Jezdci Volkswagenu reagují na ukončení programu v MS s velkým zarmoucením, zároveň však svému týmu děkují za skvělé roky.
Volkswagen svým rozhodnutím opustit WRC již po Rally Australia překvapil snad celý svět WRC - všichni tři tovární jezdci, kteří letos dokázali zvítězit v alespoň jedné soutěži MS, teď musí hledat místo pro příští rok. Všichni litují odchodu Volkswagenu ze scény.
"Je mi mého fantastického týmu velmi líto. Zažili jsme spolu čtyři velkolepé roky," napsal Sébastien Ogier na svůj twitter. "Děkuji za Vaši podporu a vášeň. Nebojte se, opět se uvidíme," slíbil dále fanouškům WRC úřadující světový šampion.
Také Jari-Matti Latvala lituje "velmi smutnou zprávu pro celý tým. Ale dobrodružství, které jsme spolu zažili, zůstane napořád v našich hlavách a srdcích. Děkuji za tyto čtyři roky," nechal se slyšet Fin na twitteru.
To Andreas Mikkelsen ještě vzhlíží ke své poslední soutěži s Pole R WRC. "Děkuji všem svým kamarádům u Volkswagenu. Je mi líto, že po této sezoně bude po všem. Ale předtím nás nechte ji ukončit vítězstvím na Rally Australia."
Také Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport, vyjádřil svoje politování nad odchodem velkého rivala pro jeho tým. "Všichni u Hyundai jsou velmi smutní, že slyší, že Volkswagen na konci této sezony opustí WRC. Byl tvrdým protivníkem pro tým, který, jako my, přišel čerstvě do sportu, ale také velkým vzorem. V uplynulých třech letech jsme se snažili dosáhnout jejich úrovně a těšili jsme se na to, že v roce 2017 proti sobě pojedeme s novými auty. Jejich působivé výkony v minulých letech nás budou nadále motivovat," zakončil šéf Hyundai.
"Je škoda, že Volkswagen vystupuje z WRC. Těšili jsme se na skvělé souboje v roce 2017. Za celý tým je nám to líto," stojí v prohlášení Toyoty. A co na situaci říká Citroën? "Z prohlášení Volkswagenu jsme smutní, protože jsme v příštích WRC sezonách doufali v tvrdé souboje. Nadále se ale soustředíme na náš cíl."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.