Andreas Mikkelsen, který zůstal po odchodu Volkswagenu na rozdíl od svých kolegů jako jediný bez tovární sedačky, pomýšlí na návrat do vozu kategorie WRC v pozdější fázi letošní sezony. Zajímavé je, že by se tak mělo stát s Polem WRC 2017.
Norský pilot zůstal vlastně jako jediný jezdec bývalého továrního týmu VW Motorsport bez práce poté, co se Volkswagen vloni po sezoně náhle stáhl z MS v rally. Na Rally Monte Carlo jsme Mikkelsena mohli vidět za volantem Škody Fabia R5 v továrních barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. Jednalo se ale jen o jednorázový start, který Mikkelsen zakončil vítězstvím. Pro Motorsport News teď jezdec řekl, že stále doufá, že by se mohl v druhé polovině na světových tratích objevit s Volkswagenem Polo WRC 2017, na jehož vývoji se silně podílel.
"Chci Polo, je to jediné auto, se kterým vím, jak jezdit - odjel jsem s ním tolik testů, je to opravdu speciální [auto]. Musím se porozhlédnout po sponzorech, abych to mohl uskutečnit, pokusíme se zvládnout Portugalsko a pak Polsko - chtěl bych cílit na tři podniky a pro příští sezonu se vrátit do továrního týmu. Každý tvrdě pracuje, Volkswagen dělá, co může," říká Andreas Mikkelsen.
Volkswagen již dříve jasně uvedl, že nemá problém s tím, aby se jeho Pola 2017 objevila ve WRC, avšak pod podmínkou, že jej to nebude nic stát a bude se jednat o čistě soukromý program. Management Andrease Mikkelsena pro wrc.com potvrdil, že diskutují s Volkswagenem Motorsport, avšak problémem je zatím stále nedokončená homologace nového Pola. Ta by mohla být dokončena pouze za předpokladu, že by s ní souhlasili všichni homologovaní výrobci ve WRC, tedy Citroën, Hyundai, M-Sport a Toyota.
Andreas Mikkelsen po jeho jednoznačném vítězství na Monte Carlu v kategorii WRC2 řekl: "Byla to dobrá rally, ale stejně chci být ve World Rally Car co možná nejdříve - kdy to bude, to nevím. Dělá to nějaký rozdíl? Nemyslím si. Rok 2017 je složitý, týmy mají podepsané jezdce do svých aut, ale pracujeme a cílem je být v nejkonkurenceschopnějším týmu pro rok 2018 a zabojovat o světový titul. Pojedu seznamovací jízdy na všechny letošní soutěže a pak uvidíme, jaký budget se nám podaří dát dohromady, abychom zvládli co možná nejvíce soutěží, abychom pro rok 2018 zůstali v kondici," zakončil Nor.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.