Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že jeho odstoupení na závěrečné superspeciálce druhého dne Rally Sweden jde na vrub spíše smůle než tomu, že by tlačil až moc tvrdě.
Belgičan měl ve vedení náskok asi 46 vteřin, když na poslední sobotní zkoušce, krátké superspeciálce, zničil řízení své i20 Coupe WRC. Švédsko se tak stalo druhou soutěží v řadě, na které Thierry odstoupil z průběžného prvního místa, když na předchozí Rally Monte Carlo musel odstoupit z vedení poté, co o obrubník malého mostku poničil zadní zavěšení.
"Byl jsem v pomalé zatáčce a zatočil jsem ve špatný moment. Guma něco trefila, naskládané gumy [které tvořily vnitřní část bariéry] a já ztratil řízení. V tu chvíli bylo po soutěži," řekl zklamaný Thierry Neuville. "Bylo by frustrující, kdybych udělal chybu a poničil auto, ale já odváděl perfektní práci a Nicolas [Gilsoul] také. Nemůžeme se obviňovat, chybí nám trochu štěstí, ačkoliv toto je další chyba, tak z obrázků můžete vidět, že jsme nějak moc netlačili."
"Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, aby se věci ustálily a my nadále kontrolovali soutěž. Nechtěli jsme opakovat Monte, ale přesně to jsme udělali. Je mi velmi líto týmu, Nicolase a mě, ale musíme to rychle hodit za hlavu." Thierry se do soutěže zítra samozřejmě v rámci pravidel Rally2 vrátí. Hlavním cílem bude, stejně jako na Monte Carlu, ovládnout Power Stage a připsat si 5 bodů. "Nemůžeme se stále vracet k těmto věcem, ačkoliv jsou frustrující. Víme, že máme rychlost, abychom s Hyundai i20 Coupe WRC vyhrávali rally. Věříme si a jsem si jistý, že výsledky přijdou," zakončil povídání Belgičan.
Šéf týmu Hyundai, Michel Nandan, ze situace samozřejmě nebyl nadšen, na druhou stranu do posledního dne vstupují další dva jezdci týmu, Dani Sordo a Hayden Paddon, na čtvrtém a sedmém místě. "Je lehké říci, že toto je rally, ale když máte 43 vteřinový náskok, tak by se takové věci neměly v superspeciálce stávat. Je to zklamání pro každého v týmu a samozřejmě také pro Thierryho a Nicolase poté, co předvedli další dominantní výkon. Do této poslední zkoušky dělali vše správně - kontrolovali rally a vlastně zvyšovali vedení. Je tu jedna stará pravda: Nic není skončené, dokud není konec."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?