Sébastien Ogier a Ott Tänak budou mít dovoleno bojovat po svoje pozice až do cíle Rally Monte Carlo. Dnes to potvrdil jejich týmový šéf, Malcolm Wilson.
Po páteční etapě dělí v rámci Rally Monte Carlo Otta Tänaka a Sébastiena Ogiera pouze 0,3 vteřiny. Úřadující mistr světa sice stáhl relativně dost času na Estonce v odpolední sekci zkoušek, kdy mu po přenastavení v servisu auto mnohem více sedělo, ale celkově oba dva jezdci odjeli páteční etapu moc pěkně. Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, teď řekl, že chce, aby jeho jezdci nadále soutěžili a nehodlá určovat pořadí.
"To je důvod, proč jsme tady a je to také důvod, proč tu jsou diváci. Chceme vidět souboj. Chceme je oba vidět, jak budou bojovat na limitu. Je tu ještě dlouhá cesta v hodně náročných podmínkách, ale ano, oba mají volnost a mohou bojovat," řekl Wilson.
Jezdci sice na vedoucí i20 Coupe WRC ztrácí asi 45 vteřin, ale Ogier řekl, že ještě nevzdal svůj sen o čtvrtém triumfu na Monte Carlu v řadě. "Nic není nemožné, zvláště s [potenciálně odlišnou] zítřejší volbou gum. Rozdíl je 45 vteřin - i když je to Monte Carlo - tak je lepší tento náskok mít než být vzadu. Budu se soustředit, pokusím se jet dobře a v autě se cítit pohodlně. Nakonec bych byl šťastný, kdybych byl v Monte Carlu na podiu a nechci vše riskovat pro vítězství. Monte je speciální a zvláště pro všechny ty kluky tady chci ukázat to nejlepší," říká Sébastien Ogier.
Plánem Otta Tänaka je ignorovat časy kolegy a jet svoje tempo: "Je blízko svého domova, takže možná, že zná nějaké triky. Plánem je nebojovat. Chci pokračovat s tou rychlostí, kterou aktuálně máme. Seb byl odpoledne hodně rychlý, to jsme mu nestačili. Budeme sledovat souboj těch dvou kluků [Neuvillea a Ogiera] a uvidíme, jak to dopadne."
Thierry Neuville je po pátku se svým náskokem spokojený: "Neřekl bych, že si věřím, ale jsem uvolněnější. V autě se cítím dobře. Máme dobrou zpětnou vazbu, vše fungovalo skvěle. Mám 45 vteřinový náskok, což je hodně, ale ne moc na této rally. Zítra to bude těžký boj, ale uvidíme, kdo bude mít večer navrch."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.