Letošní sezona WRC může být jednou z nejvyrovnanějších v historii MS, míní šéfové týmů.
Je zajímavé, že první dvě vítězství roku si mezi sebe rozdělily Toyota a M-Sport. Přitom před sezonou mnozí Toyotě předpovídali krušné časy a M-Sport zase není plně továrním týmem, když jeho rozpočet nedosahuje výše ostatních rivalů.
Je však pravdou, že Hyundai zatím dominoval co se týče rychlosti - Thierry Neuville vyhrál 12 rychlostních zkoušek (to je dvakrát tolik, co jeho nejbližší pronásledovatel). Před nehodami v Monte Carlu a ve Švédsku byl v čele soutěže po dobu 23 rychlostních zkoušek z 32 možných.
Podle Malcolma Wilsona jsou si přední týmy tak blízko jako nikdy za poslední dvě dekády: "Tohle je ta nejtěsnější konkurence za dobu, co vedu svůj tým. S ohledem na nová technická pravidla je tato vyrovnanost neuvěřitelná," řekl Brit pro 'Autosport'.
"Všechny čtyři značky jsou více méně vyrovnané co do rychlosti. Můžeme říci, že to slibuje opravdu pořádnou sezonu 2017," dodal Wilson z M-Sportu. S tímto smýšlením souhlasí také Tommi Mäkinen, který stojí v čele Toyoty: "Auta jsou hodně vyrovnaná. To je velmi, velmi dobrá situace pro šampionát.
Potřebujeme mít takovou konkurenci. Je velmi zajímavé mít tolik jezdců, kteří bojují v různých autech. Co víc můžeme chtít?" Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, slibuje fanouškům týmu brzký návrat Korejců na výsluní: "Dlužíme jim pomstu. Jsme odhodlaní toho dosáhnout a začínáme už v příští soutěži. Není důležité jak hluboko spadnete, ale jak rychle se dokážete vrátit zpět."
Jedině Citroën zatím trošku zaostává za očekáváním. Francouzi mají na svém kontě díly Stéphanu Lefebvrovi pouze jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Wilson však Citroën neodepisuje: "Je fair si přiznat, že každý počítal s tím, že Citroën bude mezi nejsilnějšími, pokud ne vůbec nejsilnější. Byli rok mimo aby se soustředili na vývoj. Ale nenechte se mýlit, oni se vrátí."
Kdy bylo v minulosti ve WRC velmi vyrovnané?V poslední době ve WRC vždy někdo dominoval. Léta dominance zahájil Sébastien Loeb s Citroënem, následně na něj navázal Sébastien Ogier s Volkswagenem. Už je to dlouho, co v jedné sezoně o titul reálně usilovala auta více značek.
Zlatá éra WRC se datuje do konce 90. let a začátku nového tisíciletí - vítězná auta v té době měly k dispozici Peugeot, Mitsubishi, Ford, Subaru a Citröen, kartami se navíc snažily míchat Seat, Škoda a Hyundai.
Vrcholem byla zřejmě sezona 2001, když titul získal Richard Burns se Subaru poté, co Colin McRae na Fordu havaroval ve Walesu. TOP5 doplnili ještě Tommi Mäkinen (Mitsubishi) a dvojice Peugeotu Grönholm a Rovanperä. Tuto pětici dělilo na konci roku jen 8 bodů.
Historicky je však rally spíše charakterizovaná otevřeností souboje mezi jednotlivými značkami. Například v roce 1977 - první rok, kdy se jel tzv. Jezdecký pohár (předchůdce dnešního titulu mistra světa) - dělily Ford a Lancii v hodnocení mezi týmy jen 4 body. Vítězství v soutěži si však připsaly také Fiat a Saab. Jen pro úplnost dodejme, že titul vyhrál Sandro Munari s Lancii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?