Elfyn Evans byl jednoznačně největším překvapením uplynulé Rally Argentina. O své první vítězství ve WRC nakonec přišel o pouhých 7 desetiny vteřiny na úkor Thierryho Neuvillea.
V cíli Walesan samozřejmě přiznal svoje zklamání s druhým místem: "Abych byl upřímný, tak jsem měl smíšené pocity, je to zklamání prohrát o tak malý rozdíl. Byla to soutěž na dvou frontách. Myslím, že Thierry měl v pátek své problémy, zatímco já měl skvělý den, když jsem si vytvořil velký náskok, pak to bylo ale trochu opačně. O dva dny poté jsem jel dobře, ale měli jsme několik problémů, některé mou chybou, některé ne. Neměli jsme od soboty jedinou klidnou speciálku, tyto dva dny byly velmi stresující," začal Elfyn Evans.
Před poslední etapou měl sice jezdec Fordu stále ještě náskok na Neuvillea 11,5s, jenže o ty přišel během prvních dvou nedělních zkoušek. "Měli jsme dva různé problémy. Prvně kluci nevyměnili brzdy - okamžitě jsem cítil, že se pedál propadá. Doufal jsem, že se to zlepší, ale naopak se to zhoršilo. Během první zkoušky jsme mysleli, že ztratíme hodně času. Měli jsme nějaké brzdy, ale myslel jsem, že ten problém je vzadu a pedál se ve většině úvodní části zkoušky El Condor propadl na podlahu, byl jsem tedy velmi překvapený, když jsem na konci zkoušky viděl můj čas [Evans zajel totiž třetí čas a ztratil jen 3,8s].
Na Mina Clavero jsem udělal hodiny a můj náskok se snížil na minimum. Myslím, že Thierry byl ve spodní části rychlejší než my o 2 vteřiny. V cíli jsme ztratili šest vteřin. Během tohoto víkendu jsem udělal několik menších chyb, myslím, že si z víkendu můžeme odnést spoustu pozitivních věcí a lekci z rally."
Před Power Stage měl Elfyn na Thierryho náskok pouhých 6 desetin vteřiny, který mu k vítězství bohužel nestačil. "Tu speciálku jsem nezačal úplně dobře, když jsem měl problémy s brzdovým pedálem, ale rychlost byla dobrá. V první části jsem měl dobrou přilnavost. Náš poslední mezičas byl podobný tomu, co zajel Thierry. Rozhodlo se v následujících úzkých pasážích.
Nové pneumatiky DMACK nás okouzlily. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat náš potenciál a zde jsme jej ukázali. Očekávám, že mi to dá velkou důvěru pro nadcházející rally. Zůstaneme pozitivní a s tím půjdeme do budoucna." Myslí si Evans, že může takto zazářit také na dalších soutěžích? "Nevím, čas ukáže. Nevíme, jaké budou podmínky, jaká bude teplota, jestli bude pršet, jestli bude sucho a jak nám to bude sedět. Máme nové pneumatiky, ale stále se učíme."
Na druhou stranu jezdec M-Sportu věří, že by pneumatiky DMACK mohly příští závod v Portugalsku zvládnout rovněž dobře. V Argentině jel s novou střední směsí pneumatik britsko-čínského výrobce a dle mnohých měl oproti svým rivalům s pneumatikami Michelin výhodu. Tato specifikace gum by měla dobře fungovat na soutěžích s abrasivním šotolinovým povrchem.
Na otázku, kde by mohl zopakovat svůj výkon, Welšan odpověděl: "V příští soutěži v Portugalsku. Počkejme a uvidíme, ale pokud budou podmínky dobré, tak proč ne? S novými pneumatikami DMACK musíme být spokojeni. V Mexiku jsme neměli opravdovou příležitost ukázat, co dokáží." Jen dodejme, že Evans v Mexiku před soutěží musel měnit motor (=5 minut penalizace), ale i tak dojel 9. (zajel 3 nejrychlejší časy).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?