Šok po odchodu VW: Mikkelsen musí vzít za vděk vozem R5!

Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil
Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. prosince 2016 19:21
Sdílej:

Andreas Mikkelsen vyhrál v sezoně 2016 dvě soutěže MS a do poslední rally bojoval o titul vice-mistra za Sébastienem Ogierem. Avšak jak se zdá, na příští rok sedačku v autě WRC nesežene a bude muset vzít za vděk autem kategorie R5.

Narozdíl od svých bývalých týmových kolegů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera, Andreas Mikkelsen nenašel u žádného ze zbylých továrních týmů místo pro sezonu 2017. Podle provizorního seznamu přihlášených, který se objevil na německé stránce 'Rallye-magazin.de', bude muset na Rally Monte Carlo vzít za vděk Škodou Fabia R5.

M-Sport podepsal během týdne se Sébastienem Ogierem. To byla pro Mikkelsena špatná zpráva, protože jak později potvrdil Malcolm Wilson, Andreas byl volbou číslo 2 pro M-Sport. Toyota poměrně nepochopitelně vítěze tří soutěží MS úplně přehlížela.

DMACK stále ještě neoznámil svoji sestavu, ale jeho jezdcem bude s největší pravděpodobností Elfyn Evans. Ford na peumatikách britsko-čínské značky bude suplovat třetí vůz M-Sportu. DMACK sice na konci loňské sezony prohlašoval, že by chtěl nasadit dvě auta, avšak jak se zdá, nakonec k tomu nedojde.

Poslední šancí 27 letého jezdce tak zřejmě byly starty Volkswagenů Polo R WRC 2017 v privátních rukou. Jenže jak se zdá, ani Katar nebude schopen zastřešit tento projekt. Volkswagen požaduje 15 milionů EUR za homologaci auta a dalších 10 by bylo potřeba na provoz týmu o dvou vozech na jednu sezonu. Největší šance se vkládaly do Nassera Al-Attiyaha a Kataru. Jenže místní vláda se nakonec měla rozhodnout projekt nepodpořit.

Jenže šance, že by privátní tým dvě Pola přece jenom nasadil, klesly k nule po podpisu smlouvy mezi M-Sportem a Ogierem. Všichni totiž chtěli mít ve druhém autě právě Francouze. Podle některých zpráv se EVEN Management, který Mikkelsena zastupuje, snaží alespoň o to, aby sehnal dostatečný rozpočet na to, aby nasadil alespoň jedno Polo R WRC 2017 do WRC pro Mikkelsena. 

To by však znamenalo nutnost změnit pravidla. Zatím v nich totiž stojí, že aby byl vůz homologován, je třeba, aby tovární tým, nebo alespoň soukromý tým podporovaný továrnou, nasadil alespoň dvě auta do kompletního šampionátu. 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.