Johna Kennarda čekají poslední závody jeho kariéry ve WRC. Se šampionátem se z pozice navigátora rozloučí po Rally Finland.
V době, kdy John Kennard začal svoji kariéru, tak Hayden Paddon ještě dávno nebyl na světě. V roce 1979 se dnes už 58 letý John pokusil prosadit jako pilot, pak ale přesedlal na sedadlo spolujezdce. V roce 1990 opět změnil svoji roli a pracoval v managementu různých týmů, kromě jiného také v Mitsubishi anebo Subaru. V roce 2005 začal spolupracovat s Haydenem Paddonem a posadil se tedy znovu na sedadlo spolujezdce.
Společně dokázali vyhrát šampionát na Novém Zélandu, následně pak PWRC, pak společně prožili těžké časy ve WRC2, ale i přesto se dokázali dostat do továrního týmu Hyundai ve WRC. Po 12 společných letech se v létě cesty Paddona a Kennarda ale rozejdou. Po Rally Finnland už John Kennard nebude navigovat Haydena Paddona. Finsko Kennard nezvolil náhodně. Nejenže ve Finsku bydlí, ale také zde v roce 1985 po boku Brenta Rawstrona slavil svoji světovou premiéru.
"S výhledem na budoucnost jsme oba věděli, že tato změna jednou přijít musí. Nemohu Johnovi dostatečně poděkovat za jeho nasazení v roli mého spolujezdce a kamaráda. Jak v autě tak i mimo něj hrál skvělou roli," řekl Hayden Paddon. Kennard ale u týmu Hyundai zůstává a bude Novozélanďana nadále podporovat. Ihned se začalo spekulovat o tom, že Kennarda po boku Paddona nahradí Seb Marshall, který doposud navigoval Kevina Abbringa, dalšího jezdec týmu Hyundai Motorsport.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?