Zatímco Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen chtějí dojíždět do cíle, tak jejich šéfové mají, zdá se, pro první sezonu Yarisu WRC odlišné cíle pro nadcházející Rally Monte Carlo.
Od nadcházejícího startu Toyot Yaris WRC na Rally Monte Carlo má mnoho lidí velká očekávání. Ne všichni mají ale vysoká očekávání co se týče konkurenceschopnosti nového Yarisu. "Letos jde jen o vývoj. Na Rally Monte Carlo chci jen dojet do cíle. Od poloviny sezony můžeme začít myslet na podia," říká Jari-Matti Latvala.
Také týmový šéf, Tommi Mäkinen varuje před přehnanými očekávními. I Fin si je moc dobře vědom toho, že případný dobrý výsledek na Monte nemusí až tak nic dokazovat. "Nedokáži říci, jak na tom výkonnostně budeme," říká Tommi Mäkinen a odkazuje na to, že tato kombinace sněhu, asfaltu a ledu se v sezoně už opakovat nebude. "Na Monte Carlu nedostaneme žádnou přesnou odpověď, protože ta rally je velmi zvláštní."
Otazníky stojí také nad Juhou Hänninenem. Zatímco o Latvalovi se pochybovat nedá, tak jeho 35letý méně známý krajan na podiu ve WRC zatím ještě nestál a od roku 2015 nebyl na startu žádného podniku WRC. "Musíme se toho ještě spoustu naučit, ale v průběhu sezony to bude jednodušší," řekl Juho Hänninen jak o Toyotě tak i sám o sobě. "Kluci pracují velmi tvrdě a přesto se neustále smějí a dělají vtípky."
Technici Toyoty však domů chodí normálně velmi pozdě. "Těsný časový plán se stal velkou výzvou. Je jasné, že i ostatní týmy musí nově postavit svá auta, ale oni mohou pořád spoléhat na své zkušenosti," odkazuje Mäkinen na to, že týmy Citroënu, Hyundaie a Fordu mají oproti Toyotě výhodu.
"Naším cílem je najíždět množství kilometrů. Byl bych rád, kdybychom viděli obě auta v cíli maximálně minutu za vítězem," dodal Mäkkinen. Náročnost návratu do WRC po tak dlouhém čase si uvědomuje také sportovní šéf Toyoty, Akio Toyoda. "Vyhrát světovou rally není lehké. Jsem si jistý, že tolik pozitivní energie, kterou nám dávají naši fanoušci, nenechá v týmu nikoho chladným."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.