Od svého debutu ve WRC se Sébastien Ogier snaží vyhrát v Argentině, zatím se mu to ale nikdy nepovedlo. Tato jihoamerická soutěž je jedinou, kterou Francouz ještě nikdy nevyhrál. Letos chce čtyřnásobný mistr světa samozřejmě tuto statistiku změnit, ale nebude to mít lehké.
První den bude navíc Francouz otevírat cestu a čeká na něj 140 km ostrých kilometrů. To takový Kris Meeke nebo Hayden Paddon, kteří na trati pojedou až na sedmém a osmém místě, to budou mít snazší. Další velkou hrozbou je, že na posledním podniku, Tour de Corse, se ukázalo, že spolehlivost Fordu Fiesta WRC není taková, v jakou britský tým doufal. Relativně krátká doba mezi těmito dvěma podniky navíc takřka znemožňuje problém nějak vyřešit.
"Rally v Argentině je jediná, kterou jsem s Julienem ještě nevyhrál. Každý rok tam jedeme s ambicí na zisk tohoto prvního vítězství. To se letos nemění. Chceme vyhrát, ale nebude to jednoduché. První den budeme otevírat trať, což přinese nové výzvy, dále jsou zde speciálky sami o sobě. Podklad bude úplně odlišný od toho, s čím jsme se letos zatím setkali. Ano, je to šotolina, ale je to úplně odlišná šotolina od té v Mexiku," říká Sébastien Ogier.
"V Argentině jsou cesty měkčí a písčitější, ale jsou tam také části, které jsou docela tvrdé. Ukazuje to, že pro zisk vítězství bude třeba volit kompromis mezi rychlostí a výdrží. Testoval jsem dva dny v Portugalsku minulý týden a vše se ubírá správným směrem, takže o víkendu očekáváme další dobrý výsledek," zakončil Francouz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?