Tommi Mäkinen chce oslovit všechny tři jezdce VW Motorsport s nabídkou sedačky v Yarisu WRC pro rok 2017. Nicméně dříve potvrzené místo pro Juhu Hänninena zůstává platné.
Jezdecký trh pro sezonu 2017 se zdál být poměrně stabilní, zásadně jej ale narušilo rozhodnutí VW o ukončení svých aktivit v motorsportu pro rok 2017. Bez místa tak jsou Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Většinu testů s novým Yarisem WRC odjel Juho Hänninen, někdejší tovární pilot Škody Motorsport, který byl už dříve potvrzen jako tovární jezdec Toyoty pro všechny závody příštího ročníku.
Rozpočet prý v projektu návratu do WRC u Toyoty nehraje zásadní roli, a tak se Tommi Mäkinen chce se svojí nabídkou obrátit na všechny jezdce Volkswagenu. "V rámci našeho týmu jednáme o různých možnostech. Je jasné, že máme velký zájem o ty tři jezdce. S ohledem na možný úspěch hledíme k sezoně 2018, ale samozřejmě chceme uspět co nejdříve," říká čtyřnásobný mistr světa.
"Bylo by možné najmout jednoho z těchto jezdců, což by naše šance [na úspěch] posílilo." Mäkinen však přiznává, že počet vozů je limitujícím faktorem. Hänninen hrál hlavní roli při vývoji, proto má Toyota jenom jedno volné místo pro celou sezonu. "Plánem je nasadit třetí auto na Korsice v dubnu," přiznává Tommi.
"Dvě auta pojedou celou sezonu, třetí jen část. Juho pojede celou sezonu, potřebujeme jeho zpětnou vazbu a je třeba, aby analyzoval, co auto dělá ve srovnání s testy," říká šéf týmu. Všeobecně se mělo za to, že letošní tovární jezdec Škody Motorsport, Esapekka Lappi, usedne také do Toyoty.
Mistr Evropy ze sezony 2014 přiznává, že odchod Volkswagenu z MS značně oslabuje jeho vyhlídky na starty s WRC v roce 2017: "Tihle tři jsou nejlepšími jezdci v rally na světě a jsou bez smlouvy. Nemám na to s nimi bojovat, take je jasné, že budou mít přednost," řekl Lappi pro finská média.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.