Neuville: Hyundai může předvést největší pokrok s novými pravidly

Thierry Neuville se rozhodl zůstat u Hyundai a týmu věří
Thierry Neuville se rozhodl zůstat u Hyundai a týmu věří, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 18. listopadu 2016 16:43
Sdílej:

Thierry Neuville tvrdí, že Hyundai je dobře připraven, co se týče nových pravidel WRC na sezonu 2017. Dle Belgičana mají Korejci navíc větší prostor k růstu než ostatní rivalové.

Korejského výrobce příští rok ve WRC doplní Toyota a Citroën, Vokswagen se bohužel z WRC stahuje, avšak možná se dočkáme také oficiálního návratu Fordu... Hvězda německo-korejského týmu, Thierry Neuville, počítá, že jeho tým může potenciálně předvést s novými pravidly největší zlepšení. Belgičan také připustil, že to byl právě tento potenciál, který jej přiměl k tomu, aby podepsal nový dvouletý kontrakt s týmem, ačkoliv o něj jevil zájem také Citroën. Francouzi pak ale podepsali s Craigem Breenem a Stéphanem Lefebvrem, kteří příští rok doplní Krise Meekea.

"Bylo mi velmi jasné, že Citroën učiní svoji vlastní volbu v pokračování programu mladých pilotů. Já jsem tou dobou zvažoval, že zůstanu s Hyundai, protože jsme chtěli pokračovat v práci, které jsme v posledních třech letech dosáhli. Každý rok jsme udělali velký progres a letos jsme udělali velký progres. To mě přinutilo zůstat, protože mi to říká, že pro příští rok uděláme další krok dopředu," říká Thierry Neuville.

"Určitě jsme týmem, který může příští rok s novými pravidly udělat největší progres, když ostatní už mají docela konkurenceschopná auta blížící se maximu v rámci pravidel. Stále máme určitý odstup a příští rok uděláme další krok kupředu. Doufáme, že to bude příští rok ještě lepší a budeme ještě konkurenceschopnější."

Ačkoliv Neuville připouští, že za volantem třídveřové verze i20 WRC 2017 zatím nestrávil tolik času, kolik by si představoval, tak předpokládá, že nebudou mít žádný problém v získání rychlosti auta před úvodní soutěží roku, Rally Monte Carlo. "Doposud jsem měl tři testovací dny a před Rally Monte Carlo budu mít další tři nebo čtyři. Jsem ohledně toho optimistický. Je jasné, že základ auta je stejný s tím, s čím jezdíme letos. Auta jsou o něco širší a rychlejší, takže pár změn, ale nemám z toho obavu. Opravdu se v autě cítím dobře a pohodlně."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.