Sébastien Ogier zažil povedený vstup do své domácí soutěže MS. Francouz zajel na shakedownu na Tour de Corse nejrychlejší čas. Za ním zajel poměrně překvapivě druhý nejrychlejší čas Hayden Paddon, třetí byl Kris Meeke.
Organizátoři dali jezdcům malý dárek, když jim povolili, použít o 4 tvrdé pneumatiky navíc. Proto dnes mohli jezdci jezdit na trati shakedownu libovolně a nemuseli se ohlížet na počet pneumatik, který jim zbývá pro soutěž.
Nejrychlejší byl na 5,4 kilometrů dlouhé trati Sébastien Ogier: "Při prvním průjezdu jsem ještě nebyl úplně spokojený, ale podnikli jsme pár úprav a teď mám z Fiesty WRC na asfaltu dobrý pocit. Aktuálně se v ní na asfaltu cítím dokonce lépe než na šotolině."
Výsledky shakedownu Tour de Corse:1. Sebastien Ogier (Ford) - 3:50.7 min.2. Hayden Paddon (Hyundai) +0,6 s3. Kris Meeke (Citroën) +0,9 s4. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,1 s6. Ott Tänak (Ford) +1,3 s7. Dani Sordo (Hyundai) +1,5 s8. Craig Breen (Citroën) +2,0 s9. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,3 s10. Elfyn Evans (Ford) +4,3 s11. Andreas Mikkelsen (Škoda) +8,1 s12. Juho Hänninen (Toyota) +8,3 s13. Eric Camilli (Ford) +10,7 s14. Jan Kopecký (Škoda) +11,7 s15. Teemu Suninen (Ford) +12,9 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.