Mäkinen stanovuje cíle pro Toyotu na Rally Monte Carlo. Čeho chce dosáhnout?

Toyota Yaris WRC
Toyota Yaris WRC, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM2 15. ledna 2017 18:40
Sdílej:

Zatímco Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen chtějí dojíždět do cíle, tak jejich šéfové mají, zdá se, pro první sezonu Yarisu WRC odlišné cíle pro nadcházející Rally Monte Carlo.

Od nadcházejícího startu Toyot Yaris WRC na Rally Monte Carlo má mnoho lidí velká očekávání. Ne všichni mají ale vysoká očekávání co se týče konkurenceschopnosti nového Yarisu. "Letos jde jen o vývoj. Na Rally Monte Carlo chci jen dojet do cíle. Od poloviny sezony můžeme začít myslet na podia," říká Jari-Matti Latvala. 

Také týmový šéf, Tommi Mäkinen varuje před přehnanými očekávními. I Fin si je moc dobře vědom toho, že případný dobrý výsledek na Monte nemusí až tak nic dokazovat. "Nedokáži říci, jak na tom výkonnostně budeme," říká Tommi Mäkinen a odkazuje na to, že tato kombinace sněhu, asfaltu a ledu se v sezoně už opakovat nebude. "Na Monte Carlu nedostaneme žádnou přesnou odpověď, protože ta rally je velmi zvláštní."

Otazníky stojí také nad Juhou Hänninenem. Zatímco o Latvalovi se pochybovat nedá, tak jeho 35letý méně známý krajan na podiu ve WRC zatím ještě nestál a od roku 2015 nebyl na startu žádného podniku WRC. "Musíme se toho ještě spoustu naučit, ale v průběhu sezony to bude jednodušší," řekl Juho Hänninen jak o Toyotě tak i sám o sobě. "Kluci pracují velmi tvrdě a přesto se neustále smějí a dělají vtípky."

Technici Toyoty však domů chodí normálně velmi pozdě. "Těsný časový plán se stal velkou výzvou. Je jasné, že i ostatní týmy musí nově postavit svá auta, ale oni mohou pořád spoléhat na své zkušenosti," odkazuje Mäkinen na to, že týmy Citroënu, Hyundaie a Fordu mají oproti Toyotě výhodu. 

"Naším cílem je najíždět množství kilometrů. Byl bych rád, kdybychom viděli obě auta v cíli maximálně minutu za vítězem," dodal Mäkkinen. Náročnost návratu do WRC po tak dlouhém čase si uvědomuje také sportovní šéf Toyoty, Akio Toyoda. "Vyhrát světovou rally není lehké. Jsem si jistý, že tolik pozitivní energie, kterou nám dávají naši fanoušci, nenechá v týmu nikoho chladným."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?