Hyundai má co dělat, aby se na asfaltu rychlostně vyrovnal Citroënu. Přitom právě korejský tým vyhrál úvodní asfaltový podnik roku. Tým se sídlem v Německu čekal jako poslední tovární tým na vítězství ve WRC 2017, i když Neuville vedl jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku. Belgičan se sice dočkal satisfakce na Korsice, jenže to bylo až poté, co u C3 WRC Krise Meekea odešel motor.
Michel Nandan, šéf týmu, měl po soutěži ohodnotit výkonnost vozu i20 Coupé WRC: "Myslím, že potřebuje být trošku lepší. Trošku podle mě zaostáváme. Citroën ukázal, že je na asfaltu fantastickým autem. My na tom musíme před dalšími asfaltovými soutěžemi zapracovat. Ale věřím, že inženýři najdou řešení."
Podle Nandana se u Hyundai Motorsport nikdo nebál, když byl Neuville ve vedení, ani s ohledem na jeho dvě předchozí nehody z vedoucí příčky: "Vždycky jsme byli za Thierrym i po jeho dvou menších chybách v prvních dvou soutěžích. Věděli jsme, že to dokáže. Věděli jsme, že má dostatečný náskok pro nedělní zkoušky, takže jsme nebyli neklidní."
Thierry Neuville ale připustil, že první čtyři měsíce sezony byly bolestivé: "Málem jsme dvakrát vyhráli. Už to bylo dlouho od začátku roku. Věděli jsme, že máme rychlost, a byli jsme schopni zajíždět nejrychlejší časy. Většinu času jsme také v soutěžích vedli, ale nedařilo se nám to dovézt až do konce."
V první etapě ale jednička Hyundai nedokázala držet krok s Citroënem Krise Meekea ani s Fordem Sébastiena Ogiera. Jenže druhý den Neuville přeskočil Ogiera přesně v době, kdy Meekea vyřadila technika. "Od tohoto víkendu jsem očekával hodně, protože se jelo na asfaltu a my jsme na něm byli rychlí. Také z testů jsem měl dobrý pocit.
Ale rally nezačala tak, jak jsme čekali. Neměl jsem dobrý pocit - zdálo se mi, že jedu rychle, ale časy tomu neodpovídaly. Sice nebyly špatné, ale nebyly takové, jaké jsem čekal. Zareagovali jsme na to a zapracovali trošku na autě. Ale druhý den se také změnily tratě, což nám dalo šanci ukázat plný potenciál auta na odlišném druhu trati. Díky tomu jsme vyhráli," zakončil trojnásobný vítěz soutěže WRC.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?