Volkswagen dnes oficiálně potvrdil, že na konci roku opustí World Rally Championship. Toto rozhodnutí bylo učiněno na jednání představenstva v úterý ve Wolfsburgu.
Německá firma se ale z motorsportu úplně nestahuje - bude se soustředit na závodění na zákaznické bázi a to s Golfem v šampionátu TCR a Beetlem GRC v rallycrossu. Do rally by se měl Volkswagen vrátit v roce 2018 s Polem R5, tedy opět na zákaznické bázi, avšak zcela nové Polo R WRC postavené dle pravidel pro rok 2017 zůstane bez využití.
"Značka Volkswagen čelí enormním výzvám," řekl Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, který mimo jiné před vypuknutím emisního skandálu vedl technický vývoj ve Škodě Auto. "S následujícím rozšířením a elektrifikací našeho automobilového portfolia musíme soustředit veškerý náš zájem na důležité technologie budoucnosti. Ve stejném čase se bude Volkswagen více zaměřovat na zákaznické závodění."
"Stejně jako s Golfem GTI TCR na okruzích a Beetlem GRC v rallycrossu chceme top zákaznické produkty, a tak vyvineme nové Polo podle regulí pro R5." Od té doby, co VW vstoupil do rallysportu, tak vyhrál 42 z 51 soutěží WRC, do kterých od roku 2013 odstartoval. Sébastien Ogier získal čtyři jezdecké a VW čtyři konstrukterské tituly.
"Samozřejmě odchodu z WRC velmi litujeme, když to byla nejúspěšnější kapitola v historii motorsportu značky Volkswagen," říká šéf motorsportu u VW, Sven Smeets. "Tým udělal skvělé věci. Ve stejné době je naše vize pevně před námi, protože jsme si vědomi skvělých výzev, kterým naše společnost čelí. Chceme svoji restrukturalizací přispět k úspěchu značky Volkswagen.
Od teď nadále je zájem motorsportu v budoucích techlogiích a také na zákaznické spektrum. Chceme se více zaměřit na zákazníky." Welsch vysekl týmu se sídlem v Hannoveru a Svenu Smeetsovi poklonu: "Chci srdečně poděkovat našim jezdcům a spolujezdcům za neuvěřitelné výsledky. Jsou nejen nesmírně rychlí, ale také jsou skvělými ambasadory značky Volkswagen."
"Celý tým kolem jeho šéfa, Svena Smeetse, vytvořil základ pro tento enormní úspěch. Stojí za tím nasazení každého jednotlivce. Chceme s tímto skvělým týmem pokračovat i po reorganizaci. Zároveň rozšíříme spojení mezi motorsportem a vývojem pro sériovou výrobu, které v minulých letech vždy ukazovalo benefity na obou stranách. Pro zaměstnance Volkswagen Motorsport máme garanci zaměstnanosti."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?