Andreas Mikkelsen bude v pátek testovat Hyundai i20 Coupe WRC s vyhlídkou, že pokud vše dobře dopadne, tak by od Portugalska dál měl jezdit v korejském týmu. Management jezdce jednal s týmy Hyundai, Citroën a Toyota o možné spolupráci.
Smlouva, která by zajistila návrat Andrease Mikkelsena do vozu WRC, by měla být dotažena do konce týdne. Zatímco minulý týden finská i britská média spekulovala, že Nor nahradí Juhu Hänninena u Toyoty, tak podle Motorsport News je teď velmi blízko smlouvy s Hyundai. Tyto spekulace samozřejmě silně přiživil fakt, že Hyundai dovolil Mikkelsenovi otestovat svoje auto v pátečním testu před soutěží v Portugalsku.
Bude to tak poprvé, co se Mikkelsen posadí za volant speciálu WRC podle pravidel roku 2017 od doby, co jezdil s vývojovou verzí Pola R WRC 2017. Mikkelsen samozřejmě nechtěl zacházet do nějakých detailů, ale pro Autosport řekl: "Doufám, že něco bude velmi brzy zorganizováno. Mluvíme s každým, ale není to jen tento nebo příští rok - je to budoucnost. Vypadá to pozitivně, pozitivněji než když jsme spolu mluvili ve Švédsku naposledy. Hodně se naše konverzace vyvinula a směřuje to správným směrem."
To, že Hyundai dovolí Mikkelsenovi otestovat jejich vůz, to překvapilo hodně insiderů ve WRC, zvláště když vezmeme, že Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon mají platné kontrakty s týmem Hyundai do konce příští sezony. Jen dodejme, že bývalý tovární jezdec Volkswagen Motorsportu se udržuje v tempu tím, že pro Škodu Motorsport letos vybojoval dvě dominantní vítězství ze dvou startů v rámci WRC2 (Monte Carlo a Korsika) za volantem Fabie R5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.