Volkswagen dnes oficiálně potvrdil, že na konci roku opustí World Rally Championship. Toto rozhodnutí bylo učiněno na jednání představenstva v úterý ve Wolfsburgu.
Německá firma se ale z motorsportu úplně nestahuje - bude se soustředit na závodění na zákaznické bázi a to s Golfem v šampionátu TCR a Beetlem GRC v rallycrossu. Do rally by se měl Volkswagen vrátit v roce 2018 s Polem R5, tedy opět na zákaznické bázi, avšak zcela nové Polo R WRC postavené dle pravidel pro rok 2017 zůstane bez využití.
"Značka Volkswagen čelí enormním výzvám," řekl Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, který mimo jiné před vypuknutím emisního skandálu vedl technický vývoj ve Škodě Auto. "S následujícím rozšířením a elektrifikací našeho automobilového portfolia musíme soustředit veškerý náš zájem na důležité technologie budoucnosti. Ve stejném čase se bude Volkswagen více zaměřovat na zákaznické závodění."
"Stejně jako s Golfem GTI TCR na okruzích a Beetlem GRC v rallycrossu chceme top zákaznické produkty, a tak vyvineme nové Polo podle regulí pro R5." Od té doby, co VW vstoupil do rallysportu, tak vyhrál 42 z 51 soutěží WRC, do kterých od roku 2013 odstartoval. Sébastien Ogier získal čtyři jezdecké a VW čtyři konstrukterské tituly.
"Samozřejmě odchodu z WRC velmi litujeme, když to byla nejúspěšnější kapitola v historii motorsportu značky Volkswagen," říká šéf motorsportu u VW, Sven Smeets. "Tým udělal skvělé věci. Ve stejné době je naše vize pevně před námi, protože jsme si vědomi skvělých výzev, kterým naše společnost čelí. Chceme svoji restrukturalizací přispět k úspěchu značky Volkswagen.
Od teď nadále je zájem motorsportu v budoucích techlogiích a také na zákaznické spektrum. Chceme se více zaměřit na zákazníky." Welsch vysekl týmu se sídlem v Hannoveru a Svenu Smeetsovi poklonu: "Chci srdečně poděkovat našim jezdcům a spolujezdcům za neuvěřitelné výsledky. Jsou nejen nesmírně rychlí, ale také jsou skvělými ambasadory značky Volkswagen."
"Celý tým kolem jeho šéfa, Svena Smeetse, vytvořil základ pro tento enormní úspěch. Stojí za tím nasazení každého jednotlivce. Chceme s tímto skvělým týmem pokračovat i po reorganizaci. Zároveň rozšíříme spojení mezi motorsportem a vývojem pro sériovou výrobu, které v minulých letech vždy ukazovalo benefity na obou stranách. Pro zaměstnance Volkswagen Motorsport máme garanci zaměstnanosti."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.