M-Sport: Ogier s Tänakem mohou volně bojovat o pozice

Wilson, Malcolm
Wilson, Malcolm, foto: M-Sport/McKlein
iM2 20. ledna 2017 23:20
Sdílej:

Sébastien Ogier a Ott Tänak budou mít dovoleno bojovat po svoje pozice až do cíle Rally Monte Carlo. Dnes to potvrdil jejich týmový šéf, Malcolm Wilson.

Po páteční etapě dělí v rámci Rally Monte Carlo Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera pouze 0,3 vteřiny. Úřadující mistr světa sice stáhl relativně dost času na Estonce v odpolední sekci zkoušek, kdy mu po přenastavení v servisu auto mnohem více sedělo, ale celkově oba dva jezdci odjeli páteční etapu moc pěkně. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, teď řekl, že chce, aby jeho jezdci nadále soutěžili a nehodlá určovat pořadí.

"To je důvod, proč jsme tady a je to také důvod, proč tu jsou diváci. Chceme vidět souboj. Chceme je oba vidět, jak budou bojovat na limitu. Je tu ještě dlouhá cesta v hodně náročných podmínkách, ale ano, oba mají volnost a mohou bojovat," řekl Wilson.

Jezdci sice na vedoucí i20 Coupe WRC ztrácí asi 45 vteřin, ale Ogier řekl, že ještě nevzdal svůj sen o čtvrtém triumfu na Monte Carlu v řadě. "Nic není nemožné, zvláště s [potenciálně odlišnou] zítřejší volbou gum. Rozdíl je 45 vteřin - i když je to Monte Carlo - tak je lepší tento náskok mít než být vzadu. Budu se soustředit, pokusím se jet dobře a v autě se cítit pohodlně. Nakonec bych byl šťastný, kdybych byl v Monte Carlu na podiu a nechci vše riskovat pro vítězství. Monte je speciální a zvláště pro všechny ty kluky tady chci ukázat to nejlepší," říká Sébastien Ogier.

Plánem Otta Tänaka je ignorovat časy kolegy a jet svoje tempo: "Je blízko svého domova, takže možná, že zná nějaké triky. Plánem je nebojovat. Chci pokračovat s tou rychlostí, kterou aktuálně máme. Seb byl odpoledne hodně rychlý, to jsme mu nestačili. Budeme sledovat souboj těch dvou kluků [Neuvillea a Ogiera] a uvidíme, jak to dopadne."

Thierry Neuville je po pátku se svým náskokem spokojený: "Neřekl bych, že si věřím, ale jsem uvolněnější. V autě se cítím dobře. Máme dobrou zpětnou vazbu, vše fungovalo skvěle. Mám 45 vteřinový náskok, což je hodně, ale ne moc na této rally. Zítra to bude těžký boj, ale uvidíme, kdo bude mít večer navrch."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.