Volkswagen vyloučil nasazení továrního týmu do WRC2 poté, co v průběhu roku 2018 vypustí mezi soukromníky Polo R5. Sesterská Škoda Auto přitom dlouhodobě nasazuje tovární tým v ME nebo WRC2 s vozem Škoda Fabia R5 (potažmo dříve Fabia S2000).
Volkswagen se po svém šokujícím odchodu sice chystá na návrat do šampionátu WRC, avšak Sven Smeets zdůraznil, že půjde čistě o komerčně zaměřený program: "Rozdíl oproti Škodě bude v tom, že my nemáme v plánu obsadit šampionát WRC2 a nebudeme provozovat žádný tovární tým."
"My dostaneme na trh auto a samozřejmě budeme budeme muset odjet některé soutěže s dobrým jezdcem, abychom ukázali potenciál auta. Zřejmě se bude jednat o jednu nebo dvě rally na klíčových trzích, kde je o R5 velký zájem," řekl Smeets pro 'Motorsport.com'.
Vývoj auta začal před měsícem a Volkswagen věří, že jej začne testovat na konci léta. "Začali jsme designové práce na Polu, hodně na to tlačíme a chceme testovat v srpnu nebo září s tím, že homologaci bychom chtěli v červnu nebo červenci příštího roku," pokračuje Smeets. Není bez zajímavosti, že Marcus Grönholm, který odvedl velký kus práce při vývoji speciálu Polo R WRC, by se měl dle všeho zapojit také do vývoje Pola R5, když nedávno testoval Fabii R5.
"Krátce jsme se už bavili, ale uvidíme více, až jak bude naplánované testování," říká Smeets k otázce angažmá Grönholma. "Byl součástí příběhu Pola po tři roky a bude součástí historie i tohoto Pola." Podle Smeetse bude Volkswagen při projektu Pola R5 silně spolupracovat se Škodou Motorsport (oba vozy vyjedou ve svých nových generacích na nové, stejné platformě).
"Budeme těžit z toho, co již Škoda dokázala s Fabii R5. A oni budou těžit z toho, co děláme teď my. Opravdu otevřeně o průběhu projektu diskutujeme."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?