Ačkoliv sezona 2016 ještě neskončila, když nás čeká poslední závod roku v Austrálii, tak přípravy všech týmů (tedy samozřejmě s výjimkou Volkswagenu) na rok 2017 běží už delší dobu na plné obrátky. Zintenzivňují se testovací dny s cílem připravit co nejlepší auta podle výrazněji pozměněných pravidel na rok 2017.
Například Toyota během tohoto týdne testovala na jihu Francie hned na dvou frotnách. Jeden Yaris WRC jezdil na asfaltu a druhý na šotolině. Na šotolině jezdil zatím stále jediný oficiálně oznámený jezdec týmu pro rok 2017, Juho Hänninen, a na asfaltu zkoušel nový speciál šéf týmu a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Toyota ale často takto duplikuje svůj testovací program, když se často jezdí ve Finsku a zároveň na jihu Evropy (Španělsko a Portugalsko) - když nedávno jezdil jeden Yaris například na asfaltu v Katalánsku.
Během tohoto týdne se ale hlavně pracovalo na testech auta pro povrch, se kterým se Yaris WRC ve WRC setkách při své premiéře na úvodní Rally Monte Carlo za dva měsíce. V úterý ale bohužel Yaris WRC pilotovaný Tommim Mäkinenem skončil ve stromě. Jednalo se, zdá se, o poměrně velký náraz.
Tommi Mäkinen byl po něm transportován do nemocnice na rutinní kontrolu svého zdravotního stavu - údajně nehodu mělo odnést jedno z žeber. Auto, které bylo očividně poměrně poničené, nemohlo v testech dále pokračovat. Tým začal na opravě vozu pracovat na místě, po nějaké době bylo ale rozhodnuto, že se odeberou zpět domů do Finska, aby prověřili celé šasi.
I kdybychom předpokládali, že ve Finsku šlo vše hladce, tak tato nepříjemnost zajisté naruší testovací plán týmu před nadcházející sezonou. Navíc se mělo jednat o jedinečné šasi, druhé v totožné konfiguraci tým zřejmě nemá. Pokud by tedy bylo nějak závažněji poškozeno, tak by to pro tým mohl být velký problém.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.