Jezdci Volkswagenu reagují na ukončení programu v MS s velkým zarmoucením, zároveň však svému týmu děkují za skvělé roky.
Volkswagen svým rozhodnutím opustit WRC již po Rally Australia překvapil snad celý svět WRC - všichni tři tovární jezdci, kteří letos dokázali zvítězit v alespoň jedné soutěži MS, teď musí hledat místo pro příští rok. Všichni litují odchodu Volkswagenu ze scény.
"Je mi mého fantastického týmu velmi líto. Zažili jsme spolu čtyři velkolepé roky," napsal Sébastien Ogier na svůj twitter. "Děkuji za Vaši podporu a vášeň. Nebojte se, opět se uvidíme," slíbil dále fanouškům WRC úřadující světový šampion.
Také Jari-Matti Latvala lituje "velmi smutnou zprávu pro celý tým. Ale dobrodružství, které jsme spolu zažili, zůstane napořád v našich hlavách a srdcích. Děkuji za tyto čtyři roky," nechal se slyšet Fin na twitteru.
To Andreas Mikkelsen ještě vzhlíží ke své poslední soutěži s Pole R WRC. "Děkuji všem svým kamarádům u Volkswagenu. Je mi líto, že po této sezoně bude po všem. Ale předtím nás nechte ji ukončit vítězstvím na Rally Australia."
Také Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport, vyjádřil svoje politování nad odchodem velkého rivala pro jeho tým. "Všichni u Hyundai jsou velmi smutní, že slyší, že Volkswagen na konci této sezony opustí WRC. Byl tvrdým protivníkem pro tým, který, jako my, přišel čerstvě do sportu, ale také velkým vzorem. V uplynulých třech letech jsme se snažili dosáhnout jejich úrovně a těšili jsme se na to, že v roce 2017 proti sobě pojedeme s novými auty. Jejich působivé výkony v minulých letech nás budou nadále motivovat," zakončil šéf Hyundai.
"Je škoda, že Volkswagen vystupuje z WRC. Těšili jsme se na skvělé souboje v roce 2017. Za celý tým je nám to líto," stojí v prohlášení Toyoty. A co na situaci říká Citroën? "Z prohlášení Volkswagenu jsme smutní, protože jsme v příštích WRC sezonách doufali v tvrdé souboje. Nadále se ale soustředíme na náš cíl."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.