M-Sport oficiálně představuje sestavu s Ogierem a Tänakem!

M-Sport dnes večer oficiálně představil jezdeckou sestavu
M-Sport dnes večer oficiálně představil jezdeckou sestavu, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 12. prosince 2016 20:26 | akt. 12. prosince 2016 21:09
Sdílej:

Po několika týdnech nejistoty a spousty spekulací dnes večer britský M-Sport představil svoji jezdeckou sestavu. Tu budou pro příští rok Sébastien Ogier a Ott Tänak. Do britského týmu, který nasazuje vozy Ford Fiesta RS WRC, tak přichází čtyřnásobný mistr světa a vrací se k němu loňský jezdec.

"Tento rok nás čeká spousta nových věcí, už se ale nemohu dočkat. Budeme jezdit s vozy nové generace a budeme v novém týmu. Bude to velmi zajímavé. Do startu na Rally Monte Carlo už moc času nezbývá a my jsme toho s Fiestou WRC moc nenajeli, ale dáme do toho vše, abychom byli připraveni.

Jsme si vědomi výzvy, která nás čeká, ale cítíme, že Malcolm a jeho tým jsou hladoví po úspěchu. Je směšné, když si pomyslím, že pár týdny jsem seděl v tiskovém centru ve Walesu a říkal jsem, že bych jednou chtěl spolupracovat s M-Sportem a Malcolmem Wilsonem. Netušil jsem, že to nastane tak rychle - ale jsme tu! Na spolupráci s M-Sportem se těším a jednoznačně budeme cílit na to, abychom je vrátili na nejvyšší stupínek podia," říká jménem posádky Sébastien Ogier.

Francouze v týmu doplní Estonský talent, Ott Tänak, který v M-Sportu už jezdil v sezonách 2012 a 2015. Ott se tedy po nepovedené sezoně 2015, po které putoval do týmu DMACK, vrací do hlavního týmu M-Sport. Mladý jezdec si místo zasloužil svými letošními výkony, především pak v Polsku a Velké Británii, kde málem vyhrál. 

"Měl jsem excelentní sezonu 2016. Za volantem jsme měli více a více zkušeností a myslím, že jsem se stal silnějším pilotem. Bylo dobré sledovat, že moje rychlost se v průběhu roku zvyšuje. Už se nemůžu dočkat, až budu debutovat v této nové době, která je tak vzrušující. S novým Fordem Fiesta WRC jsem absolvoval množství testů, je to obrovský krok vpřed," říká Ott Tänak. 

"Je to poprvé, kdy jsem se účastnil vývojových prací na novém autě od samého začátku. Bylo úžasné pracovat s inženýry. S M-Sportem mám dlouhou historii. Ví, jak postavit konkurenceschopné auto a my jsme všichni společně pracovali, abychom vytvořili věc, která bude, doufáme, odlišná. Síla [auta] je šílená a skoro každý aspekt auta byl kompletně přepracován. Poprvé jsem si myslel, že se výkon moc nezvýší, ale kluci odvedli tak dobrou práci. Všechny komponenty společně spolupracují a dávají vám neuvěřitelnou kontrolu - je to opravdu celkový balíček.

Příští rok to bude opravdu velmi zajímavé, celý tým chce dosáhnout stejného cíle. Je skvělé mít v týmu také Seba a Juliena. Mají spoustu zkušeností a já si myslím, že my všichni se toho od nich můžeme hodně naučit. Letos jsme spolu měli několik skvělých bitev. Jsem si jistý, že to bude pokračovat v roce 2017. V tomto týmu je tolik potenciálu. Můžete cítit vzrušení a já se už nemohu dočkat startu!" ukončil Estonec.

"Na Monte Carlo přijedeme s číslem 1 na dveřích Fordu Fiesta RS WRC a nejsilnější sestavou, kterou jsme za léta kdy měli. Není třeba říkat, jak moc jsme touto zprávou vzrušení. Věříme, že jsme postavili výjimečné auto a jsme v nejlepší možné pozici před startem této nové éry. Nikdy jsem neskrýval, že jsme chtěli spolupracovat se Sébastienem a Julienem, proto je skvělé je uvítat v týmu," říká Malcolm Wilson. 

"Pracovali jsme velmi tvrdě, abychom dostáhli tohoto podpisu a jsou [Ogier s Ingrassiou] názoru, že Fiesta je autem, se kterým mají nějvětší šanci na obhajobu titulu. S Ottem a Martinem vedle nich jsme připraveni na pekelnou sezonu. Ott měl velmi působivý rok s konzistentní rychlostí. Ve vývoji auta hrál významnou roli a jsem si jistý, že první vítězství není daleko!" zakončil Wilson. 

Otázkou zůstává, kdo bude jezdit se třetí Fiestou WRC. Množství vývojových prací odvedl také Eric Camilli, který má navíc s M-Sportem platnou smlouvu i na nadcházející sezonu. Nikdo však neví, jak je smlouva přesně postavena - Francouz by tak klidně mohl absolvovat program podobný tomu, který letos s Fiestou R5 absolvoval Elfyn Evans.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.