Johna Kennarda čekají poslední závody jeho kariéry ve WRC. Se šampionátem se z pozice navigátora rozloučí po Rally Finland.
V době, kdy John Kennard začal svoji kariéru, tak Hayden Paddon ještě dávno nebyl na světě. V roce 1979 se dnes už 58 letý John pokusil prosadit jako pilot, pak ale přesedlal na sedadlo spolujezdce. V roce 1990 opět změnil svoji roli a pracoval v managementu různých týmů, kromě jiného také v Mitsubishi anebo Subaru. V roce 2005 začal spolupracovat s Haydenem Paddonem a posadil se tedy znovu na sedadlo spolujezdce.
Společně dokázali vyhrát šampionát na Novém Zélandu, následně pak PWRC, pak společně prožili těžké časy ve WRC2, ale i přesto se dokázali dostat do továrního týmu Hyundai ve WRC. Po 12 společných letech se v létě cesty Paddona a Kennarda ale rozejdou. Po Rally Finnland už John Kennard nebude navigovat Haydena Paddona. Finsko Kennard nezvolil náhodně. Nejenže ve Finsku bydlí, ale také zde v roce 1985 po boku Brenta Rawstrona slavil svoji světovou premiéru.
"S výhledem na budoucnost jsme oba věděli, že tato změna jednou přijít musí. Nemohu Johnovi dostatečně poděkovat za jeho nasazení v roli mého spolujezdce a kamaráda. Jak v autě tak i mimo něj hrál skvělou roli," řekl Hayden Paddon. Kennard ale u týmu Hyundai zůstává a bude Novozélanďana nadále podporovat. Ihned se začalo spekulovat o tom, že Kennarda po boku Paddona nahradí Seb Marshall, který doposud navigoval Kevina Abbringa, dalšího jezdec týmu Hyundai Motorsport.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.