Mikkelsen je blízko návratu do WRC s Hyundai

Andreas Mikkelsen se Škodou Fabií R5 na Rally Monte Carlo
Andreas Mikkelsen se Škodou Fabií R5 na Rally Monte Carlo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 19. dubna 2017 20:34
Sdílej:

Andreas Mikkelsen bude v pátek testovat Hyundai i20 Coupe WRC s vyhlídkou, že pokud vše dobře dopadne, tak by od Portugalska dál měl jezdit v korejském týmu. Management jezdce jednal s týmy Hyundai, Citroën a Toyota o možné spolupráci.

Smlouva, která by zajistila návrat Andrease Mikkelsena do vozu WRC, by měla být dotažena do konce týdne. Zatímco minulý týden finská i britská média spekulovala, že Nor nahradí Juhu Hänninena u Toyoty, tak podle Motorsport News je teď velmi blízko smlouvy s Hyundai. Tyto spekulace samozřejmě silně přiživil fakt, že Hyundai dovolil Mikkelsenovi otestovat svoje auto v pátečním testu před soutěží v Portugalsku.

Bude to tak poprvé, co se Mikkelsen posadí za volant speciálu WRC podle pravidel roku 2017 od doby, co jezdil s vývojovou verzí Pola R WRC 2017. Mikkelsen samozřejmě nechtěl zacházet do nějakých detailů, ale pro Autosport řekl: "Doufám, že něco bude velmi brzy zorganizováno. Mluvíme s každým, ale není to jen tento nebo příští rok - je to budoucnost. Vypadá to pozitivně, pozitivněji než když jsme spolu mluvili ve Švédsku naposledy. Hodně se naše konverzace vyvinula a směřuje to správným směrem."

To, že Hyundai dovolí Mikkelsenovi otestovat jejich vůz, to překvapilo hodně insiderů ve WRC, zvláště když vezmeme, že Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon mají platné kontrakty s týmem Hyundai do konce příští sezony. Jen dodejme, že bývalý tovární jezdec Volkswagen Motorsportu se udržuje v tempu tím, že pro Škodu Motorsport letos vybojoval dvě dominantní vítězství ze dvou startů v rámci WRC2 (Monte Carlo a Korsika) za volantem Fabie R5.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.