Jeden z prototypů Yarisu WRC na testech havaroval

Nehoda Mäkinena na testech může nepříjemně narušit přípravy týmu
Nehoda Mäkinena na testech může nepříjemně narušit přípravy týmu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 12. listopadu 2016 21:03
Sdílej:

Ačkoliv sezona 2016 ještě neskončila, když nás čeká poslední závod roku v Austrálii, tak přípravy všech týmů (tedy samozřejmě s výjimkou Volkswagenu) na rok 2017 běží už delší dobu na plné obrátky. Zintenzivňují se testovací dny s cílem připravit co nejlepší auta podle výrazněji pozměněných pravidel na rok 2017.

Například Toyota během tohoto týdne testovala na jihu Francie hned na dvou frotnách. Jeden Yaris WRC jezdil na asfaltu a druhý na šotolině. Na šotolině jezdil zatím stále jediný oficiálně oznámený jezdec týmu pro rok 2017, Juho Hänninen, a na asfaltu zkoušel nový speciál šéf týmu a čtyřnásobný mistr světa, Tommi Mäkinen. Toyota ale často takto duplikuje svůj testovací program, když se často jezdí ve Finsku a zároveň na jihu Evropy (Španělsko a Portugalsko) - když nedávno jezdil jeden Yaris například na asfaltu v Katalánsku.

Během tohoto týdne se ale hlavně pracovalo na testech auta pro povrch, se kterým se Yaris WRC ve WRC setkách při své premiéře na úvodní Rally Monte Carlo za dva měsíce. V úterý ale bohužel Yaris WRC pilotovaný Tommim Mäkinenem skončil ve stromě. Jednalo se, zdá se, o poměrně velký náraz.

Tommi Mäkinen byl po něm transportován do nemocnice na rutinní kontrolu svého zdravotního stavu - údajně nehodu mělo odnést jedno z žeber. Auto, které bylo očividně poměrně poničené, nemohlo v testech dále pokračovat. Tým začal na opravě vozu pracovat na místě, po nějaké době bylo ale rozhodnuto, že se odeberou zpět domů do Finska, aby prověřili celé šasi.

I kdybychom předpokládali, že ve Finsku šlo vše hladce, tak tato nepříjemnost zajisté naruší testovací plán týmu před nadcházející sezonou. Navíc se mělo jednat o jedinečné šasi, druhé v totožné konfiguraci tým zřejmě nemá. Pokud by tedy bylo nějak závažněji poškozeno, tak by to pro tým mohl být velký problém.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.