Thierry Neuville tvrdí, že Hyundai je dobře připraven, co se týče nových pravidel WRC na sezonu 2017. Dle Belgičana mají Korejci navíc větší prostor k růstu než ostatní rivalové.
Korejského výrobce příští rok ve WRC doplní Toyota a Citroën, Vokswagen se bohužel z WRC stahuje, avšak možná se dočkáme také oficiálního návratu Fordu... Hvězda německo-korejského týmu, Thierry Neuville, počítá, že jeho tým může potenciálně předvést s novými pravidly největší zlepšení. Belgičan také připustil, že to byl právě tento potenciál, který jej přiměl k tomu, aby podepsal nový dvouletý kontrakt s týmem, ačkoliv o něj jevil zájem také Citroën. Francouzi pak ale podepsali s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem, kteří příští rok doplní Krise Meekea.
"Bylo mi velmi jasné, že Citroën učiní svoji vlastní volbu v pokračování programu mladých pilotů. Já jsem tou dobou zvažoval, že zůstanu s Hyundai, protože jsme chtěli pokračovat v práci, které jsme v posledních třech letech dosáhli. Každý rok jsme udělali velký progres a letos jsme udělali velký progres. To mě přinutilo zůstat, protože mi to říká, že pro příští rok uděláme další krok dopředu," říká Thierry Neuville.
"Určitě jsme týmem, který může příští rok s novými pravidly udělat největší progres, když ostatní už mají docela konkurenceschopná auta blížící se maximu v rámci pravidel. Stále máme určitý odstup a příští rok uděláme další krok kupředu. Doufáme, že to bude příští rok ještě lepší a budeme ještě konkurenceschopnější."
Ačkoliv Neuville připouští, že za volantem třídveřové verze i20 WRC 2017 zatím nestrávil tolik času, kolik by si představoval, tak předpokládá, že nebudou mít žádný problém v získání rychlosti auta před úvodní soutěží roku, Rally Monte Carlo. "Doposud jsem měl tři testovací dny a před Rally Monte Carlo budu mít další tři nebo čtyři. Jsem ohledně toho optimistický. Je jasné, že základ auta je stejný s tím, s čím jezdíme letos. Auta jsou o něco širší a rychlejší, takže pár změn, ale nemám z toho obavu. Opravdu se v autě cítím dobře a pohodlně."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.