Andreas Mikkelsen, který zůstal po odchodu Volkswagenu na rozdíl od svých kolegů jako jediný bez tovární sedačky, pomýšlí na návrat do vozu kategorie WRC v pozdější fázi letošní sezony. Zajímavé je, že by se tak mělo stát s Polem WRC 2017.
Norský pilot zůstal vlastně jako jediný jezdec bývalého továrního týmu VW Motorsport bez práce poté, co se Volkswagen vloni po sezoně náhle stáhl z MS v rally. Na Rally Monte Carlo jsme Mikkelsena mohli vidět za volantem Škody Fabia R5 v továrních barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. Jednalo se ale jen o jednorázový start, který Mikkelsen zakončil vítězstvím. Pro Motorsport News teď jezdec řekl, že stále doufá, že by se mohl v druhé polovině na světových tratích objevit s Volkswagenem Polo WRC 2017, na jehož vývoji se silně podílel.
"Chci Polo, je to jediné auto, se kterým vím, jak jezdit - odjel jsem s ním tolik testů, je to opravdu speciální [auto]. Musím se porozhlédnout po sponzorech, abych to mohl uskutečnit, pokusíme se zvládnout Portugalsko a pak Polsko - chtěl bych cílit na tři podniky a pro příští sezonu se vrátit do továrního týmu. Každý tvrdě pracuje, Volkswagen dělá, co může," říká Andreas Mikkelsen.
Volkswagen již dříve jasně uvedl, že nemá problém s tím, aby se jeho Pola 2017 objevila ve WRC, avšak pod podmínkou, že jej to nebude nic stát a bude se jednat o čistě soukromý program. Management Andrease Mikkelsena pro wrc.com potvrdil, že diskutují s Volkswagenem Motorsport, avšak problémem je zatím stále nedokončená homologace nového Pola. Ta by mohla být dokončena pouze za předpokladu, že by s ní souhlasili všichni homologovaní výrobci ve WRC, tedy Citroën, Hyundai, M-Sport a Toyota.
Andreas Mikkelsen po jeho jednoznačném vítězství na Monte Carlu v kategorii WRC2 řekl: "Byla to dobrá rally, ale stejně chci být ve World Rally Car co možná nejdříve - kdy to bude, to nevím. Dělá to nějaký rozdíl? Nemyslím si. Rok 2017 je složitý, týmy mají podepsané jezdce do svých aut, ale pracujeme a cílem je být v nejkonkurenceschopnějším týmu pro rok 2018 a zabojovat o světový titul. Pojedu seznamovací jízdy na všechny letošní soutěže a pak uvidíme, jaký budget se nám podaří dát dohromady, abychom zvládli co možná nejvíce soutěží, abychom pro rok 2018 zůstali v kondici," zakončil Nor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?