Sébastien Ogier a Ott Tänak budou mít dovoleno bojovat po svoje pozice až do cíle Rally Monte Carlo. Dnes to potvrdil jejich týmový šéf, Malcolm Wilson.
Po páteční etapě dělí v rámci Rally Monte Carlo Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera pouze 0,3 vteřiny. Úřadující mistr světa sice stáhl relativně dost času na Estonce v odpolední sekci zkoušek, kdy mu po přenastavení v servisu auto mnohem více sedělo, ale celkově oba dva jezdci odjeli páteční etapu moc pěkně. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, teď řekl, že chce, aby jeho jezdci nadále soutěžili a nehodlá určovat pořadí.
"To je důvod, proč jsme tady a je to také důvod, proč tu jsou diváci. Chceme vidět souboj. Chceme je oba vidět, jak budou bojovat na limitu. Je tu ještě dlouhá cesta v hodně náročných podmínkách, ale ano, oba mají volnost a mohou bojovat," řekl Wilson.
Jezdci sice na vedoucí i20 Coupe WRC ztrácí asi 45 vteřin, ale Ogier řekl, že ještě nevzdal svůj sen o čtvrtém triumfu na Monte Carlu v řadě. "Nic není nemožné, zvláště s [potenciálně odlišnou] zítřejší volbou gum. Rozdíl je 45 vteřin - i když je to Monte Carlo - tak je lepší tento náskok mít než být vzadu. Budu se soustředit, pokusím se jet dobře a v autě se cítit pohodlně. Nakonec bych byl šťastný, kdybych byl v Monte Carlu na podiu a nechci vše riskovat pro vítězství. Monte je speciální a zvláště pro všechny ty kluky tady chci ukázat to nejlepší," říká Sébastien Ogier.
Plánem Otta Tänaka je ignorovat časy kolegy a jet svoje tempo: "Je blízko svého domova, takže možná, že zná nějaké triky. Plánem je nebojovat. Chci pokračovat s tou rychlostí, kterou aktuálně máme. Seb byl odpoledne hodně rychlý, to jsme mu nestačili. Budeme sledovat souboj těch dvou kluků [Neuvillea a Ogiera] a uvidíme, jak to dopadne."
Thierry Neuville je po pátku se svým náskokem spokojený: "Neřekl bych, že si věřím, ale jsem uvolněnější. V autě se cítím dobře. Máme dobrou zpětnou vazbu, vše fungovalo skvěle. Mám 45 vteřinový náskok, což je hodně, ale ne moc na této rally. Zítra to bude těžký boj, ale uvidíme, kdo bude mít večer navrch."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.