Tommi Mäkinen chce oslovit všechny tři jezdce VW Motorsport s nabídkou sedačky v Yarisu WRC pro rok 2017. Nicméně dříve potvrzené místo pro Juhu Hänninena zůstává platné.
Jezdecký trh pro sezonu 2017 se zdál být poměrně stabilní, zásadně jej ale narušilo rozhodnutí VW o ukončení svých aktivit v motorsportu pro rok 2017. Bez místa tak jsou Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Většinu testů s novým Yarisem WRC odjel Juho Hänninen, někdejší tovární pilot Škody Motorsport, který byl už dříve potvrzen jako tovární jezdec Toyoty pro všechny závody příštího ročníku.
Rozpočet prý v projektu návratu do WRC u Toyoty nehraje zásadní roli, a tak se Tommi Mäkinen chce se svojí nabídkou obrátit na všechny jezdce Volkswagenu. "V rámci našeho týmu jednáme o různých možnostech. Je jasné, že máme velký zájem o ty tři jezdce. S ohledem na možný úspěch hledíme k sezoně 2018, ale samozřejmě chceme uspět co nejdříve," říká čtyřnásobný mistr světa.
"Bylo by možné najmout jednoho z těchto jezdců, což by naše šance [na úspěch] posílilo." Mäkinen však přiznává, že počet vozů je limitujícím faktorem. Hänninen hrál hlavní roli při vývoji, proto má Toyota jenom jedno volné místo pro celou sezonu. "Plánem je nasadit třetí auto na Korsice v dubnu," přiznává Tommi.
"Dvě auta pojedou celou sezonu, třetí jen část. Juho pojede celou sezonu, potřebujeme jeho zpětnou vazbu a je třeba, aby analyzoval, co auto dělá ve srovnání s testy," říká šéf týmu. Všeobecně se mělo za to, že letošní tovární jezdec Škody Motorsport, Esapekka Lappi, usedne také do Toyoty.
Mistr Evropy ze sezony 2014 přiznává, že odchod Volkswagenu z MS značně oslabuje jeho vyhlídky na starty s WRC v roce 2017: "Tihle tři jsou nejlepšími jezdci v rally na světě a jsou bez smlouvy. Nemám na to s nimi bojovat, take je jasné, že budou mít přednost," řekl Lappi pro finská média.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.