Ačkoliv spousta motorsportovních šampionátů letos už začala, u Volkswagenu se na svoje „zahájení sezony“ zatím ještě připravují. Letošní sezona v jejich podání ale nebude klasickou, když hlavním cílem je především vývoj Pola R5 a dále pak angažmá ve MS v rallycrossu a TCR.
Nové Polo R5, jehož cílem je zákaznický sport, bude postaveno na nové generaci silniční verze Volkswagen Polo a s vývojovými testy auta by se mělo začít v září. Co se motoru týče, tak Volkswagen logicky využije spolupráce se Škodou Motorsport, což mu fakticky zajišťuje, že bude mít vyzkoušený a výkonný motor pro svůj speciál.
Dalším činností VW Motorsport je pronájem speciálů Polo R WRC 2016 zákaznickým týmům. S jedním vozem by měl v rakouském rallyovém šampionátu jezdit Raimund Baumschlager. „Cítím, že zaměstnanci jsou extrémně motivovaní, když čelí nové výzvě.
Soustředíme se na nové projekty, jako je vývoj Pola R5 a spolupráci s Volkswagenem Švédsko a Petterem Solbergem v mistrovství světa v rallycrossu. Navíc také pracujeme na již etablovaných projektech jako například Global Ralycross v USA, TCR s Golfem GTI anebo Formule 3. Navíc registrujeme zájem klientů jet s naším Polem R WRC na různých soutěžích. Naše plánování je velmi napjaté,“ řekl šéf VW Motorsport, Sven Smeets.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?