Mikkelsen vysvětluje své enormní nasazení v první etapě. A kde jej uvidíme příští rok?

Mikkelsen chce zpět na druhou příčku mezi jezdci
Mikkelsen chce zpět na druhou příčku mezi jezdci, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 18. listopadu 2016 16:54
Sdílej:

Andreas Mikkelsen cítí, že je potřeba v poslední soutěži, kterou jede za tým Volkswagen Motorsport, vyhrát. Jedině vítězství mu totiž dává šanci na zisk titulu vice-mistra světa.

Pokud Nor nezíská o 14 bodů více než Thierry Neuville, tak mu v šampionátu připadne třetí místo. Bylo by to již třetí rok po sobě, kdy by obsadil třetí místo. Z důvodu této 14 bodové ztráty tak Andreas Mikkelsen cítí, že jedině vítězství mu dává reálnou šanci na návrat na druhé místo mezi jezdci. 

Statistika přitom pro něj moc nehovoří, protože v Austrálii nejlépe dokončil v roce 2014, kdy byl 3. I přes poměrně obtížnou pozici v prvních dvou etapách (jede jako třetí na trati) se mu úvod velmi povedl, když opanoval první etapu: "Chceme získat zpět druhé místo mezi jezdci a spolujezdci od mého kamaráda Thierryho Neuvillea.

Abychom toho dosáhli, tak musíme vyrát. Nebude to jednoduché vzhledem k naší startovní pozici. I tak ale do toho dáme vše. Největší výzvou v Austrálii jsou sekce s rychlými zatáčkami, do kterých je těžko vidět. Je to soutěž v džungli - to je nejlepší popis. Ale jízdu zde mám opravdu rád."

"Je to ale velmi emocionální soutěž pro nás, protože je to poslední rally s týmem Volkswagen. Ten mi velmi přirostl k srdci. Jsem jim velmi vděčný." A jak vypadají vyhlídky Mikkelsena na rok 2017? "Očividně to není moc dobré, už je dost pozdě a místa jsou rozebraná. Řekl bych, že situace pro mě i Jariho-Mattiho je stejná. Musíme počkat na to, co udělá Seb."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?