Nejrychlejší čas na trati shakedownu v Argentině zajel Jari-Matti Latvala na Toyotě Yaris WRC. Skvělé představení si ale přichystal tým Hyundai, když jeho jezdci obsadili pozice 2 až 4.
Trať měřila 6 kilometrů a Jari-Matti Latvala sesadil po celou dobu vedoucí tým Hyundai z čelní příčky až ve svém poslední průjezdu (konkrétně se jednalo o 4. průjezd tratí shakedownu). Jeho čas byl 4:02,0 min., čímž o desetinu překonal loňského vítěze Haydena Paddona. Nejrychlejší Ford byl v rukou pátého Ogiera, Citroën obsadil zásluhou Meekea až 7. místo.
Výsledky shakedownu:01. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 4:02.0 min02. Hayden Paddon (Hyundai) +0,1 s03. Dani Sordo (Hyundai) +0,204. Thierry Neuville (Hyundai) +0,605. Sébastien Ogier (Ford) +1,006. Mads Ostberg (Ford) +1,407. Kris Meeke (Citroën) +1,508. Craig Breen (Citroën) +2,409. Ott Tänak (Ford) +3,310. Juho Hänninen (Toyota) +4,411. Elfyn Evans (Ford) +4,8
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?