Zatímco Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen chtějí dojíždět do cíle, tak jejich šéfové mají, zdá se, pro první sezonu Yarisu WRC odlišné cíle pro nadcházející Rally Monte Carlo.
Od nadcházejícího startu Toyot Yaris WRC na Rally Monte Carlo má mnoho lidí velká očekávání. Ne všichni mají ale vysoká očekávání co se týče konkurenceschopnosti nového Yarisu. "Letos jde jen o vývoj. Na Rally Monte Carlo chci jen dojet do cíle. Od poloviny sezony můžeme začít myslet na podia," říká Jari-Matti Latvala.
Také týmový šéf, Tommi Mäkinen varuje před přehnanými očekávními. I Fin si je moc dobře vědom toho, že případný dobrý výsledek na Monte nemusí až tak nic dokazovat. "Nedokáži říci, jak na tom výkonnostně budeme," říká Tommi Mäkinen a odkazuje na to, že tato kombinace sněhu, asfaltu a ledu se v sezoně už opakovat nebude. "Na Monte Carlu nedostaneme žádnou přesnou odpověď, protože ta rally je velmi zvláštní."
Otazníky stojí také nad Juhou Hänninenem. Zatímco o Latvalovi se pochybovat nedá, tak jeho 35letý méně známý krajan na podiu ve WRC zatím ještě nestál a od roku 2015 nebyl na startu žádného podniku WRC. "Musíme se toho ještě spoustu naučit, ale v průběhu sezony to bude jednodušší," řekl Juho Hänninen jak o Toyotě tak i sám o sobě. "Kluci pracují velmi tvrdě a přesto se neustále smějí a dělají vtípky."
Technici Toyoty však domů chodí normálně velmi pozdě. "Těsný časový plán se stal velkou výzvou. Je jasné, že i ostatní týmy musí nově postavit svá auta, ale oni mohou pořád spoléhat na své zkušenosti," odkazuje Mäkinen na to, že týmy Citroënu, Hyundaie a Fordu mají oproti Toyotě výhodu.
"Naším cílem je najíždět množství kilometrů. Byl bych rád, kdybychom viděli obě auta v cíli maximálně minutu za vítězem," dodal Mäkkinen. Náročnost návratu do WRC po tak dlouhém čase si uvědomuje také sportovní šéf Toyoty, Akio Toyoda. "Vyhrát světovou rally není lehké. Jsem si jistý, že tolik pozitivní energie, kterou nám dávají naši fanoušci, nenechá v týmu nikoho chladným."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.