Vedoucí muž průběžné klasifikace má za to, že výhra ve Švédsku byla možná jenom díky změnám, které na Yarisu WRC od svého příchodu k Toyotě stačil udělat.
Před sezonou nikdo v servisním parku projektu Toyoty pod správou Tommiho Mäkinena moc nevěřil – jenže Latvala byl na Monte Carlu druhý a ve Švédsku vyhrál! Toyota tak vyhrála soutěž WRC poprvé od roku 1999 (Čínská rally).
„Pokud bych do týmu přišel o dva týdny později, pak bychom ve Švédsku nevyhráli. Spousta homologačních detailů již byla v době mého příchodu vyřešených, ale měl jsem ještě 14 dní na to, abych do toho stihl promluvit. Pracoval jsem na převodových poměrech a nastavení diferenciálů – to byly klíčové věci, které auto udělaly lepším. Stihli jsme to tak akorát,“ říká pro ‚Autosport‘ Jari-Matti Latvala.
Podle Latvaly byly zkušenosti, které získal během 4 letého působení u Volkswagenu, klíčové pro další rozvoj Toyoty: „Už na prvním testu jsem cítil, že je ve voze velký potenciál. Ale základní nastavení bylo vzdálené od toho, jak bych si jej představoval. Mapování nebylo zcela správné.
Snažil jsem se přinést to, co jsem se naučil na Polu. Využíval jsem tyto informace k rozvoji auta. Kluci z týmu reagovali velmi, velmi rychle a odvedli skvělou práci. Opravdu musím říct, že tým předvedl skvělou práci.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.