Díky vyšším výkonům nových vozů WRC stoupají nároky také na brzdy. Problémy při soutěži v Mexiku tak nebyly ničím neočekávaným.
Na Rally Mexiko si více pilotů stěžovalo na přehřívající se brzdy, kromě jiného také do té doby vedoucí muž průběžného pořadí, Jari-Matti Latvala. Pro odborníky to ale nebylo žádným překvapením, vždyť rally v Jižní Americe, co se nároků na brzdy týče, patří k nejnáročnějším v kalendáři MS v rally. Posádky tam musí překonávat velké výškové rozdíly a brzdy jsou permanentně v nasazení.
Nároky na brzdy se v sezoně 2017 navíc ještě zvyšují, protože auta mají letos vyšší výkon a díky vylepšené aerodynamice mohou projíždět zatáčkami rychleji. Obecně tak vozy WRC dosahují vyšších rychlostí a tím pak před zatáčkami stoupají nároky na brzdy. Pravidla letos na asfaltových soutěžích dovolují brzdové kotouče s průměrem 370 mm, vloni to přitom bylo jen 355 mm.
Zvýšené zatížení brzd tak vede k vyššímu riziku přehřívání brzd. Výrobce brzd, italská společnost Brembo, jejíž produkty letos můžeme najít kromě jiného také na Fiestě WRC Sébastiena Ogiera, přiznal, že musel letos zapracovat na odvádění tepla od předních brzd a vzadu musel přijít s úplně novým řešením. V Mexiku musí týmy každým rokem bojovat s mnoha zatáčkami, vysokými nadmořskými výškami a letos se navíc přidal zvýšený přítlak. Na zkoušce Ibarilla, která se jela v rámci Rally Mexiko, byl výškový rozdíl v průběhu zkoušky až 500 metrů.
Rally Argentina, která se jede na konci dubna, by také mohla inženýrům jednotlivých týmů přivodit vrásky na čele. Tam je dle Bremba nebezpení "teplotních šoků". V Argentině totiž na posádky čeká spousta brodů. Teplé kotouče brzd se tak dostanou do kontaktu se studenou vodou, díky čemuž se mohou na discích vytvořit malé trhliny. Podobnému problému brzdy čelí také při Rally Sweden, kde je všudypřítomný sníh.
Problematická by mohla být také nadcházející Francouzská rally na Korsice, kde se jede na úzkých a zatáčkovitých tratích. Mezi asfaltovými soutěžemi představuje ale největší výzvu Rally Deutschland, především známá zkouška Panzerplatte. Grip je zde totiž extrémně vysoký, díky čemuž se brzdy dostávají až na krajní možnosti svého zatížení. Jak se tedy zdá, tak je jen otázkou času, kde letos budou mít posádky další problémy s brzdami.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?