Evans: V Portugalsku můžeme zopakovat výkon z Argentiny

Evans v Argentině zazářil
Evans v Argentině zazářil, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 2. května 2017 21:59
Sdílej:

Elfyn Evans byl jednoznačně největším překvapením uplynulé Rally Argentina. O své první vítězství ve WRC nakonec přišel o pouhých 7 desetiny vteřiny na úkor Thierryho Neuvillea.

V cíli Walesan samozřejmě přiznal svoje zklamání s druhým místem: "Abych byl upřímný, tak jsem měl smíšené pocity, je to zklamání prohrát o tak malý rozdíl. Byla to soutěž na dvou frontách. Myslím, že Thierry měl v pátek své problémy, zatímco já měl skvělý den, když jsem si vytvořil velký náskok, pak to bylo ale trochu opačně. O dva dny poté jsem jel dobře, ale měli jsme několik problémů, některé mou chybou, některé ne. Neměli jsme od soboty jedinou klidnou speciálku, tyto dva dny byly velmi stresující," začal Elfyn Evans. 

Před poslední etapou měl sice jezdec Fordu stále ještě náskok na Neuvillea 11,5s, jenže o ty přišel během prvních dvou nedělních zkoušek. "Měli jsme dva různé problémy. Prvně kluci nevyměnili brzdy - okamžitě jsem cítil, že se pedál propadá. Doufal jsem, že se to zlepší, ale naopak se to zhoršilo. Během první zkoušky jsme mysleli, že ztratíme hodně času. Měli jsme nějaké brzdy, ale myslel jsem, že ten problém je vzadu a pedál se ve většině úvodní části zkoušky El Condor propadl na podlahu, byl jsem tedy velmi překvapený, když jsem na konci zkoušky viděl můj čas [Evans zajel totiž třetí čas a ztratil jen 3,8s].

Na Mina Clavero jsem udělal hodiny a můj náskok se snížil na minimum. Myslím, že Thierry byl ve spodní části rychlejší než my o 2 vteřiny. V cíli jsme ztratili šest vteřin. Během tohoto víkendu jsem udělal několik menších chyb, myslím, že si z víkendu můžeme odnést spoustu pozitivních věcí a lekci z rally." 

Před Power Stage měl Elfyn na Thierryho náskok pouhých 6 desetin vteřiny, který mu k vítězství bohužel nestačil. "Tu speciálku jsem nezačal úplně dobře, když jsem měl problémy s brzdovým pedálem, ale rychlost byla dobrá. V první části jsem měl dobrou přilnavost. Náš poslední mezičas byl podobný tomu, co zajel Thierry. Rozhodlo se v následujících úzkých pasážích. 

Nové pneumatiky DMACK nás okouzlily. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat náš potenciál a zde jsme jej ukázali. Očekávám, že mi to dá velkou důvěru pro nadcházející rally. Zůstaneme pozitivní a s tím půjdeme do budoucna." Myslí si Evans, že může takto zazářit také na dalších soutěžích? "Nevím, čas ukáže. Nevíme, jaké budou podmínky, jaká bude teplota, jestli bude pršet, jestli bude sucho a jak nám to bude sedět. Máme nové pneumatiky, ale stále se učíme."

Na druhou stranu jezdec M-Sportu věří, že by pneumatiky DMACK mohly příští závod v Portugalsku zvládnout rovněž dobře. V Argentině jel s novou střední směsí pneumatik britsko-čínského výrobce a dle mnohých měl oproti svým rivalům s pneumatikami Michelin výhodu. Tato specifikace gum by měla dobře fungovat na soutěžích s abrasivním šotolinovým povrchem. 

Na otázku, kde by mohl zopakovat svůj výkon, Welšan odpověděl: "V příští soutěži v Portugalsku. Počkejme a uvidíme, ale pokud budou podmínky dobré, tak proč ne? S novými pneumatikami DMACK musíme být spokojeni. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat, co dokáží." Jen dodejme, že Evans v Mexiku před soutěží musel měnit motor (=5 minut penalizace), ale i tak dojel 9. (zajel 3 nejrychlejší časy).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.