Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, má zájem promluvit si se Sébastienem Ogierem. Zároveň ale šéf francouzského týmu říká, že určitě nehodlá dělat místo Ogierovi na úkor jednoho z již potvrzených jezdců.
Odchod Citroënu z WRC nechává bez místa na sezonu 2017 čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, trojnásobného vice-mistra světa, Jariho-Mattiho Latvalu, ale také vítěze dvou soutěží WRC Andrease Mikkelsena. Spekulace ihned začaly spojovat Ogiera s návratem do Citroënu.
Jenže ten už má potvrzenou trojici jezdců: Krise Meekea, Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, 'Autosportu' řekl: "Jezdeckou sestavu pro příští sezonu již máme. Vše, co bych chtěl říci, je, že pokud mi Sébastien zavolá, tak si s ním promluvím. Ale o tom, že bych měnil jezdeckou sestavu pro příští rok, nechci ani slyšet.
Rozhodli jsme se pro tuto filozofii [vývoje mladých jezdců]. Ale když máte volného čtyřnásobného mistra světa, tak to může být zajímavé. Se Sébastienem jsem nemluvil, je na něm, aby se rozhodl, co chce dělat. On sám se musí rozhodnout o své budoucnosti. Já chci jenom říct, že v tomto týmu nehodláme měnit jezdeckou sestavu pro příští rok."
A zvedl by Matton telefon, pokud by volali Jari-Matti Latvala nebo Andreas Mikkelsen? "Neřekl bych, že bych nezvedl telefon, kdyby volal Jari-Matti nebo Andreas. Určitě bych ho zvedl - jsem zdvořilý kluk! Ale u nich je situace jiná, nejsou to Francouzi a nemají jezdecký titul."
Ogier svoje první vítězství ve WRC získal právě s Citroënem, jenže na konci sezony 2011 se po vzájemných neshodách se Sébastienem Loebem rozhodl francouzský tým opustit a zamířil do Volskwagenu.
Francouz pak ještě přidal pro belgický web dhnet.be svůj názor na odchod Volkswagenu z WRC: "Je to špatná zpráva pro sport, ale nevadí. I tak zůstanou čtyři konstruktéři, pět pokud budeme počítat Škodu ve WRC2, takže mezi dvanácti a čtrnácti továrními auty." Změní se ale něco, bude jednodušší vyhrávat? "Jistě nás to rázem dostává trochu pod tlak, naším cílem jsou v roce 2017 vítězství a v roce 2018 titul."
"S jezdcem, který má čtyři tituly mistra světa se nedá nediskutovat. Ale tato záležitost přišla v ten nejhorší moment se změnou pravidel. Vedle finančního aspektu je tu také problém s místem. Pokud bych nasadil čtvrtou DS3 WRC na Monte Carlo, tak by to nemělo přinést problémy, ale nevím ještě, jestli budou připraveny vůbec dvě C3 WRC..."
Návrat Seba Ogiera tedy není nemožný, narozdíl od Thierryho Neuvillea, kterého Citroën nechtěl... "Chtěl bych vás ujistit, že to nebylo kvůli otázce peněz, proč jsme nevzali Thierryho. Byla to otázka politiky značky. Člověk může dát opravdovou šanci mladým, do kterých investoval už nějakých pár let," zakončil Matton.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.