Johna Kennarda čekají poslední závody jeho kariéry ve WRC. Se šampionátem se z pozice navigátora rozloučí po Rally Finland.
V době, kdy John Kennard začal svoji kariéru, tak Hayden Paddon ještě dávno nebyl na světě. V roce 1979 se dnes už 58 letý John pokusil prosadit jako pilot, pak ale přesedlal na sedadlo spolujezdce. V roce 1990 opět změnil svoji roli a pracoval v managementu různých týmů, kromě jiného také v Mitsubishi anebo Subaru. V roce 2005 začal spolupracovat s Haydenem Paddonem a posadil se tedy znovu na sedadlo spolujezdce.
Společně dokázali vyhrát šampionát na Novém Zélandu, následně pak PWRC, pak společně prožili těžké časy ve WRC2, ale i přesto se dokázali dostat do továrního týmu Hyundai ve WRC. Po 12 společných letech se v létě cesty Paddona a Kennarda ale rozejdou. Po Rally Finnland už John Kennard nebude navigovat Haydena Paddona. Finsko Kennard nezvolil náhodně. Nejenže ve Finsku bydlí, ale také zde v roce 1985 po boku Brenta Rawstrona slavil svoji světovou premiéru.
"S výhledem na budoucnost jsme oba věděli, že tato změna jednou přijít musí. Nemohu Johnovi dostatečně poděkovat za jeho nasazení v roli mého spolujezdce a kamaráda. Jak v autě tak i mimo něj hrál skvělou roli," řekl Hayden Paddon. Kennard ale u týmu Hyundai zůstává a bude Novozélanďana nadále podporovat. Ihned se začalo spekulovat o tom, že Kennarda po boku Paddona nahradí Seb Marshall, který doposud navigoval Kevina Abbringa, dalšího jezdec týmu Hyundai Motorsport.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?