Neuville o své chybě na závěrečné superspeciálce, která jej stála vítězství

Thierry Neuville na trati Rally Sweden 2017
Thierry Neuville na trati Rally Sweden 2017, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. února 2017 23:12
Sdílej:

Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že jeho odstoupení na závěrečné superspeciálce druhého dne Rally Sweden jde na vrub spíše smůle než tomu, že by tlačil až moc tvrdě.

Belgičan měl ve vedení náskok asi 46 vteřin, když na poslední sobotní zkoušce, krátké superspeciálce, zničil řízení své i20 Coupe WRC. Švédsko se tak stalo druhou soutěží v řadě, na které Thierry odstoupil z průběžného prvního místa, když na předchozí Rally Monte Carlo musel odstoupit z vedení poté, co o obrubník malého mostku poničil zadní zavěšení.

"Byl jsem v pomalé zatáčce a zatočil jsem ve špatný moment. Guma něco trefila, naskládané gumy [které tvořily vnitřní část bariéry] a já ztratil řízení. V tu chvíli bylo po soutěži," řekl zklamaný Thierry Neuville. "Bylo by frustrující, kdybych udělal chybu a poničil auto, ale já odváděl perfektní práci a Nicolas [Gilsoul] také. Nemůžeme se obviňovat, chybí nám trochu štěstí, ačkoliv toto je další chyba, tak z obrázků můžete vidět, že jsme nějak moc netlačili."

"Celou sobotu jsme jeli opatrnou strategii, aby se věci ustálily a my nadále kontrolovali soutěž. Nechtěli jsme opakovat Monte, ale přesně to jsme udělali. Je mi velmi líto týmu, Nicolase a mě, ale musíme to rychle hodit za hlavu." Thierry se do soutěže zítra samozřejmě v rámci pravidel Rally2 vrátí. Hlavním cílem bude, stejně jako na Monte Carlu, ovládnout Power Stage a připsat si 5 bodů. "Nemůžeme se stále vracet k těmto věcem, ačkoliv jsou frustrující. Víme, že máme rychlost, abychom s Hyundai i20 Coupe WRC vyhrávali rally. Věříme si a jsem si jistý, že výsledky přijdou," zakončil povídání Belgičan.

Šéf týmu Hyundai, Michel Nandan, ze situace samozřejmě nebyl nadšen, na druhou stranu do posledního dne vstupují další dva jezdci týmu, Dani Sordo a Hayden Paddon, na čtvrtém a sedmém místě. "Je lehké říci, že toto je rally, ale když máte 43 vteřinový náskok, tak by se takové věci neměly v superspeciálce stávat. Je to zklamání pro každého v týmu a samozřejmě také pro Thierryho a Nicolase poté, co předvedli další dominantní výkon. Do této poslední zkoušky dělali vše správně - kontrolovali rally a vlastně zvyšovali vedení. Je tu jedna stará pravda: Nic není skončené, dokud není konec."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?