Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, má zájem promluvit si se Sébastienem Ogierem. Zároveň ale šéf francouzského týmu říká, že určitě nehodlá dělat místo Ogierovi na úkor jednoho z již potvrzených jezdců.
Odchod Citroënu z WRC nechává bez místa na sezonu 2017 čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, trojnásobného vice-mistra světa, Jariho-Mattiho Latvalu, ale také vítěze dvou soutěží WRC Andrease Mikkelsena. Spekulace ihned začaly spojovat Ogiera s návratem do Citroënu.
Jenže ten už má potvrzenou trojici jezdců: Krise Meekea, Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, 'Autosportu' řekl: "Jezdeckou sestavu pro příští sezonu již máme. Vše, co bych chtěl říci, je, že pokud mi Sébastien zavolá, tak si s ním promluvím. Ale o tom, že bych měnil jezdeckou sestavu pro příští rok, nechci ani slyšet.
Rozhodli jsme se pro tuto filozofii [vývoje mladých jezdců]. Ale když máte volného čtyřnásobného mistra světa, tak to může být zajímavé. Se Sébastienem jsem nemluvil, je na něm, aby se rozhodl, co chce dělat. On sám se musí rozhodnout o své budoucnosti. Já chci jenom říct, že v tomto týmu nehodláme měnit jezdeckou sestavu pro příští rok."
A zvedl by Matton telefon, pokud by volali Jari-Matti Latvala nebo Andreas Mikkelsen? "Neřekl bych, že bych nezvedl telefon, kdyby volal Jari-Matti nebo Andreas. Určitě bych ho zvedl - jsem zdvořilý kluk! Ale u nich je situace jiná, nejsou to Francouzi a nemají jezdecký titul."
Ogier svoje první vítězství ve WRC získal právě s Citroënem, jenže na konci sezony 2011 se po vzájemných neshodách se Sébastienem Loebem rozhodl francouzský tým opustit a zamířil do Volskwagenu.
Francouz pak ještě přidal pro belgický web dhnet.be svůj názor na odchod Volkswagenu z WRC: "Je to špatná zpráva pro sport, ale nevadí. I tak zůstanou čtyři konstruktéři, pět pokud budeme počítat Škodu ve WRC2, takže mezi dvanácti a čtrnácti továrními auty." Změní se ale něco, bude jednodušší vyhrávat? "Jistě nás to rázem dostává trochu pod tlak, naším cílem jsou v roce 2017 vítězství a v roce 2018 titul."
"S jezdcem, který má čtyři tituly mistra světa se nedá nediskutovat. Ale tato záležitost přišla v ten nejhorší moment se změnou pravidel. Vedle finančního aspektu je tu také problém s místem. Pokud bych nasadil čtvrtou DS3 WRC na Monte Carlo, tak by to nemělo přinést problémy, ale nevím ještě, jestli budou připraveny vůbec dvě C3 WRC..."
Návrat Seba Ogiera tedy není nemožný, narozdíl od Thierryho Neuvillea, kterého Citroën nechtěl... "Chtěl bych vás ujistit, že to nebylo kvůli otázce peněz, proč jsme nevzali Thierryho. Byla to otázka politiky značky. Člověk může dát opravdovou šanci mladým, do kterých investoval už nějakých pár let," zakončil Matton.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.