Mikkelsen vysvětluje své enormní nasazení v první etapě. A kde jej uvidíme příští rok?

Mikkelsen chce zpět na druhou příčku mezi jezdci
Mikkelsen chce zpět na druhou příčku mezi jezdci, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 18. listopadu 2016 16:54
Sdílej:

Andreas Mikkelsen cítí, že je potřeba v poslední soutěži, kterou jede za tým Volkswagen Motorsport, vyhrát. Jedině vítězství mu totiž dává šanci na zisk titulu vice-mistra světa.

Pokud Nor nezíská o 14 bodů více než Thierry Neuville, tak mu v šampionátu připadne třetí místo. Bylo by to již třetí rok po sobě, kdy by obsadil třetí místo. Z důvodu této 14 bodové ztráty tak Andreas Mikkelsen cítí, že jedině vítězství mu dává reálnou šanci na návrat na druhé místo mezi jezdci. 

Statistika přitom pro něj moc nehovoří, protože v Austrálii nejlépe dokončil v roce 2014, kdy byl 3. I přes poměrně obtížnou pozici v prvních dvou etapách (jede jako třetí na trati) se mu úvod velmi povedl, když opanoval první etapu: "Chceme získat zpět druhé místo mezi jezdci a spolujezdci od mého kamaráda Thierryho Neuvillea.

Abychom toho dosáhli, tak musíme vyrát. Nebude to jednoduché vzhledem k naší startovní pozici. I tak ale do toho dáme vše. Největší výzvou v Austrálii jsou sekce s rychlými zatáčkami, do kterých je těžko vidět. Je to soutěž v džungli - to je nejlepší popis. Ale jízdu zde mám opravdu rád."

"Je to ale velmi emocionální soutěž pro nás, protože je to poslední rally s týmem Volkswagen. Ten mi velmi přirostl k srdci. Jsem jim velmi vděčný." A jak vypadají vyhlídky Mikkelsena na rok 2017? "Očividně to není moc dobré, už je dost pozdě a místa jsou rozebraná. Řekl bych, že situace pro mě i Jariho-Mattiho je stejná. Musíme počkat na to, co udělá Seb."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.