Andreas Mikkelsen, který zůstal po odchodu Volkswagenu na rozdíl od svých kolegů jako jediný bez tovární sedačky, pomýšlí na návrat do vozu kategorie WRC v pozdější fázi letošní sezony. Zajímavé je, že by se tak mělo stát s Polem WRC 2017.
Norský pilot zůstal vlastně jako jediný jezdec bývalého továrního týmu VW Motorsport bez práce poté, co se Volkswagen vloni po sezoně náhle stáhl z MS v rally. Na Rally Monte Carlo jsme Mikkelsena mohli vidět za volantem Škody Fabia R5 v továrních barvách Škody Motorsport v rámci WRC2. Jednalo se ale jen o jednorázový start, který Mikkelsen zakončil vítězstvím. Pro Motorsport News teď jezdec řekl, že stále doufá, že by se mohl v druhé polovině na světových tratích objevit s Volkswagenem Polo WRC 2017, na jehož vývoji se silně podílel.
"Chci Polo, je to jediné auto, se kterým vím, jak jezdit - odjel jsem s ním tolik testů, je to opravdu speciální [auto]. Musím se porozhlédnout po sponzorech, abych to mohl uskutečnit, pokusíme se zvládnout Portugalsko a pak Polsko - chtěl bych cílit na tři podniky a pro příští sezonu se vrátit do továrního týmu. Každý tvrdě pracuje, Volkswagen dělá, co může," říká Andreas Mikkelsen.
Volkswagen již dříve jasně uvedl, že nemá problém s tím, aby se jeho Pola 2017 objevila ve WRC, avšak pod podmínkou, že jej to nebude nic stát a bude se jednat o čistě soukromý program. Management Andrease Mikkelsena pro wrc.com potvrdil, že diskutují s Volkswagenem Motorsport, avšak problémem je zatím stále nedokončená homologace nového Pola. Ta by mohla být dokončena pouze za předpokladu, že by s ní souhlasili všichni homologovaní výrobci ve WRC, tedy Citroën, Hyundai, M-Sport a Toyota.
Andreas Mikkelsen po jeho jednoznačném vítězství na Monte Carlu v kategorii WRC2 řekl: "Byla to dobrá rally, ale stejně chci být ve World Rally Car co možná nejdříve - kdy to bude, to nevím. Dělá to nějaký rozdíl? Nemyslím si. Rok 2017 je složitý, týmy mají podepsané jezdce do svých aut, ale pracujeme a cílem je být v nejkonkurenceschopnějším týmu pro rok 2018 a zabojovat o světový titul. Pojedu seznamovací jízdy na všechny letošní soutěže a pak uvidíme, jaký budget se nám podaří dát dohromady, abychom zvládli co možná nejvíce soutěží, abychom pro rok 2018 zůstali v kondici," zakončil Nor.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.