Toyota by měla zájem o jezdce VW pro svůj návrat v roce 2017

Latvala i Mikkelsen jsou na seznamu Toyoty pro druhou sedačku
Latvala i Mikkelsen jsou na seznamu Toyoty pro druhou sedačku, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 12. listopadu 2016 20:32
Sdílej:

Tommi Mäkinen chce oslovit všechny tři jezdce VW Motorsport s nabídkou sedačky v Yarisu WRC pro rok 2017. Nicméně dříve potvrzené místo pro Juhu Hänninena zůstává platné.

Jezdecký trh pro sezonu 2017 se zdál být poměrně stabilní, zásadně jej ale narušilo rozhodnutí VW o ukončení svých aktivit v motorsportu pro rok 2017. Bez místa tak jsou Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Většinu testů s novým Yarisem WRC odjel Juho Hänninen, někdejší tovární pilot Škody Motorsport, který byl už dříve potvrzen jako tovární jezdec Toyoty pro všechny závody příštího ročníku. 

Rozpočet prý v projektu návratu do WRC u Toyoty nehraje zásadní roli, a tak se Tommi Mäkinen chce se svojí nabídkou obrátit na všechny jezdce Volkswagenu. "V rámci našeho týmu jednáme o různých možnostech. Je jasné, že máme velký zájem o ty tři jezdce. S ohledem na možný úspěch hledíme k sezoně 2018, ale samozřejmě chceme uspět co nejdříve," říká čtyřnásobný mistr světa. 

"Bylo by možné najmout jednoho z těchto jezdců, což by naše šance [na úspěch] posílilo." Mäkinen však přiznává, že počet vozů je limitujícím faktorem. Hänninen hrál hlavní roli při vývoji, proto má Toyota jenom jedno volné místo pro celou sezonu. "Plánem je nasadit třetí auto na Korsice v dubnu," přiznává Tommi.

"Dvě auta pojedou celou sezonu, třetí jen část. Juho pojede celou sezonu, potřebujeme jeho zpětnou vazbu a je třeba, aby analyzoval, co auto dělá ve srovnání s testy," říká šéf týmu. Všeobecně se mělo za to, že letošní tovární jezdec Škody Motorsport, Esapekka Lappi, usedne také do Toyoty.

Mistr Evropy ze sezony 2014 přiznává, že odchod Volkswagenu z MS značně oslabuje jeho vyhlídky na starty s WRC v roce 2017: "Tihle tři jsou nejlepšími jezdci v rally na světě a jsou bez smlouvy. Nemám na to s nimi bojovat, take je jasné, že budou mít přednost," řekl Lappi pro finská média.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.