Hyundai má co dělat, aby se na asfaltu rychlostně vyrovnal Citroënu. Přitom právě korejský tým vyhrál úvodní asfaltový podnik roku. Tým se sídlem v Německu čekal jako poslední tovární tým na vítězství ve WRC 2017, i když Neuville vedl jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku. Belgičan se sice dočkal satisfakce na Korsice, jenže to bylo až poté, co u C3 WRC Krise Meekea odešel motor.
Michel Nandan, šéf týmu, měl po soutěži ohodnotit výkonnost vozu i20 Coupé WRC: "Myslím, že potřebuje být trošku lepší. Trošku podle mě zaostáváme. Citroën ukázal, že je na asfaltu fantastickým autem. My na tom musíme před dalšími asfaltovými soutěžemi zapracovat. Ale věřím, že inženýři najdou řešení."
Podle Nandana se u Hyundai Motorsport nikdo nebál, když byl Neuville ve vedení, ani s ohledem na jeho dvě předchozí nehody z vedoucí příčky: "Vždycky jsme byli za Thierrym i po jeho dvou menších chybách v prvních dvou soutěžích. Věděli jsme, že to dokáže. Věděli jsme, že má dostatečný náskok pro nedělní zkoušky, takže jsme nebyli neklidní."
Thierry Neuville ale připustil, že první čtyři měsíce sezony byly bolestivé: "Málem jsme dvakrát vyhráli. Už to bylo dlouho od začátku roku. Věděli jsme, že máme rychlost, a byli jsme schopni zajíždět nejrychlejší časy. Většinu času jsme také v soutěžích vedli, ale nedařilo se nám to dovézt až do konce."
V první etapě ale jednička Hyundai nedokázala držet krok s Citroënem Krise Meekea ani s Fordem Sébastiena Ogiera. Jenže druhý den Neuville přeskočil Ogiera přesně v době, kdy Meekea vyřadila technika. "Od tohoto víkendu jsem očekával hodně, protože se jelo na asfaltu a my jsme na něm byli rychlí. Také z testů jsem měl dobrý pocit.
Ale rally nezačala tak, jak jsme čekali. Neměl jsem dobrý pocit - zdálo se mi, že jedu rychle, ale časy tomu neodpovídaly. Sice nebyly špatné, ale nebyly takové, jaké jsem čekal. Zareagovali jsme na to a zapracovali trošku na autě. Ale druhý den se také změnily tratě, což nám dalo šanci ukázat plný potenciál auta na odlišném druhu trati. Díky tomu jsme vyhráli," zakončil trojnásobný vítěz soutěže WRC.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.