Po několika týdnech nejistoty a spousty spekulací dnes večer britský M-Sport představil svoji jezdeckou sestavu. Tu budou pro příští rok Sébastien Ogier a Ott Tänak. Do britského týmu, který nasazuje vozy Ford Fiesta RS WRC, tak přichází čtyřnásobný mistr světa a vrací se k němu loňský jezdec.
"Tento rok nás čeká spousta nových věcí, už se ale nemohu dočkat. Budeme jezdit s vozy nové generace a budeme v novém týmu. Bude to velmi zajímavé. Do startu na Rally Monte Carlo už moc času nezbývá a my jsme toho s Fiestou WRC moc nenajeli, ale dáme do toho vše, abychom byli připraveni.
Jsme si vědomi výzvy, která nás čeká, ale cítíme, že Malcolm a jeho tým jsou hladoví po úspěchu. Je směšné, když si pomyslím, že pár týdny jsem seděl v tiskovém centru ve Walesu a říkal jsem, že bych jednou chtěl spolupracovat s M-Sportem a Malcolmem Wilsonem. Netušil jsem, že to nastane tak rychle - ale jsme tu! Na spolupráci s M-Sportem se těším a jednoznačně budeme cílit na to, abychom je vrátili na nejvyšší stupínek podia," říká jménem posádky Sébastien Ogier.
Francouze v týmu doplní Estonský talent, Ott Tänak, který v M-Sportu už jezdil v sezonách 2012 a 2015. Ott se tedy po nepovedené sezoně 2015, po které putoval do týmu DMACK, vrací do hlavního týmu M-Sport. Mladý jezdec si místo zasloužil svými letošními výkony, především pak v Polsku a Velké Británii, kde málem vyhrál.
"Měl jsem excelentní sezonu 2016. Za volantem jsme měli více a více zkušeností a myslím, že jsem se stal silnějším pilotem. Bylo dobré sledovat, že moje rychlost se v průběhu roku zvyšuje. Už se nemůžu dočkat, až budu debutovat v této nové době, která je tak vzrušující. S novým Fordem Fiesta WRC jsem absolvoval množství testů, je to obrovský krok vpřed," říká Ott Tänak.
"Je to poprvé, kdy jsem se účastnil vývojových prací na novém autě od samého začátku. Bylo úžasné pracovat s inženýry. S M-Sportem mám dlouhou historii. Ví, jak postavit konkurenceschopné auto a my jsme všichni společně pracovali, abychom vytvořili věc, která bude, doufáme, odlišná. Síla [auta] je šílená a skoro každý aspekt auta byl kompletně přepracován. Poprvé jsem si myslel, že se výkon moc nezvýší, ale kluci odvedli tak dobrou práci. Všechny komponenty společně spolupracují a dávají vám neuvěřitelnou kontrolu - je to opravdu celkový balíček.
Příští rok to bude opravdu velmi zajímavé, celý tým chce dosáhnout stejného cíle. Je skvělé mít v týmu také Seba a Juliena. Mají spoustu zkušeností a já si myslím, že my všichni se toho od nich můžeme hodně naučit. Letos jsme spolu měli několik skvělých bitev. Jsem si jistý, že to bude pokračovat v roce 2017. V tomto týmu je tolik potenciálu. Můžete cítit vzrušení a já se už nemohu dočkat startu!" ukončil Estonec.
"Na Monte Carlo přijedeme s číslem 1 na dveřích Fordu Fiesta RS WRC a nejsilnější sestavou, kterou jsme za léta kdy měli. Není třeba říkat, jak moc jsme touto zprávou vzrušení. Věříme, že jsme postavili výjimečné auto a jsme v nejlepší možné pozici před startem této nové éry. Nikdy jsem neskrýval, že jsme chtěli spolupracovat se Sébastienem a Julienem, proto je skvělé je uvítat v týmu," říká Malcolm Wilson.
"Pracovali jsme velmi tvrdě, abychom dostáhli tohoto podpisu a jsou [Ogier s Ingrassiou] názoru, že Fiesta je autem, se kterým mají nějvětší šanci na obhajobu titulu. S Ottem a Martinem vedle nich jsme připraveni na pekelnou sezonu. Ott měl velmi působivý rok s konzistentní rychlostí. Ve vývoji auta hrál významnou roli a jsem si jistý, že první vítězství není daleko!" zakončil Wilson.
Otázkou zůstává, kdo bude jezdit se třetí Fiestou WRC. Množství vývojových prací odvedl také Eric Camilli, který má navíc s M-Sportem platnou smlouvu i na nadcházející sezonu. Nikdo však neví, jak je smlouva přesně postavena - Francouz by tak klidně mohl absolvovat program podobný tomu, který letos s Fiestou R5 absolvoval Elfyn Evans.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.