Bývalá hvězda WRC, Mikko Hirvonen, připouští, že jeho bývalý zaměstnavatel, M-Sport, by letos mohl bojovat o titul, když se mu během zimy podařilo podepsat se Sébastienem Ogierem.
Mikko Hirvonen, který v minulosti dokázal vyhrát 15 soutěží WRC a čtyřikrát se stal vice-mistrem světa v rally, ze série odešel na konci roku 2014. Letos, při svém druhém startu na Dakaru, do cíle dojel na 13. místě poté, co přišel o šanci na TOP5 výsledek po kolizi z jedním z trucků na předposlední zkoušce soutěže.
Fin připouští, že WRC stále "trochu" sleduje a umí si představit, že M-Sport, ve kterém strávil většinu své profesionální kariéry, bude letos útočit na titul. "Mohlo by to být [možné]," řekl Mikko Hirvonen na otázku serveru motorsport.com, jesli bude mít Ogier šanci letos obhájit titul. "Už je to dlouho, co všechny týmy musely navrhnout nová auta ve stejném čase a Ford byl vždy schopen navrhnout konkurenceschopné auto."
"Nevím to jistě, ale je to možné. Opravdu doufám, že se budou moci vrátit na vítěznou vlnu, protože tým a Malcolm [Wilson, šéf týmu] toho pro moji kariéru udělali tak moc. Opravdu jim přeji vše nejlepší." Hirvonen také vnímá fakt, že je pro sport dobré, když se Ogier po čtyřech letech dominance s Volkswagenem připojuje k jinému týmu. "Bude zajímavé sledovat, co Ogier dokáže v jiném autě, které nevyvíjel od začátku tak, jako to bylo s Volkswagenem. Bude to zajímavé."
Volkswagen, jak všichni víme, po sezoně 2016 bohužel WRC opustil, ale v roce 2017 se můžeme těšit na Toyotu Yaris WRC. Mikko Hirvonen měl v průběhu roku 2016 možnost otestovat japonský speciál, teď ale přiznává, že Toyoty zkraje sezony 2017 zřejmě nebudou patřit k nejsilnějším vozům v poli, v jejím průběhu byl ale mohly bojovat o podia.
"Myslím, že možná nejsou [Toyota] ještě plně konkurenceschopní. Měli tak napjatý program na vývoj auta a co tak slyším, tak jim stále zbývá udělat nějaká práce. Ale Jari-Matti [Latvala] už má mnoho zkušeností a pokud se bude opravdu soustředit a dostane za sebe také tým, tak by mohli [být konkurenceschopní]. Nemyslím si, že se to stane v první polovině sezony, možná později budou schopni bojovat o podia."
Hirvonen doufá, že jeho krajan se dokáže zotavit z náročné sezony 2016, ve které dokázal vyhrát jen jednou a v celkovém hodnocení obsadil až šesté místo. "Možná to pro něj nebylo až tak jednoduché, udělal nějaké chyby a myslím, že zvláště vloni, měl také množství mechanických problémů s autem, což bylo u týmu, jakým je Volkswagen, docela překvapující. Doufejme, že to dokáže hodit za hlavu, projít si tím, vyvíjet auto a jít soutěž po soutěži."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.