Jeden z prototypů Yarisu WRC na testech havaroval

Nehoda Mäkinena na testech může nepříjemně narušit přípravy týmu
Nehoda Mäkinena na testech může nepříjemně narušit přípravy týmu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. listopadu 2016 21:03
Sdílej:

Ačkoliv sezona 2016 ještě neskončila, když nás čeká poslední závod roku v Austrálii, tak přípravy všech týmů (tedy samozřejmě s výjimkou Volkswagenu) na rok 2017 běží už delší dobu na plné obrátky. Zintenzivňují se testovací dny s cílem připravit co nejlepší auta podle výrazněji pozměněných pravidel na rok 2017.

Například Toyota během tohoto týdne testovala na jihu Francie hned na dvou frotnách. Jeden Yaris WRC jezdil na asfaltu a druhý na šotolině. Na šotolině jezdil zatím stále jediný oficiálně oznámený jezdec týmu pro rok 2017, Juho Hänninen, a na asfaltu zkoušel nový speciál šéf týmu a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Toyota ale často takto duplikuje svůj testovací program, když se často jezdí ve Finsku a zároveň na jihu Evropy (Španělsko a Portugalsko) - když nedávno jezdil jeden Yaris například na asfaltu v Katalánsku.

Během tohoto týdne se ale hlavně pracovalo na testech auta pro povrch, se kterým se Yaris WRC ve WRC setkách při své premiéře na úvodní Rally Monte Carlo za dva měsíce. V úterý ale bohužel Yaris WRC pilotovaný Tommim Mäkinenem skončil ve stromě. Jednalo se, zdá se, o poměrně velký náraz.

Tommi Mäkinen byl po něm transportován do nemocnice na rutinní kontrolu svého zdravotního stavu - údajně nehodu mělo odnést jedno z žeber. Auto, které bylo očividně poměrně poničené, nemohlo v testech dále pokračovat. Tým začal na opravě vozu pracovat na místě, po nějaké době bylo ale rozhodnuto, že se odeberou zpět domů do Finska, aby prověřili celé šasi.

I kdybychom předpokládali, že ve Finsku šlo vše hladce, tak tato nepříjemnost zajisté naruší testovací plán týmu před nadcházející sezonou. Navíc se mělo jednat o jedinečné šasi, druhé v totožné konfiguraci tým zřejmě nemá. Pokud by tedy bylo nějak závažněji poškozeno, tak by to pro tým mohl být velký problém.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.