Sébastien Ogier a Ott Tänak budou mít dovoleno bojovat po svoje pozice až do cíle Rally Monte Carlo. Dnes to potvrdil jejich týmový šéf, Malcolm Wilson.
Po páteční etapě dělí v rámci Rally Monte Carlo Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera pouze 0,3 vteřiny. Úřadující mistr světa sice stáhl relativně dost času na Estonce v odpolední sekci zkoušek, kdy mu po přenastavení v servisu auto mnohem více sedělo, ale celkově oba dva jezdci odjeli páteční etapu moc pěkně. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, teď řekl, že chce, aby jeho jezdci nadále soutěžili a nehodlá určovat pořadí.
"To je důvod, proč jsme tady a je to také důvod, proč tu jsou diváci. Chceme vidět souboj. Chceme je oba vidět, jak budou bojovat na limitu. Je tu ještě dlouhá cesta v hodně náročných podmínkách, ale ano, oba mají volnost a mohou bojovat," řekl Wilson.
Jezdci sice na vedoucí i20 Coupe WRC ztrácí asi 45 vteřin, ale Ogier řekl, že ještě nevzdal svůj sen o čtvrtém triumfu na Monte Carlu v řadě. "Nic není nemožné, zvláště s [potenciálně odlišnou] zítřejší volbou gum. Rozdíl je 45 vteřin - i když je to Monte Carlo - tak je lepší tento náskok mít než být vzadu. Budu se soustředit, pokusím se jet dobře a v autě se cítit pohodlně. Nakonec bych byl šťastný, kdybych byl v Monte Carlu na podiu a nechci vše riskovat pro vítězství. Monte je speciální a zvláště pro všechny ty kluky tady chci ukázat to nejlepší," říká Sébastien Ogier.
Plánem Otta Tänaka je ignorovat časy kolegy a jet svoje tempo: "Je blízko svého domova, takže možná, že zná nějaké triky. Plánem je nebojovat. Chci pokračovat s tou rychlostí, kterou aktuálně máme. Seb byl odpoledne hodně rychlý, to jsme mu nestačili. Budeme sledovat souboj těch dvou kluků [Neuvillea a Ogiera] a uvidíme, jak to dopadne."
Thierry Neuville je po pátku se svým náskokem spokojený: "Neřekl bych, že si věřím, ale jsem uvolněnější. V autě se cítím dobře. Máme dobrou zpětnou vazbu, vše fungovalo skvěle. Mám 45 vteřinový náskok, což je hodně, ale ne moc na této rally. Zítra to bude těžký boj, ale uvidíme, kdo bude mít večer navrch."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.