězství bohužel nestačil. "Tu speciálku jsem nezačal úplně dobře, když jsem měl problémy s brzdovým pedálem, ale rychlost byla dobrá. V první části jsem měl dobrou přilnavost. Náš poslední mezičas byl podobný tomu, co zajel Thierry. Rozhodlo se v následujících úzkých pasážích.
Nové pneumatiky DMACK nás okouzlily. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat náš potenciál a zde jsme jej ukázali. Očekávám, že mi to dá velkou důvěru pro nadcházející rally. Zůstaneme pozitivní a s tím půjdeme do budoucna." Myslí si Evans, že může takto zazářit také na dalších soutěžích? "Nevím, čas ukáže. Nevíme, jaké budou podmínky, jaká bude teplota, jestli bude pršet, jestli bude sucho a jak nám to bude sedět. Máme nové pneumatiky, ale stále se učíme."
Na druhou stranu jezdec M-Sportu věří, že by pneumatiky DMACK mohly příští závod v Portugalsku zvládnout rovněž dobře. V Argentině jel s novou střední směsí pneumatik britsko-čínského výrobce a dle mnohých měl oproti svým rivalům s pneumatikami Michelin výhodu. Tato specifikace gum by měla dobře fungovat na soutěžích s abrasivním šotolinovým povrchem.
Na otázku, kde by mohl zopakovat svůj výkon, Welšan odpověděl: "V příští soutěži v Portugalsku. Počkejme a uvidíme, ale pokud budou podmínky dobré, tak proč ne? S novými pneumatikami DMACK musíme být spokojeni. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat, co dokáží." Jen dodejme, že Evans v Mexiku před soutěží musel měnit motor (=5 minut penalizace), ale i tak dojel 9. (zajel 3 nejrychlejší časy).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.