Poškození motoru na Citroënu C3 WRC Krise Meekea je natolik vážné, že jezdec nebude moci zítra v rámci Rally 2 zabojovat alespoň o pár bonusových bodů z Power Stage.
Severní Ir vedl soutěž MS na Korsice do doby, než u motoru u jeho C3 WRC došlo k fatálnímu poškození jen několik málo kilometrů před cílem RZ6. Do té doby dvojice Kris Meeke / Paul Nagle vedla soutěž asi o 16 vteřin a ve Francii se po jejich vítězství z Mexika z minulého měsíce prezentovala v dobré formě.
"Nejde neříct, že jsme velice zklamaní. Všechno šlo dobře, všechno vypadalo dobře. Teď, takřka na konci [této zkoušky], když se podívám na splity, tak bychom odsud [z RZ6] odjížděli se 17 vteřinovým vedením a do cíle by nám zbývaly čtyři měřené testy," řekl Kris Meeke pro britský Autosport. Jezdec přitom dostal varování, že něco není v pořádku, asi minutu před tím, než jeho rally skončila.
"Začalo to být nedotáčivé v některých pravých zatáčkách, což mi přišlo divné, pak asi o kilometr později jsem si všiml, že přední levou větrací mřížkou začal vycházet nějaký olej. Ihned poté jsem dostal varování o tlaku oleje na mé přístrojové desce. Tou dobou jsme byli prakticky na konci zkoušky, když jsem ale dal nohu na plynový pedál, tak se propadla."
Jakmile se auto dostalo do servisu, tak Citroën samozřejmě začal vyšetřovat, co se pokazilo. Yves Matton, šéf týmu britskému Autosportu řekl: "Teď to zkoumáme. Detaily nevím. Víme, že motor je rozbitý a není možné zítra startovat." Během dnešní dopolední sekce přitom Citroën přišel o dvě ze svých tří aut, když Stéphane Lefebvre havaroval na úvodním testu sekce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.