Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že jeho odstoupení na závěrečné superspeciálce druhého dne Rally Sweden jde na vrub spíše smůle než tomu, že by tlačil až moc tvrdě.
Belgičan měl ve vedení náskok asi 46 vteřin, když na poslední sobotní zkoušce, krátké superspeciálce, zničil řízení své i20 Coupe WRC. Švédsko se tak stalo druhou soutěží v řadě, na které Thierry odstoupil z průběžného prvního místa, když na předchozí Rally Monte Carlo musel odstoupit z vedení poté, co o obrubník malého mostku poničil zadní zavěšení.
"Byl jsem v pomalé zatáčce a zatočil jsem ve špatný moment. Guma něco trefila, naskládané gumy [které tvořily vnitřní část bariéry] a já ztratil řízení. V tu chvíli bylo po soutěži," řekl zklamaný Thierry Neuville. "Bylo by frustrující, kdybych udělal chybu a poničil auto, ale já odváděl perfektní práci a Nicolas [Gilsoul] také. Nemůžeme se obviňovat, chybí nám trochu štěstí, ačkoliv toto je další chyba, tak z obrázků můžete vidět, že jsme nějak moc netlačili."
"Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, aby se věci ustálily a my nadále kontrolovali soutěž. Nechtěli jsme opakovat Monte, ale přesně to jsme udělali. Je mi velmi líto týmu, Nicolase a mě, ale musíme to rychle hodit za hlavu." Thierry se do soutěže zítra samozřejmě v rámci pravidel Rally2 vrátí. Hlavním cílem bude, stejně jako na Monte Carlu, ovládnout Power Stage a připsat si 5 bodů. "Nemůžeme se stále vracet k těmto věcem, ačkoliv jsou frustrující. Víme, že máme rychlost, abychom s Hyundai i20 Coupe WRC vyhrávali rally. Věříme si a jsem si jistý, že výsledky přijdou," zakončil povídání Belgičan.
Šéf týmu Hyundai, Michel Nandan, ze situace samozřejmě nebyl nadšen, na druhou stranu do posledního dne vstupují další dva jezdci týmu, Dani Sordo a Hayden Paddon, na čtvrtém a sedmém místě. "Je lehké říci, že toto je rally, ale když máte 43 vteřinový náskok, tak by se takové věci neměly v superspeciálce stávat. Je to zklamání pro každého v týmu a samozřejmě také pro Thierryho a Nicolase poté, co předvedli další dominantní výkon. Do této poslední zkoušky dělali vše správně - kontrolovali rally a vlastně zvyšovali vedení. Je tu jedna stará pravda: Nic není skončené, dokud není konec."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.