Díky vyšším výkonům nových vozů WRC stoupají nároky také na brzdy. Problémy při soutěži v Mexiku tak nebyly ničím neočekávaným.
Na Rally Mexiko si více pilotů stěžovalo na přehřívající se brzdy, kromě jiného také do té doby vedoucí muž průběžného pořadí, Jari-Matti Latvala. Pro odborníky to ale nebylo žádným překvapením, vždyť rally v Jižní Americe, co se nároků na brzdy týče, patří k nejnáročnějším v kalendáři MS v rally. Posádky tam musí překonávat velké výškové rozdíly a brzdy jsou permanentně v nasazení.
Nároky na brzdy se v sezoně 2017 navíc ještě zvyšují, protože auta mají letos vyšší výkon a díky vylepšené aerodynamice mohou projíždět zatáčkami rychleji. Obecně tak vozy WRC dosahují vyšších rychlostí a tím pak před zatáčkami stoupají nároky na brzdy. Pravidla letos na asfaltových soutěžích dovolují brzdové kotouče s průměrem 370 mm, vloni to přitom bylo jen 355 mm.
Zvýšené zatížení brzd tak vede k vyššímu riziku přehřívání brzd. Výrobce brzd, italská společnost Brembo, jejíž produkty letos můžeme najít kromě jiného také na Fiestě WRC Sébastiena Ogiera, přiznal, že musel letos zapracovat na odvádění tepla od předních brzd a vzadu musel přijít s úplně novým řešením. V Mexiku musí týmy každým rokem bojovat s mnoha zatáčkami, vysokými nadmořskými výškami a letos se navíc přidal zvýšený přítlak. Na zkoušce Ibarilla, která se jela v rámci Rally Mexiko, byl výškový rozdíl v průběhu zkoušky až 500 metrů.
Rally Argentina, která se jede na konci dubna, by také mohla inženýrům jednotlivých týmů přivodit vrásky na čele. Tam je dle Bremba nebezpení "teplotních šoků". V Argentině totiž na posádky čeká spousta brodů. Teplé kotouče brzd se tak dostanou do kontaktu se studenou vodou, díky čemuž se mohou na discích vytvořit malé trhliny. Podobnému problému brzdy čelí také při Rally Sweden, kde je všudypřítomný sníh.
Problematická by mohla být také nadcházející Francouzská rally na Korsice, kde se jede na úzkých a zatáčkovitých tratích. Mezi asfaltovými soutěžemi představuje ale největší výzvu Rally Deutschland, především známá zkouška Panzerplatte. Grip je zde totiž extrémně vysoký, díky čemuž se brzdy dostávají až na krajní možnosti svého zatížení. Jak se tedy zdá, tak je jen otázkou času, kde letos budou mít posádky další problémy s brzdami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?