Andreas Mikkelsen bude v pátek testovat Hyundai i20 Coupe WRC s vyhlídkou, že pokud vše dobře dopadne, tak by od Portugalska dál měl jezdit v korejském týmu. Management jezdce jednal s týmy Hyundai, Citroën a Toyota o možné spolupráci.
Smlouva, která by zajistila návrat Andrease Mikkelsena do vozu WRC, by měla být dotažena do konce týdne. Zatímco minulý týden finská i britská média spekulovala, že Nor nahradí Juhu Hänninena u Toyoty, tak podle Motorsport News je teď velmi blízko smlouvy s Hyundai. Tyto spekulace samozřejmě silně přiživil fakt, že Hyundai dovolil Mikkelsenovi otestovat svoje auto v pátečním testu před soutěží v Portugalsku.
Bude to tak poprvé, co se Mikkelsen posadí za volant speciálu WRC podle pravidel roku 2017 od doby, co jezdil s vývojovou verzí Pola R WRC 2017. Mikkelsen samozřejmě nechtěl zacházet do nějakých detailů, ale pro Autosport řekl: "Doufám, že něco bude velmi brzy zorganizováno. Mluvíme s každým, ale není to jen tento nebo příští rok - je to budoucnost. Vypadá to pozitivně, pozitivněji než když jsme spolu mluvili ve Švédsku naposledy. Hodně se naše konverzace vyvinula a směřuje to správným směrem."
To, že Hyundai dovolí Mikkelsenovi otestovat jejich vůz, to překvapilo hodně insiderů ve WRC, zvláště když vezmeme, že Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon mají platné kontrakty s týmem Hyundai do konce příští sezony. Jen dodejme, že bývalý tovární jezdec Volkswagen Motorsportu se udržuje v tempu tím, že pro Škodu Motorsport letos vybojoval dvě dominantní vítězství ze dvou startů v rámci WRC2 (Monte Carlo a Korsika) za volantem Fabie R5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.