Zatímco Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen chtějí dojíždět do cíle, tak jejich šéfové mají, zdá se, pro první sezonu Yarisu WRC odlišné cíle pro nadcházející Rally Monte Carlo.
Od nadcházejícího startu Toyot Yaris WRC na Rally Monte Carlo má mnoho lidí velká očekávání. Ne všichni mají ale vysoká očekávání co se týče konkurenceschopnosti nového Yarisu. "Letos jde jen o vývoj. Na Rally Monte Carlo chci jen dojet do cíle. Od poloviny sezony můžeme začít myslet na podia," říká Jari-Matti Latvala.
Také týmový šéf, Tommi Mäkinen varuje před přehnanými očekávními. I Fin si je moc dobře vědom toho, že případný dobrý výsledek na Monte nemusí až tak nic dokazovat. "Nedokáži říci, jak na tom výkonnostně budeme," říká Tommi Mäkinen a odkazuje na to, že tato kombinace sněhu, asfaltu a ledu se v sezoně už opakovat nebude. "Na Monte Carlu nedostaneme žádnou přesnou odpověď, protože ta rally je velmi zvláštní."
Otazníky stojí také nad Juhou Hänninenem. Zatímco o Latvalovi se pochybovat nedá, tak jeho 35letý méně známý krajan na podiu ve WRC zatím ještě nestál a od roku 2015 nebyl na startu žádného podniku WRC. "Musíme se toho ještě spoustu naučit, ale v průběhu sezony to bude jednodušší," řekl Juho Hänninen jak o Toyotě tak i sám o sobě. "Kluci pracují velmi tvrdě a přesto se neustále smějí a dělají vtípky."
Technici Toyoty však domů chodí normálně velmi pozdě. "Těsný časový plán se stal velkou výzvou. Je jasné, že i ostatní týmy musí nově postavit svá auta, ale oni mohou pořád spoléhat na své zkušenosti," odkazuje Mäkinen na to, že týmy Citroënu, Hyundaie a Fordu mají oproti Toyotě výhodu.
"Naším cílem je najíždět množství kilometrů. Byl bych rád, kdybychom viděli obě auta v cíli maximálně minutu za vítězem," dodal Mäkkinen. Náročnost návratu do WRC po tak dlouhém čase si uvědomuje také sportovní šéf Toyoty, Akio Toyoda. "Vyhrát světovou rally není lehké. Jsem si jistý, že tolik pozitivní energie, kterou nám dávají naši fanoušci, nenechá v týmu nikoho chladným."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.