Mistr světa, Sébastien Ogier, hned na shakedownu nastavil ostatním laťku, když zajel výrazně nejrychlejší čas. Zazářil také Andreas Mikkelsen, který nesehnal místo pro letošní rok ve voze WRC a na Monte jede se Škodou Fabia R5. Nor zajel druhý čas!
Ogier projel s Fordem Fiesta WRC 3,35 kilometru dlouhou trať v blízkosti města Gap v čase 2:18,4 min. Tím pádem byl jednoznačně nejrychlejší na trati dnešního testu. Jenže uvedené časy mají pouze velmi malou vypovídací hodnotu.
Trať shakedownu totiž byla částečně pod sněhem. Ogier nasadil na svůj první průjezd zimní pneumatiky Michelin s hroty. Někteří jiní použili pouze pneumatiky na sníh bez hřebů, případně běžné slicky. Například u Citroënu se jezdci rozhodli šetřit zimní obutí až na soutěž samotnou.
I díky tomu mohl vyniknout Andreas Mikkelsen hostující v továrním týmu Škody Motorsport. Nováček ve startovním poli, Toyota, byla díky Latvalovi na 4. místě.
Výsledky shakedownu:01. Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Ford): 2:18.4 min.02. Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Škoda): 2:22.303. Ott Tänak - Martin Järveoja (Ford): 2:24.204. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota): 2:25.205. Hayden Paddon - John Kennard (Hyundai): 2:25.806. Dani Sordo - Marc Martí (Hyundai): 2:26.007. Juho Hänninen - Kaj Lindström (Toyota): 2:26.608. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai): 2:26.909. Eric Camilli - Benjamin Veillas (Ford): 2:29.410. Jan Kopecky - Pavel Dresler (Škoda): 2:29.9
14. Elfyn Evans - Daniel Barritt (Ford): 2:32,416. Craig Breen - Scott Martin (Citroën): 2:34,418. Stéphane Lefebvre - Gabin Moreau (Citroën): 2:35,020. Kris Meeke - Paul Nagle (Citroën): 2:36,0
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.