Poškozený motor nedovolí Meekeovi startovat v zítřejším dni na Korsice

Kris Meeke se až do problémů s motorem prezentoval v dobré formě
Kris Meeke se až do problémů s motorem prezentoval v dobré formě, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 8. dubna 2017 22:52
Sdílej:

Poškození motoru na Citroënu C3 WRC Krise Meekea je natolik vážné, že jezdec nebude moci zítra v rámci Rally 2 zabojovat alespoň o pár bonusových bodů z Power Stage.

Severní Ir vedl soutěž MS na Korsice do doby, než u motoru u jeho C3 WRC došlo k fatálnímu poškození jen několik málo kilometrů před cílem RZ6. Do té doby dvojice Kris Meeke / Paul Nagle vedla soutěž asi o 16 vteřin a ve Francii se po jejich vítězství z Mexika z minulého měsíce prezentovala v dobré formě. 

"Nejde neříct, že jsme velice zklamaní. Všechno šlo dobře, všechno vypadalo dobře. Teď, takřka na konci [této zkoušky], když se podívám na splity, tak bychom odsud [z RZ6] odjížděli se 17 vteřinovým vedením a do cíle by nám zbývaly čtyři měřené testy," řekl Kris Meeke pro britský Autosport. Jezdec přitom dostal varování, že něco není v pořádku, asi minutu před tím, než jeho rally skončila. 

"Začalo to být nedotáčivé v některých pravých zatáčkách, což mi přišlo divné, pak asi o kilometr později jsem si všiml, že přední levou větrací mřížkou začal vycházet nějaký olej. Ihned poté jsem dostal varování o tlaku oleje na mé přístrojové desce. Tou dobou jsme byli prakticky na konci zkoušky, když jsem ale dal nohu na plynový pedál, tak se propadla."

Jakmile se auto dostalo do servisu, tak Citroën samozřejmě začal vyšetřovat, co se pokazilo. Yves Matton, šéf týmu britskému Autosportu řekl: "Teď to zkoumáme. Detaily nevím. Víme, že motor je rozbitý a není možné zítra startovat." Během dnešní dopolední sekce přitom Citroën přišel o dvě ze svých tří aut, když Stéphane Lefebvre havaroval na úvodním testu sekce. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.