Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že jeho odstoupení na závěrečné superspeciálce druhého dne Rally Sweden jde na vrub spíše smůle než tomu, že by tlačil až moc tvrdě.
Belgičan měl ve vedení náskok asi 46 vteřin, když na poslední sobotní zkoušce, krátké superspeciálce, zničil řízení své i20 Coupe WRC. Švédsko se tak stalo druhou soutěží v řadě, na které Thierry odstoupil z průběžného prvního místa, když na předchozí Rally Monte Carlo musel odstoupit z vedení poté, co o obrubník malého mostku poničil zadní zavěšení.
"Byl jsem v pomalé zatáčce a zatočil jsem ve špatný moment. Guma něco trefila, naskládané gumy [které tvořily vnitřní část bariéry] a já ztratil řízení. V tu chvíli bylo po soutěži," řekl zklamaný Thierry Neuville. "Bylo by frustrující, kdybych udělal chybu a poničil auto, ale já odváděl perfektní práci a Nicolas [Gilsoul] také. Nemůžeme se obviňovat, chybí nám trochu štěstí, ačkoliv toto je další chyba, tak z obrázků můžete vidět, že jsme nějak moc netlačili."
"Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, aby se věci ustálily a my nadále kontrolovali soutěž. Nechtěli jsme opakovat Monte, ale přesně to jsme udělali. Je mi velmi líto týmu, Nicolase a mě, ale musíme to rychle hodit za hlavu." Thierry se do soutěže zítra samozřejmě v rámci pravidel Rally2 vrátí. Hlavním cílem bude, stejně jako na Monte Carlu, ovládnout Power Stage a připsat si 5 bodů. "Nemůžeme se stále vracet k těmto věcem, ačkoliv jsou frustrující. Víme, že máme rychlost, abychom s Hyundai i20 Coupe WRC vyhrávali rally. Věříme si a jsem si jistý, že výsledky přijdou," zakončil povídání Belgičan.
Šéf týmu Hyundai, Michel Nandan, ze situace samozřejmě nebyl nadšen, na druhou stranu do posledního dne vstupují další dva jezdci týmu, Dani Sordo a Hayden Paddon, na čtvrtém a sedmém místě. "Je lehké říci, že toto je rally, ale když máte 43 vteřinový náskok, tak by se takové věci neměly v superspeciálce stávat. Je to zklamání pro každého v týmu a samozřejmě také pro Thierryho a Nicolase poté, co předvedli další dominantní výkon. Do této poslední zkoušky dělali vše správně - kontrolovali rally a vlastně zvyšovali vedení. Je tu jedna stará pravda: Nic není skončené, dokud není konec."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.