Volkswagen vyloučil nasazení továrního týmu do WRC2 poté, co v průběhu roku 2018 vypustí mezi soukromníky Polo R5. Sesterská Škoda Auto přitom dlouhodobě nasazuje tovární tým v ME nebo WRC2 s vozem Škoda Fabia R5 (potažmo dříve Fabia S2000).
Volkswagen se po svém šokujícím odchodu sice chystá na návrat do šampionátu WRC, avšak Sven Smeets zdůraznil, že půjde čistě o komerčně zaměřený program: "Rozdíl oproti Škodě bude v tom, že my nemáme v plánu obsadit šampionát WRC2 a nebudeme provozovat žádný tovární tým."
"My dostaneme na trh auto a samozřejmě budeme budeme muset odjet některé soutěže s dobrým jezdcem, abychom ukázali potenciál auta. Zřejmě se bude jednat o jednu nebo dvě rally na klíčových trzích, kde je o R5 velký zájem," řekl Smeets pro 'Motorsport.com'.
Vývoj auta začal před měsícem a Volkswagen věří, že jej začne testovat na konci léta. "Začali jsme designové práce na Polu, hodně na to tlačíme a chceme testovat v srpnu nebo září s tím, že homologaci bychom chtěli v červnu nebo červenci příštího roku," pokračuje Smeets. Není bez zajímavosti, že Marcus Grönholm, který odvedl velký kus práce při vývoji speciálu Polo R WRC, by se měl dle všeho zapojit také do vývoje Pola R5, když nedávno testoval Fabii R5.
"Krátce jsme se už bavili, ale uvidíme více, až jak bude naplánované testování," říká Smeets k otázce angažmá Grönholma. "Byl součástí příběhu Pola po tři roky a bude součástí historie i tohoto Pola." Podle Smeetse bude Volkswagen při projektu Pola R5 silně spolupracovat se Škodou Motorsport (oba vozy vyjedou ve svých nových generacích na nové, stejné platformě).
"Budeme těžit z toho, co již Škoda dokázala s Fabii R5. A oni budou těžit z toho, co děláme teď my. Opravdu otevřeně o průběhu projektu diskutujeme."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?