Bývalá hvězda WRC, Mikko Hirvonen, připouští, že jeho bývalý zaměstnavatel, M-Sport, by letos mohl bojovat o titul, když se mu během zimy podařilo podepsat se Sébastienem Ogierem.
Mikko Hirvonen, který v minulosti dokázal vyhrát 15 soutěží WRC a čtyřikrát se stal vice-mistrem světa v rally, ze série odešel na konci roku 2014. Letos, při svém druhém startu na Dakaru, do cíle dojel na 13. místě poté, co přišel o šanci na TOP5 výsledek po kolizi z jedním z trucků na předposlední zkoušce soutěže.
Fin připouští, že WRC stále "trochu" sleduje a umí si představit, že M-Sport, ve kterém strávil většinu své profesionální kariéry, bude letos útočit na titul. "Mohlo by to být [možné]," řekl Mikko Hirvonen na otázku serveru motorsport.com, jesli bude mít Ogier šanci letos obhájit titul. "Už je to dlouho, co všechny týmy musely navrhnout nová auta ve stejném čase a Ford byl vždy schopen navrhnout konkurenceschopné auto."
"Nevím to jistě, ale je to možné. Opravdu doufám, že se budou moci vrátit na vítěznou vlnu, protože tým a Malcolm [Wilson, šéf týmu] toho pro moji kariéru udělali tak moc. Opravdu jim přeji vše nejlepší." Hirvonen také vnímá fakt, že je pro sport dobré, když se Ogier po čtyřech letech dominance s Volkswagenem připojuje k jinému týmu. "Bude zajímavé sledovat, co Ogier dokáže v jiném autě, které nevyvíjel od začátku tak, jako to bylo s Volkswagenem. Bude to zajímavé."
Volkswagen, jak všichni víme, po sezoně 2016 bohužel WRC opustil, ale v roce 2017 se můžeme těšit na Toyotu Yaris WRC. Mikko Hirvonen měl v průběhu roku 2016 možnost otestovat japonský speciál, teď ale přiznává, že Toyoty zkraje sezony 2017 zřejmě nebudou patřit k nejsilnějším vozům v poli, v jejím průběhu byl ale mohly bojovat o podia.
"Myslím, že možná nejsou [Toyota] ještě plně konkurenceschopní. Měli tak napjatý program na vývoj auta a co tak slyším, tak jim stále zbývá udělat nějaká práce. Ale Jari-Matti [Latvala] už má mnoho zkušeností a pokud se bude opravdu soustředit a dostane za sebe také tým, tak by mohli [být konkurenceschopní]. Nemyslím si, že se to stane v první polovině sezony, možná později budou schopni bojovat o podia."
Hirvonen doufá, že jeho krajan se dokáže zotavit z náročné sezony 2016, ve které dokázal vyhrát jen jednou a v celkovém hodnocení obsadil až šesté místo. "Možná to pro něj nebylo až tak jednoduché, udělal nějaké chyby a myslím, že zvláště vloni, měl také množství mechanických problémů s autem, což bylo u týmu, jakým je Volkswagen, docela překvapující. Doufejme, že to dokáže hodit za hlavu, projít si tím, vyvíjet auto a jít soutěž po soutěži."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?