Andreas Mikkelsen vyhrál v sezoně 2016 dvě soutěže MS a do poslední rally bojoval o titul vice-mistra za Sébastienem Ogierem. Avšak jak se zdá, na příští rok sedačku v autě WRC nesežene a bude muset vzít za vděk autem kategorie R5.
Narozdíl od svých bývalých týmových kolegů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera, Andreas Mikkelsen nenašel u žádného ze zbylých továrních týmů místo pro sezonu 2017. Podle provizorního seznamu přihlášených, který se objevil na německé stránce 'Rallye-magazin.de', bude muset na Rally Monte Carlo vzít za vděk Škodou Fabia R5.
M-Sport podepsal během týdne se Sébastienem Ogierem. To byla pro Mikkelsena špatná zpráva, protože jak později potvrdil Malcolm Wilson, Andreas byl volbou číslo 2 pro M-Sport. Toyota poměrně nepochopitelně vítěze tří soutěží MS úplně přehlížela.
DMACK stále ještě neoznámil svoji sestavu, ale jeho jezdcem bude s největší pravděpodobností Elfyn Evans. Ford na peumatikách britsko-čínské značky bude suplovat třetí vůz M-Sportu. DMACK sice na konci loňské sezony prohlašoval, že by chtěl nasadit dvě auta, avšak jak se zdá, nakonec k tomu nedojde.
Poslední šancí 27 letého jezdce tak zřejmě byly starty Volkswagenů Polo R WRC 2017 v privátních rukou. Jenže jak se zdá, ani Katar nebude schopen zastřešit tento projekt. Volkswagen požaduje 15 milionů EUR za homologaci auta a dalších 10 by bylo potřeba na provoz týmu o dvou vozech na jednu sezonu. Největší šance se vkládaly do Nassera Al-Attiyaha a Kataru. Jenže místní vláda se nakonec měla rozhodnout projekt nepodpořit.
Jenže šance, že by privátní tým dvě Pola přece jenom nasadil, klesly k nule po podpisu smlouvy mezi M-Sportem a Ogierem. Všichni totiž chtěli mít ve druhém autě právě Francouze. Podle některých zpráv se EVEN Management, který Mikkelsena zastupuje, snaží alespoň o to, aby sehnal dostatečný rozpočet na to, aby nasadil alespoň jedno Polo R WRC 2017 do WRC pro Mikkelsena.
To by však znamenalo nutnost změnit pravidla. Zatím v nich totiž stojí, že aby byl vůz homologován, je třeba, aby tovární tým, nebo alespoň soukromý tým podporovaný továrnou, nasadil alespoň dvě auta do kompletního šampionátu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.