Od svého debutu ve WRC se Sébastien Ogier snaží vyhrát v Argentině, zatím se mu to ale nikdy nepovedlo. Tato jihoamerická soutěž je jedinou, kterou Francouz ještě nikdy nevyhrál. Letos chce čtyřnásobný mistr světa samozřejmě tuto statistiku změnit, ale nebude to mít lehké.
První den bude navíc Francouz otevírat cestu a čeká na něj 140 km ostrých kilometrů. To takový Kris Meeke nebo Hayden Paddon, kteří na trati pojedou až na sedmém a osmém místě, to budou mít snazší. Další velkou hrozbou je, že na posledním podniku, Tour de Corse, se ukázalo, že spolehlivost Fordu Fiesta WRC není taková, v jakou britský tým doufal. Relativně krátká doba mezi těmito dvěma podniky navíc takřka znemožňuje problém nějak vyřešit.
"Rally v Argentině je jediná, kterou jsem s Julienem ještě nevyhrál. Každý rok tam jedeme s ambicí na zisk tohoto prvního vítězství. To se letos nemění. Chceme vyhrát, ale nebude to jednoduché. První den budeme otevírat trať, což přinese nové výzvy, dále jsou zde speciálky sami o sobě. Podklad bude úplně odlišný od toho, s čím jsme se letos zatím setkali. Ano, je to šotolina, ale je to úplně odlišná šotolina od té v Mexiku," říká Sébastien Ogier.
"V Argentině jsou cesty měkčí a písčitější, ale jsou tam také části, které jsou docela tvrdé. Ukazuje to, že pro zisk vítězství bude třeba volit kompromis mezi rychlostí a výdrží. Testoval jsem dva dny v Portugalsku minulý týden a vše se ubírá správným směrem, takže o víkendu očekáváme další dobrý výsledek," zakončil Francouz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.