Vedoucí muž průběžné klasifikace má za to, že výhra ve Švédsku byla možná jenom díky změnám, které na Yarisu WRC od svého příchodu k Toyotě stačil udělat.
Před sezonou nikdo v servisním parku projektu Toyoty pod správou Tommiho Mäkinena moc nevěřil – jenže Latvala byl na Monte Carlu druhý a ve Švédsku vyhrál! Toyota tak vyhrála soutěž WRC poprvé od roku 1999 (Čínská rally).
„Pokud bych do týmu přišel o dva týdny později, pak bychom ve Švédsku nevyhráli. Spousta homologačních detailů již byla v době mého příchodu vyřešených, ale měl jsem ještě 14 dní na to, abych do toho stihl promluvit. Pracoval jsem na převodových poměrech a nastavení diferenciálů – to byly klíčové věci, které auto udělaly lepším. Stihli jsme to tak akorát,“ říká pro ‚Autosport‘ Jari-Matti Latvala.
Podle Latvaly byly zkušenosti, které získal během 4 letého působení u Volkswagenu, klíčové pro další rozvoj Toyoty: „Už na prvním testu jsem cítil, že je ve voze velký potenciál. Ale základní nastavení bylo vzdálené od toho, jak bych si jej představoval. Mapování nebylo zcela správné.
Snažil jsem se přinést to, co jsem se naučil na Polu. Využíval jsem tyto informace k rozvoji auta. Kluci z týmu reagovali velmi, velmi rychle a odvedli skvělou práci. Opravdu musím říct, že tým předvedl skvělou práci.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.