Zatímco Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen chtějí dojíždět do cíle, tak jejich šéfové mají, zdá se, pro první sezonu Yarisu WRC odlišné cíle pro nadcházející Rally Monte Carlo.
Od nadcházejícího startu Toyot Yaris WRC na Rally Monte Carlo má mnoho lidí velká očekávání. Ne všichni mají ale vysoká očekávání co se týče konkurenceschopnosti nového Yarisu. "Letos jde jen o vývoj. Na Rally Monte Carlo chci jen dojet do cíle. Od poloviny sezony můžeme začít myslet na podia," říká Jari-Matti Latvala.
Také týmový šéf, Tommi Mäkinen varuje před přehnanými očekávními. I Fin si je moc dobře vědom toho, že případný dobrý výsledek na Monte nemusí až tak nic dokazovat. "Nedokáži říci, jak na tom výkonnostně budeme," říká Tommi Mäkinen a odkazuje na to, že tato kombinace sněhu, asfaltu a ledu se v sezoně už opakovat nebude. "Na Monte Carlu nedostaneme žádnou přesnou odpověď, protože ta rally je velmi zvláštní."
Otazníky stojí také nad Juhou Hänninenem. Zatímco o Latvalovi se pochybovat nedá, tak jeho 35letý méně známý krajan na podiu ve WRC zatím ještě nestál a od roku 2015 nebyl na startu žádného podniku WRC. "Musíme se toho ještě spoustu naučit, ale v průběhu sezony to bude jednodušší," řekl Juho Hänninen jak o Toyotě tak i sám o sobě. "Kluci pracují velmi tvrdě a přesto se neustále smějí a dělají vtípky."
Technici Toyoty však domů chodí normálně velmi pozdě. "Těsný časový plán se stal velkou výzvou. Je jasné, že i ostatní týmy musí nově postavit svá auta, ale oni mohou pořád spoléhat na své zkušenosti," odkazuje Mäkinen na to, že týmy Citroënu, Hyundaie a Fordu mají oproti Toyotě výhodu.
"Naším cílem je najíždět množství kilometrů. Byl bych rád, kdybychom viděli obě auta v cíli maximálně minutu za vítězem," dodal Mäkkinen. Náročnost návratu do WRC po tak dlouhém čase si uvědomuje také sportovní šéf Toyoty, Akio Toyoda. "Vyhrát světovou rally není lehké. Jsem si jistý, že tolik pozitivní energie, kterou nám dávají naši fanoušci, nenechá v týmu nikoho chladným."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.