Šok po odchodu VW: Mikkelsen musí vzít za vděk vozem R5!

Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil
Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. prosince 2016 19:21
Sdílej:

Andreas Mikkelsen vyhrál v sezoně 2016 dvě soutěže MS a do poslední rally bojoval o titul vice-mistra za Sébastienem Ogierem. Avšak jak se zdá, na příští rok sedačku v autě WRC nesežene a bude muset vzít za vděk autem kategorie R5.

Narozdíl od svých bývalých týmových kolegů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera, Andreas Mikkelsen nenašel u žádného ze zbylých továrních týmů místo pro sezonu 2017. Podle provizorního seznamu přihlášených, který se objevil na německé stránce 'Rallye-magazin.de', bude muset na Rally Monte Carlo vzít za vděk Škodou Fabia R5.

M-Sport podepsal během týdne se Sébastienem Ogierem. To byla pro Mikkelsena špatná zpráva, protože jak později potvrdil Malcolm Wilson, Andreas byl volbou číslo 2 pro M-Sport. Toyota poměrně nepochopitelně vítěze tří soutěží MS úplně přehlížela.

DMACK stále ještě neoznámil svoji sestavu, ale jeho jezdcem bude s největší pravděpodobností Elfyn Evans. Ford na peumatikách britsko-čínské značky bude suplovat třetí vůz M-Sportu. DMACK sice na konci loňské sezony prohlašoval, že by chtěl nasadit dvě auta, avšak jak se zdá, nakonec k tomu nedojde.

Poslední šancí 27 letého jezdce tak zřejmě byly starty Volkswagenů Polo R WRC 2017 v privátních rukou. Jenže jak se zdá, ani Katar nebude schopen zastřešit tento projekt. Volkswagen požaduje 15 milionů EUR za homologaci auta a dalších 10 by bylo potřeba na provoz týmu o dvou vozech na jednu sezonu. Největší šance se vkládaly do Nassera Al-Attiyaha a Kataru. Jenže místní vláda se nakonec měla rozhodnout projekt nepodpořit.

Jenže šance, že by privátní tým dvě Pola přece jenom nasadil, klesly k nule po podpisu smlouvy mezi M-Sportem a Ogierem. Všichni totiž chtěli mít ve druhém autě právě Francouze. Podle některých zpráv se EVEN Management, který Mikkelsena zastupuje, snaží alespoň o to, aby sehnal dostatečný rozpočet na to, aby nasadil alespoň jedno Polo R WRC 2017 do WRC pro Mikkelsena. 

To by však znamenalo nutnost změnit pravidla. Zatím v nich totiž stojí, že aby byl vůz homologován, je třeba, aby tovární tým, nebo alespoň soukromý tým podporovaný továrnou, nasadil alespoň dvě auta do kompletního šampionátu. 

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.