Hyundai má co dělat, aby se na asfaltu rychlostně vyrovnal Citroënu. Přitom právě korejský tým vyhrál úvodní asfaltový podnik roku. Tým se sídlem v Německu čekal jako poslední tovární tým na vítězství ve WRC 2017, i když Neuville vedl jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku. Belgičan se sice dočkal satisfakce na Korsice, jenže to bylo až poté, co u C3 WRC Krise Meekea odešel motor.
Michel Nandan, šéf týmu, měl po soutěži ohodnotit výkonnost vozu i20 Coupé WRC: "Myslím, že potřebuje být trošku lepší. Trošku podle mě zaostáváme. Citroën ukázal, že je na asfaltu fantastickým autem. My na tom musíme před dalšími asfaltovými soutěžemi zapracovat. Ale věřím, že inženýři najdou řešení."
Podle Nandana se u Hyundai Motorsport nikdo nebál, když byl Neuville ve vedení, ani s ohledem na jeho dvě předchozí nehody z vedoucí příčky: "Vždycky jsme byli za Thierrym i po jeho dvou menších chybách v prvních dvou soutěžích. Věděli jsme, že to dokáže. Věděli jsme, že má dostatečný náskok pro nedělní zkoušky, takže jsme nebyli neklidní."
Thierry Neuville ale připustil, že první čtyři měsíce sezony byly bolestivé: "Málem jsme dvakrát vyhráli. Už to bylo dlouho od začátku roku. Věděli jsme, že máme rychlost, a byli jsme schopni zajíždět nejrychlejší časy. Většinu času jsme také v soutěžích vedli, ale nedařilo se nám to dovézt až do konce."
V první etapě ale jednička Hyundai nedokázala držet krok s Citroënem Krise Meekea ani s Fordem Sébastiena Ogiera. Jenže druhý den Neuville přeskočil Ogiera přesně v době, kdy Meekea vyřadila technika. "Od tohoto víkendu jsem očekával hodně, protože se jelo na asfaltu a my jsme na něm byli rychlí. Také z testů jsem měl dobrý pocit.
Ale rally nezačala tak, jak jsme čekali. Neměl jsem dobrý pocit - zdálo se mi, že jedu rychle, ale časy tomu neodpovídaly. Sice nebyly špatné, ale nebyly takové, jaké jsem čekal. Zareagovali jsme na to a zapracovali trošku na autě. Ale druhý den se také změnily tratě, což nám dalo šanci ukázat plný potenciál auta na odlišném druhu trati. Díky tomu jsme vyhráli," zakončil trojnásobný vítěz soutěže WRC.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.