Volkswagen vyloučil nasazení továrního týmu do WRC2 poté, co v průběhu roku 2018 vypustí mezi soukromníky Polo R5. Sesterská Škoda Auto přitom dlouhodobě nasazuje tovární tým v ME nebo WRC2 s vozem Škoda Fabia R5 (potažmo dříve Fabia S2000).
Volkswagen se po svém šokujícím odchodu sice chystá na návrat do šampionátu WRC, avšak Sven Smeets zdůraznil, že půjde čistě o komerčně zaměřený program: "Rozdíl oproti Škodě bude v tom, že my nemáme v plánu obsadit šampionát WRC2 a nebudeme provozovat žádný tovární tým."
"My dostaneme na trh auto a samozřejmě budeme budeme muset odjet některé soutěže s dobrým jezdcem, abychom ukázali potenciál auta. Zřejmě se bude jednat o jednu nebo dvě rally na klíčových trzích, kde je o R5 velký zájem," řekl Smeets pro 'Motorsport.com'.
Vývoj auta začal před měsícem a Volkswagen věří, že jej začne testovat na konci léta. "Začali jsme designové práce na Polu, hodně na to tlačíme a chceme testovat v srpnu nebo září s tím, že homologaci bychom chtěli v červnu nebo červenci příštího roku," pokračuje Smeets. Není bez zajímavosti, že Marcus Grönholm, který odvedl velký kus práce při vývoji speciálu Polo R WRC, by se měl dle všeho zapojit také do vývoje Pola R5, když nedávno testoval Fabii R5.
"Krátce jsme se už bavili, ale uvidíme více, až jak bude naplánované testování," říká Smeets k otázce angažmá Grönholma. "Byl součástí příběhu Pola po tři roky a bude součástí historie i tohoto Pola." Podle Smeetse bude Volkswagen při projektu Pola R5 silně spolupracovat se Škodou Motorsport (oba vozy vyjedou ve svých nových generacích na nové, stejné platformě).
"Budeme těžit z toho, co již Škoda dokázala s Fabii R5. A oni budou těžit z toho, co děláme teď my. Opravdu otevřeně o průběhu projektu diskutujeme."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?