Johna Kennarda čekají poslední závody jeho kariéry ve WRC. Se šampionátem se z pozice navigátora rozloučí po Rally Finland.
V době, kdy John Kennard začal svoji kariéru, tak Hayden Paddon ještě dávno nebyl na světě. V roce 1979 se dnes už 58 letý John pokusil prosadit jako pilot, pak ale přesedlal na sedadlo spolujezdce. V roce 1990 opět změnil svoji roli a pracoval v managementu různých týmů, kromě jiného také v Mitsubishi anebo Subaru. V roce 2005 začal spolupracovat s Haydenem Paddonem a posadil se tedy znovu na sedadlo spolujezdce.
Společně dokázali vyhrát šampionát na Novém Zélandu, následně pak PWRC, pak společně prožili těžké časy ve WRC2, ale i přesto se dokázali dostat do továrního týmu Hyundai ve WRC. Po 12 společných letech se v létě cesty Paddona a Kennarda ale rozejdou. Po Rally Finnland už John Kennard nebude navigovat Haydena Paddona. Finsko Kennard nezvolil náhodně. Nejenže ve Finsku bydlí, ale také zde v roce 1985 po boku Brenta Rawstrona slavil svoji světovou premiéru.
"S výhledem na budoucnost jsme oba věděli, že tato změna jednou přijít musí. Nemohu Johnovi dostatečně poděkovat za jeho nasazení v roli mého spolujezdce a kamaráda. Jak v autě tak i mimo něj hrál skvělou roli," řekl Hayden Paddon. Kennard ale u týmu Hyundai zůstává a bude Novozélanďana nadále podporovat. Ihned se začalo spekulovat o tom, že Kennarda po boku Paddona nahradí Seb Marshall, který doposud navigoval Kevina Abbringa, dalšího jezdec týmu Hyundai Motorsport.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.