Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, má zájem promluvit si se Sébastienem Ogierem. Zároveň ale šéf francouzského týmu říká, že určitě nehodlá dělat místo Ogierovi na úkor jednoho z již potvrzených jezdců.
Odchod Citroënu z WRC nechává bez místa na sezonu 2017 čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, trojnásobného vice-mistra světa, Jariho-Mattiho Latvalu, ale také vítěze dvou soutěží WRC Andrease Mikkelsena. Spekulace ihned začaly spojovat Ogiera s návratem do Citroënu.
Jenže ten už má potvrzenou trojici jezdců: Krise Meekea, Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, 'Autosportu' řekl: "Jezdeckou sestavu pro příští sezonu již máme. Vše, co bych chtěl říci, je, že pokud mi Sébastien zavolá, tak si s ním promluvím. Ale o tom, že bych měnil jezdeckou sestavu pro příští rok, nechci ani slyšet.
Rozhodli jsme se pro tuto filozofii [vývoje mladých jezdců]. Ale když máte volného čtyřnásobného mistra světa, tak to může být zajímavé. Se Sébastienem jsem nemluvil, je na něm, aby se rozhodl, co chce dělat. On sám se musí rozhodnout o své budoucnosti. Já chci jenom říct, že v tomto týmu nehodláme měnit jezdeckou sestavu pro příští rok."
A zvedl by Matton telefon, pokud by volali Jari-Matti Latvala nebo Andreas Mikkelsen? "Neřekl bych, že bych nezvedl telefon, kdyby volal Jari-Matti nebo Andreas. Určitě bych ho zvedl - jsem zdvořilý kluk! Ale u nich je situace jiná, nejsou to Francouzi a nemají jezdecký titul."
Ogier svoje první vítězství ve WRC získal právě s Citroënem, jenže na konci sezony 2011 se po vzájemných neshodách se Sébastienem Loebem rozhodl francouzský tým opustit a zamířil do Volskwagenu.
Francouz pak ještě přidal pro belgický web dhnet.be svůj názor na odchod Volkswagenu z WRC: "Je to špatná zpráva pro sport, ale nevadí. I tak zůstanou čtyři konstruktéři, pět pokud budeme počítat Škodu ve WRC2, takže mezi dvanácti a čtrnácti továrními auty." Změní se ale něco, bude jednodušší vyhrávat? "Jistě nás to rázem dostává trochu pod tlak, naším cílem jsou v roce 2017 vítězství a v roce 2018 titul."
"S jezdcem, který má čtyři tituly mistra světa se nedá nediskutovat. Ale tato záležitost přišla v ten nejhorší moment se změnou pravidel. Vedle finančního aspektu je tu také problém s místem. Pokud bych nasadil čtvrtou DS3 WRC na Monte Carlo, tak by to nemělo přinést problémy, ale nevím ještě, jestli budou připraveny vůbec dvě C3 WRC..."
Návrat Seba Ogiera tedy není nemožný, narozdíl od Thierryho Neuvillea, kterého Citroën nechtěl... "Chtěl bych vás ujistit, že to nebylo kvůli otázce peněz, proč jsme nevzali Thierryho. Byla to otázka politiky značky. Člověk může dát opravdovou šanci mladým, do kterých investoval už nějakých pár let," zakončil Matton.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.