Hyundai má co dělat, aby se na asfaltu rychlostně vyrovnal Citroënu. Přitom právě korejský tým vyhrál úvodní asfaltový podnik roku. Tým se sídlem v Německu čekal jako poslední tovární tým na vítězství ve WRC 2017, i když Neuville vedl jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku. Belgičan se sice dočkal satisfakce na Korsice, jenže to bylo až poté, co u C3 WRC Krise Meekea odešel motor.
Michel Nandan, šéf týmu, měl po soutěži ohodnotit výkonnost vozu i20 Coupé WRC: "Myslím, že potřebuje být trošku lepší. Trošku podle mě zaostáváme. Citroën ukázal, že je na asfaltu fantastickým autem. My na tom musíme před dalšími asfaltovými soutěžemi zapracovat. Ale věřím, že inženýři najdou řešení."
Podle Nandana se u Hyundai Motorsport nikdo nebál, když byl Neuville ve vedení, ani s ohledem na jeho dvě předchozí nehody z vedoucí příčky: "Vždycky jsme byli za Thierrym i po jeho dvou menších chybách v prvních dvou soutěžích. Věděli jsme, že to dokáže. Věděli jsme, že má dostatečný náskok pro nedělní zkoušky, takže jsme nebyli neklidní."
Thierry Neuville ale připustil, že první čtyři měsíce sezony byly bolestivé: "Málem jsme dvakrát vyhráli. Už to bylo dlouho od začátku roku. Věděli jsme, že máme rychlost, a byli jsme schopni zajíždět nejrychlejší časy. Většinu času jsme také v soutěžích vedli, ale nedařilo se nám to dovézt až do konce."
V první etapě ale jednička Hyundai nedokázala držet krok s Citroënem Krise Meekea ani s Fordem Sébastiena Ogiera. Jenže druhý den Neuville přeskočil Ogiera přesně v době, kdy Meekea vyřadila technika. "Od tohoto víkendu jsem očekával hodně, protože se jelo na asfaltu a my jsme na něm byli rychlí. Také z testů jsem měl dobrý pocit.
Ale rally nezačala tak, jak jsme čekali. Neměl jsem dobrý pocit - zdálo se mi, že jedu rychle, ale časy tomu neodpovídaly. Sice nebyly špatné, ale nebyly takové, jaké jsem čekal. Zareagovali jsme na to a zapracovali trošku na autě. Ale druhý den se také změnily tratě, což nám dalo šanci ukázat plný potenciál auta na odlišném druhu trati. Díky tomu jsme vyhráli," zakončil trojnásobný vítěz soutěže WRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.