Po několika týdnech nejistoty a spousty spekulací dnes večer britský M-Sport představil svoji jezdeckou sestavu. Tu budou pro příští rok Sébastien Ogier a Ott Tänak. Do britského týmu, který nasazuje vozy Ford Fiesta RS WRC, tak přichází čtyřnásobný mistr světa a vrací se k němu loňský jezdec.
"Tento rok nás čeká spousta nových věcí, už se ale nemohu dočkat. Budeme jezdit s vozy nové generace a budeme v novém týmu. Bude to velmi zajímavé. Do startu na Rally Monte Carlo už moc času nezbývá a my jsme toho s Fiestou WRC moc nenajeli, ale dáme do toho vše, abychom byli připraveni.
Jsme si vědomi výzvy, která nás čeká, ale cítíme, že Malcolm a jeho tým jsou hladoví po úspěchu. Je směšné, když si pomyslím, že pár týdny jsem seděl v tiskovém centru ve Walesu a říkal jsem, že bych jednou chtěl spolupracovat s M-Sportem a Malcolmem Wilsonem. Netušil jsem, že to nastane tak rychle - ale jsme tu! Na spolupráci s M-Sportem se těším a jednoznačně budeme cílit na to, abychom je vrátili na nejvyšší stupínek podia," říká jménem posádky Sébastien Ogier.
Francouze v týmu doplní Estonský talent, Ott Tänak, který v M-Sportu už jezdil v sezonách 2012 a 2015. Ott se tedy po nepovedené sezoně 2015, po které putoval do týmu DMACK, vrací do hlavního týmu M-Sport. Mladý jezdec si místo zasloužil svými letošními výkony, především pak v Polsku a Velké Británii, kde málem vyhrál.
"Měl jsem excelentní sezonu 2016. Za volantem jsme měli více a více zkušeností a myslím, že jsem se stal silnějším pilotem. Bylo dobré sledovat, že moje rychlost se v průběhu roku zvyšuje. Už se nemůžu dočkat, až budu debutovat v této nové době, která je tak vzrušující. S novým Fordem Fiesta WRC jsem absolvoval množství testů, je to obrovský krok vpřed," říká Ott Tänak.
"Je to poprvé, kdy jsem se účastnil vývojových prací na novém autě od samého začátku. Bylo úžasné pracovat s inženýry. S M-Sportem mám dlouhou historii. Ví, jak postavit konkurenceschopné auto a my jsme všichni společně pracovali, abychom vytvořili věc, která bude, doufáme, odlišná. Síla [auta] je šílená a skoro každý aspekt auta byl kompletně přepracován. Poprvé jsem si myslel, že se výkon moc nezvýší, ale kluci odvedli tak dobrou práci. Všechny komponenty společně spolupracují a dávají vám neuvěřitelnou kontrolu - je to opravdu celkový balíček.
Příští rok to bude opravdu velmi zajímavé, celý tým chce dosáhnout stejného cíle. Je skvělé mít v týmu také Seba a Juliena. Mají spoustu zkušeností a já si myslím, že my všichni se toho od nich můžeme hodně naučit. Letos jsme spolu měli několik skvělých bitev. Jsem si jistý, že to bude pokračovat v roce 2017. V tomto týmu je tolik potenciálu. Můžete cítit vzrušení a já se už nemohu dočkat startu!" ukončil Estonec.
"Na Monte Carlo přijedeme s číslem 1 na dveřích Fordu Fiesta RS WRC a nejsilnější sestavou, kterou jsme za léta kdy měli. Není třeba říkat, jak moc jsme touto zprávou vzrušení. Věříme, že jsme postavili výjimečné auto a jsme v nejlepší možné pozici před startem této nové éry. Nikdy jsem neskrýval, že jsme chtěli spolupracovat se Sébastienem a Julienem, proto je skvělé je uvítat v týmu," říká Malcolm Wilson.
"Pracovali jsme velmi tvrdě, abychom dostáhli tohoto podpisu a jsou [Ogier s Ingrassiou] názoru, že Fiesta je autem, se kterým mají nějvětší šanci na obhajobu titulu. S Ottem a Martinem vedle nich jsme připraveni na pekelnou sezonu. Ott měl velmi působivý rok s konzistentní rychlostí. Ve vývoji auta hrál významnou roli a jsem si jistý, že první vítězství není daleko!" zakončil Wilson.
Otázkou zůstává, kdo bude jezdit se třetí Fiestou WRC. Množství vývojových prací odvedl také Eric Camilli, který má navíc s M-Sportem platnou smlouvu i na nadcházející sezonu. Nikdo však neví, jak je smlouva přesně postavena - Francouz by tak klidně mohl absolvovat program podobný tomu, který letos s Fiestou R5 absolvoval Elfyn Evans.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.