Vedoucí muž průběžné klasifikace má za to, že výhra ve Švédsku byla možná jenom díky změnám, které na Yarisu WRC od svého příchodu k Toyotě stačil udělat.
Před sezonou nikdo v servisním parku projektu Toyoty pod správou Tommiho Mäkinena moc nevěřil – jenže Latvala byl na Monte Carlu druhý a ve Švédsku vyhrál! Toyota tak vyhrála soutěž WRC poprvé od roku 1999 (Čínská rally).
„Pokud bych do týmu přišel o dva týdny později, pak bychom ve Švédsku nevyhráli. Spousta homologačních detailů již byla v době mého příchodu vyřešených, ale měl jsem ještě 14 dní na to, abych do toho stihl promluvit. Pracoval jsem na převodových poměrech a nastavení diferenciálů – to byly klíčové věci, které auto udělaly lepším. Stihli jsme to tak akorát,“ říká pro ‚Autosport‘ Jari-Matti Latvala.
Podle Latvaly byly zkušenosti, které získal během 4 letého působení u Volkswagenu, klíčové pro další rozvoj Toyoty: „Už na prvním testu jsem cítil, že je ve voze velký potenciál. Ale základní nastavení bylo vzdálené od toho, jak bych si jej představoval. Mapování nebylo zcela správné.
Snažil jsem se přinést to, co jsem se naučil na Polu. Využíval jsem tyto informace k rozvoji auta. Kluci z týmu reagovali velmi, velmi rychle a odvedli skvělou práci. Opravdu musím říct, že tým předvedl skvělou práci.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?