Bývalá hvězda WRC, Mikko Hirvonen, připouští, že jeho bývalý zaměstnavatel, M-Sport, by letos mohl bojovat o titul, když se mu během zimy podařilo podepsat se Sébastienem Ogierem.
Mikko Hirvonen, který v minulosti dokázal vyhrát 15 soutěží WRC a čtyřikrát se stal vice-mistrem světa v rally, ze série odešel na konci roku 2014. Letos, při svém druhém startu na Dakaru, do cíle dojel na 13. místě poté, co přišel o šanci na TOP5 výsledek po kolizi z jedním z trucků na předposlední zkoušce soutěže.
Fin připouští, že WRC stále "trochu" sleduje a umí si představit, že M-Sport, ve kterém strávil většinu své profesionální kariéry, bude letos útočit na titul. "Mohlo by to být [možné]," řekl Mikko Hirvonen na otázku serveru motorsport.com, jesli bude mít Ogier šanci letos obhájit titul. "Už je to dlouho, co všechny týmy musely navrhnout nová auta ve stejném čase a Ford byl vždy schopen navrhnout konkurenceschopné auto."
"Nevím to jistě, ale je to možné. Opravdu doufám, že se budou moci vrátit na vítěznou vlnu, protože tým a Malcolm [Wilson, šéf týmu] toho pro moji kariéru udělali tak moc. Opravdu jim přeji vše nejlepší." Hirvonen také vnímá fakt, že je pro sport dobré, když se Ogier po čtyřech letech dominance s Volkswagenem připojuje k jinému týmu. "Bude zajímavé sledovat, co Ogier dokáže v jiném autě, které nevyvíjel od začátku tak, jako to bylo s Volkswagenem. Bude to zajímavé."
Volkswagen, jak všichni víme, po sezoně 2016 bohužel WRC opustil, ale v roce 2017 se můžeme těšit na Toyotu Yaris WRC. Mikko Hirvonen měl v průběhu roku 2016 možnost otestovat japonský speciál, teď ale přiznává, že Toyoty zkraje sezony 2017 zřejmě nebudou patřit k nejsilnějším vozům v poli, v jejím průběhu byl ale mohly bojovat o podia.
"Myslím, že možná nejsou [Toyota] ještě plně konkurenceschopní. Měli tak napjatý program na vývoj auta a co tak slyším, tak jim stále zbývá udělat nějaká práce. Ale Jari-Matti [Latvala] už má mnoho zkušeností a pokud se bude opravdu soustředit a dostane za sebe také tým, tak by mohli [být konkurenceschopní]. Nemyslím si, že se to stane v první polovině sezony, možná později budou schopni bojovat o podia."
Hirvonen doufá, že jeho krajan se dokáže zotavit z náročné sezony 2016, ve které dokázal vyhrát jen jednou a v celkovém hodnocení obsadil až šesté místo. "Možná to pro něj nebylo až tak jednoduché, udělal nějaké chyby a myslím, že zvláště vloni, měl také množství mechanických problémů s autem, což bylo u týmu, jakým je Volkswagen, docela překvapující. Doufejme, že to dokáže hodit za hlavu, projít si tím, vyvíjet auto a jít soutěž po soutěži."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.