Poškození motoru na Citroënu C3 WRC Krise Meekea je natolik vážné, že jezdec nebude moci zítra v rámci Rally 2 zabojovat alespoň o pár bonusových bodů z Power Stage.
Severní Ir vedl soutěž MS na Korsice do doby, než u motoru u jeho C3 WRC došlo k fatálnímu poškození jen několik málo kilometrů před cílem RZ6. Do té doby dvojice Kris Meeke / Paul Nagle vedla soutěž asi o 16 vteřin a ve Francii se po jejich vítězství z Mexika z minulého měsíce prezentovala v dobré formě.
"Nejde neříct, že jsme velice zklamaní. Všechno šlo dobře, všechno vypadalo dobře. Teď, takřka na konci [této zkoušky], když se podívám na splity, tak bychom odsud [z RZ6] odjížděli se 17 vteřinovým vedením a do cíle by nám zbývaly čtyři měřené testy," řekl Kris Meeke pro britský Autosport. Jezdec přitom dostal varování, že něco není v pořádku, asi minutu před tím, než jeho rally skončila.
"Začalo to být nedotáčivé v některých pravých zatáčkách, což mi přišlo divné, pak asi o kilometr později jsem si všiml, že přední levou větrací mřížkou začal vycházet nějaký olej. Ihned poté jsem dostal varování o tlaku oleje na mé přístrojové desce. Tou dobou jsme byli prakticky na konci zkoušky, když jsem ale dal nohu na plynový pedál, tak se propadla."
Jakmile se auto dostalo do servisu, tak Citroën samozřejmě začal vyšetřovat, co se pokazilo. Yves Matton, šéf týmu britskému Autosportu řekl: "Teď to zkoumáme. Detaily nevím. Víme, že motor je rozbitý a není možné zítra startovat." Během dnešní dopolední sekce přitom Citroën přišel o dvě ze svých tří aut, když Stéphane Lefebvre havaroval na úvodním testu sekce.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?