Andreas Mikkelsen, který zůstal po odchodu Volkswagenu na rozdíl od svých kolegů jako jediný bez tovární sedačky, pomýšlí na návrat do vozu kategorie WRC v pozdější fázi letošní sezony. Zajímavé je, že by se tak mělo stát s Polem WRC 2017.
Norský pilot zůstal vlastně jako jediný jezdec bývalého továrního týmu VW Motorsport bez práce poté, co se Volkswagen vloni po sezoně náhle stáhl z MS v rally. Na Rally Monte Carlo jsme Mikkelsena mohli vidět za volantem Škody Fabia R5 v továrních barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. Jednalo se ale jen o jednorázový start, který Mikkelsen zakončil vítězstvím. Pro Motorsport News teď jezdec řekl, že stále doufá, že by se mohl v druhé polovině na světových tratích objevit s Volkswagenem Polo WRC 2017, na jehož vývoji se silně podílel.
"Chci Polo, je to jediné auto, se kterým vím, jak jezdit - odjel jsem s ním tolik testů, je to opravdu speciální [auto]. Musím se porozhlédnout po sponzorech, abych to mohl uskutečnit, pokusíme se zvládnout Portugalsko a pak Polsko - chtěl bych cílit na tři podniky a pro příští sezonu se vrátit do továrního týmu. Každý tvrdě pracuje, Volkswagen dělá, co může," říká Andreas Mikkelsen.
Volkswagen již dříve jasně uvedl, že nemá problém s tím, aby se jeho Pola 2017 objevila ve WRC, avšak pod podmínkou, že jej to nebude nic stát a bude se jednat o čistě soukromý program. Management Andrease Mikkelsena pro wrc.com potvrdil, že diskutují s Volkswagenem Motorsport, avšak problémem je zatím stále nedokončená homologace nového Pola. Ta by mohla být dokončena pouze za předpokladu, že by s ní souhlasili všichni homologovaní výrobci ve WRC, tedy Citroën, Hyundai, M-Sport a Toyota.
Andreas Mikkelsen po jeho jednoznačném vítězství na Monte Carlu v kategorii WRC2 řekl: "Byla to dobrá rally, ale stejně chci být ve World Rally Car co možná nejdříve - kdy to bude, to nevím. Dělá to nějaký rozdíl? Nemyslím si. Rok 2017 je složitý, týmy mají podepsané jezdce do svých aut, ale pracujeme a cílem je být v nejkonkurenceschopnějším týmu pro rok 2018 a zabojovat o světový titul. Pojedu seznamovací jízdy na všechny letošní soutěže a pak uvidíme, jaký budget se nám podaří dát dohromady, abychom zvládli co možná nejvíce soutěží, abychom pro rok 2018 zůstali v kondici," zakončil Nor.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.