Ačkoliv spousta motorsportovních šampionátů letos už začala, u Volkswagenu se na svoje „zahájení sezony“ zatím ještě připravují. Letošní sezona v jejich podání ale nebude klasickou, když hlavním cílem je především vývoj Pola R5 a dále pak angažmá ve MS v rallycrossu a TCR.
Nové Polo R5, jehož cílem je zákaznický sport, bude postaveno na nové generaci silniční verze Volkswagen Polo a s vývojovými testy auta by se mělo začít v září. Co se motoru týče, tak Volkswagen logicky využije spolupráce se Škodou Motorsport, což mu fakticky zajišťuje, že bude mít vyzkoušený a výkonný motor pro svůj speciál.
Dalším činností VW Motorsport je pronájem speciálů Polo R WRC 2016 zákaznickým týmům. S jedním vozem by měl v rakouském rallyovém šampionátu jezdit Raimund Baumschlager. „Cítím, že zaměstnanci jsou extrémně motivovaní, když čelí nové výzvě.
Soustředíme se na nové projekty, jako je vývoj Pola R5 a spolupráci s Volkswagenem Švédsko a Petterem Solbergem v mistrovství světa v rallycrossu. Navíc také pracujeme na již etablovaných projektech jako například Global Ralycross v USA, TCR s Golfem GTI anebo Formule 3. Navíc registrujeme zájem klientů jet s naším Polem R WRC na různých soutěžích. Naše plánování je velmi napjaté,“ řekl šéf VW Motorsport, Sven Smeets.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.