Andreas Mikkelsen bude v pátek testovat Hyundai i20 Coupe WRC s vyhlídkou, že pokud vše dobře dopadne, tak by od Portugalska dál měl jezdit v korejském týmu. Management jezdce jednal s týmy Hyundai, Citroën a Toyota o možné spolupráci.
Smlouva, která by zajistila návrat Andrease Mikkelsena do vozu WRC, by měla být dotažena do konce týdne. Zatímco minulý týden finská i britská média spekulovala, že Nor nahradí Juhu Hänninena u Toyoty, tak podle Motorsport News je teď velmi blízko smlouvy s Hyundai. Tyto spekulace samozřejmě silně přiživil fakt, že Hyundai dovolil Mikkelsenovi otestovat svoje auto v pátečním testu před soutěží v Portugalsku.
Bude to tak poprvé, co se Mikkelsen posadí za volant speciálu WRC podle pravidel roku 2017 od doby, co jezdil s vývojovou verzí Pola R WRC 2017. Mikkelsen samozřejmě nechtěl zacházet do nějakých detailů, ale pro Autosport řekl: "Doufám, že něco bude velmi brzy zorganizováno. Mluvíme s každým, ale není to jen tento nebo příští rok - je to budoucnost. Vypadá to pozitivně, pozitivněji než když jsme spolu mluvili ve Švédsku naposledy. Hodně se naše konverzace vyvinula a směřuje to správným směrem."
To, že Hyundai dovolí Mikkelsenovi otestovat jejich vůz, to překvapilo hodně insiderů ve WRC, zvláště když vezmeme, že Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon mají platné kontrakty s týmem Hyundai do konce příští sezony. Jen dodejme, že bývalý tovární jezdec Volkswagen Motorsportu se udržuje v tempu tím, že pro Škodu Motorsport letos vybojoval dvě dominantní vítězství ze dvou startů v rámci WRC2 (Monte Carlo a Korsika) za volantem Fabie R5.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.