Volkswagen dnes oficiálně potvrdil, že na konci roku opustí World Rally Championship. Toto rozhodnutí bylo učiněno na jednání představenstva v úterý ve Wolfsburgu.
Německá firma se ale z motorsportu úplně nestahuje - bude se soustředit na závodění na zákaznické bázi a to s Golfem v šampionátu TCR a Beetlem GRC v rallycrossu. Do rally by se měl Volkswagen vrátit v roce 2018 s Polem R5, tedy opět na zákaznické bázi, avšak zcela nové Polo R WRC postavené dle pravidel pro rok 2017 zůstane bez využití.
"Značka Volkswagen čelí enormním výzvám," řekl Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, který mimo jiné před vypuknutím emisního skandálu vedl technický vývoj ve Škodě Auto. "S následujícím rozšířením a elektrifikací našeho automobilového portfolia musíme soustředit veškerý náš zájem na důležité technologie budoucnosti. Ve stejném čase se bude Volkswagen více zaměřovat na zákaznické závodění."
"Stejně jako s Golfem GTI TCR na okruzích a Beetlem GRC v rallycrossu chceme top zákaznické produkty, a tak vyvineme nové Polo podle regulí pro R5." Od té doby, co VW vstoupil do rallysportu, tak vyhrál 42 z 51 soutěží WRC, do kterých od roku 2013 odstartoval. Sébastien Ogier získal čtyři jezdecké a VW čtyři konstrukterské tituly.
"Samozřejmě odchodu z WRC velmi litujeme, když to byla nejúspěšnější kapitola v historii motorsportu značky Volkswagen," říká šéf motorsportu u VW, Sven Smeets. "Tým udělal skvělé věci. Ve stejné době je naše vize pevně před námi, protože jsme si vědomi skvělých výzev, kterým naše společnost čelí. Chceme svoji restrukturalizací přispět k úspěchu značky Volkswagen.
Od teď nadále je zájem motorsportu v budoucích techlogiích a také na zákaznické spektrum. Chceme se více zaměřit na zákazníky." Welsch vysekl týmu se sídlem v Hannoveru a Svenu Smeetsovi poklonu: "Chci srdečně poděkovat našim jezdcům a spolujezdcům za neuvěřitelné výsledky. Jsou nejen nesmírně rychlí, ale také jsou skvělými ambasadory značky Volkswagen."
"Celý tým kolem jeho šéfa, Svena Smeetse, vytvořil základ pro tento enormní úspěch. Stojí za tím nasazení každého jednotlivce. Chceme s tímto skvělým týmem pokračovat i po reorganizaci. Zároveň rozšíříme spojení mezi motorsportem a vývojem pro sériovou výrobu, které v minulých letech vždy ukazovalo benefity na obou stranách. Pro zaměstnance Volkswagen Motorsport máme garanci zaměstnanosti."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?