Vyjádření Ogiera, Latvaly, Mikkelsena a dalších k odchodu Volkswagenu z MS

Pola příští rok na tratích světových soutěží neuvidíme
Pola příští rok na tratích světových soutěží neuvidíme, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. listopadu 2016 21:53
Sdílej:

Jezdci Volkswagenu reagují na ukončení programu v MS s velkým zarmoucením, zároveň však svému týmu děkují za skvělé roky.

Volkswagen svým rozhodnutím opustit WRC již po Rally Australia překvapil snad celý svět WRC - všichni tři tovární jezdci, kteří letos dokázali zvítězit v alespoň jedné soutěži MS, teď musí hledat místo pro příští rok. Všichni litují odchodu Volkswagenu ze scény.

"Je mi mého fantastického týmu velmi líto. Zažili jsme spolu čtyři velkolepé roky," napsal Sébastien Ogier na svůj twitter. "Děkuji za Vaši podporu a vášeň. Nebojte se, opět se uvidíme," slíbil dále fanouškům WRC úřadující světový šampion.

Také Jari-Matti Latvala lituje "velmi smutnou zprávu pro celý tým. Ale dobrodružství, které jsme spolu zažili, zůstane napořád v našich hlavách a srdcích. Děkuji za tyto čtyři roky," nechal se slyšet Fin na twitteru.

To Andreas Mikkelsen ještě vzhlíží ke své poslední soutěži s Pole R WRC. "Děkuji všem svým kamarádům u Volkswagenu. Je mi líto, že po této sezoně bude po všem. Ale předtím nás nechte ji ukončit vítězstvím na Rally Australia."

Také Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport, vyjádřil svoje politování nad odchodem velkého rivala pro jeho tým. "Všichni u Hyundai jsou velmi smutní, že slyší, že Volkswagen na konci této sezony opustí WRC. Byl tvrdým protivníkem pro tým, který, jako my, přišel čerstvě do sportu, ale také velkým vzorem. V uplynulých třech letech jsme se snažili dosáhnout jejich úrovně a těšili jsme se na to, že v roce 2017 proti sobě pojedeme s novými auty. Jejich působivé výkony v minulých letech nás budou nadále motivovat," zakončil šéf Hyundai.

"Je škoda, že Volkswagen vystupuje z WRC. Těšili jsme se na skvělé souboje v roce 2017. Za celý tým je nám to líto," stojí v prohlášení Toyoty. A co na situaci říká Citroën? "Z prohlášení Volkswagenu jsme smutní, protože jsme v příštích WRC sezonách doufali v tvrdé souboje. Nadále se ale soustředíme na náš cíl."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.