Ačkoliv sezona 2016 ještě neskončila, když nás čeká poslední závod roku v Austrálii, tak přípravy všech týmů (tedy samozřejmě s výjimkou Volkswagenu) na rok 2017 běží už delší dobu na plné obrátky. Zintenzivňují se testovací dny s cílem připravit co nejlepší auta podle výrazněji pozměněných pravidel na rok 2017.
Například Toyota během tohoto týdne testovala na jihu Francie hned na dvou frotnách. Jeden Yaris WRC jezdil na asfaltu a druhý na šotolině. Na šotolině jezdil zatím stále jediný oficiálně oznámený jezdec týmu pro rok 2017, Juho Hänninen, a na asfaltu zkoušel nový speciál šéf týmu a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Toyota ale často takto duplikuje svůj testovací program, když se často jezdí ve Finsku a zároveň na jihu Evropy (Španělsko a Portugalsko) - když nedávno jezdil jeden Yaris například na asfaltu v Katalánsku.
Během tohoto týdne se ale hlavně pracovalo na testech auta pro povrch, se kterým se Yaris WRC ve WRC setkách při své premiéře na úvodní Rally Monte Carlo za dva měsíce. V úterý ale bohužel Yaris WRC pilotovaný Tommim Mäkinenem skončil ve stromě. Jednalo se, zdá se, o poměrně velký náraz.
Tommi Mäkinen byl po něm transportován do nemocnice na rutinní kontrolu svého zdravotního stavu - údajně nehodu mělo odnést jedno z žeber. Auto, které bylo očividně poměrně poničené, nemohlo v testech dále pokračovat. Tým začal na opravě vozu pracovat na místě, po nějaké době bylo ale rozhodnuto, že se odeberou zpět domů do Finska, aby prověřili celé šasi.
I kdybychom předpokládali, že ve Finsku šlo vše hladce, tak tato nepříjemnost zajisté naruší testovací plán týmu před nadcházející sezonou. Navíc se mělo jednat o jedinečné šasi, druhé v totožné konfiguraci tým zřejmě nemá. Pokud by tedy bylo nějak závažněji poškozeno, tak by to pro tým mohl být velký problém.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.