Díky vyšším výkonům nových vozů WRC stoupají nároky také na brzdy. Problémy při soutěži v Mexiku tak nebyly ničím neočekávaným.
Na Rally Mexiko si více pilotů stěžovalo na přehřívající se brzdy, kromě jiného také do té doby vedoucí muž průběžného pořadí, Jari-Matti Latvala. Pro odborníky to ale nebylo žádným překvapením, vždyť rally v Jižní Americe, co se nároků na brzdy týče, patří k nejnáročnějším v kalendáři MS v rally. Posádky tam musí překonávat velké výškové rozdíly a brzdy jsou permanentně v nasazení.
Nároky na brzdy se v sezoně 2017 navíc ještě zvyšují, protože auta mají letos vyšší výkon a díky vylepšené aerodynamice mohou projíždět zatáčkami rychleji. Obecně tak vozy WRC dosahují vyšších rychlostí a tím pak před zatáčkami stoupají nároky na brzdy. Pravidla letos na asfaltových soutěžích dovolují brzdové kotouče s průměrem 370 mm, vloni to přitom bylo jen 355 mm.
Zvýšené zatížení brzd tak vede k vyššímu riziku přehřívání brzd. Výrobce brzd, italská společnost Brembo, jejíž produkty letos můžeme najít kromě jiného také na Fiestě WRC Sébastiena Ogiera, přiznal, že musel letos zapracovat na odvádění tepla od předních brzd a vzadu musel přijít s úplně novým řešením. V Mexiku musí týmy každým rokem bojovat s mnoha zatáčkami, vysokými nadmořskými výškami a letos se navíc přidal zvýšený přítlak. Na zkoušce Ibarilla, která se jela v rámci Rally Mexiko, byl výškový rozdíl v průběhu zkoušky až 500 metrů.
Rally Argentina, která se jede na konci dubna, by také mohla inženýrům jednotlivých týmů přivodit vrásky na čele. Tam je dle Bremba nebezpení "teplotních šoků". V Argentině totiž na posádky čeká spousta brodů. Teplé kotouče brzd se tak dostanou do kontaktu se studenou vodou, díky čemuž se mohou na discích vytvořit malé trhliny. Podobnému problému brzdy čelí také při Rally Sweden, kde je všudypřítomný sníh.
Problematická by mohla být také nadcházející Francouzská rally na Korsice, kde se jede na úzkých a zatáčkovitých tratích. Mezi asfaltovými soutěžemi představuje ale největší výzvu Rally Deutschland, především známá zkouška Panzerplatte. Grip je zde totiž extrémně vysoký, díky čemuž se brzdy dostávají až na krajní možnosti svého zatížení. Jak se tedy zdá, tak je jen otázkou času, kde letos budou mít posádky další problémy s brzdami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.