Volkswagen dnes oficiálně potvrdil, že na konci roku opustí World Rally Championship. Toto rozhodnutí bylo učiněno na jednání představenstva v úterý ve Wolfsburgu.
Německá firma se ale z motorsportu úplně nestahuje - bude se soustředit na závodění na zákaznické bázi a to s Golfem v šampionátu TCR a Beetlem GRC v rallycrossu. Do rally by se měl Volkswagen vrátit v roce 2018 s Polem R5, tedy opět na zákaznické bázi, avšak zcela nové Polo R WRC postavené dle pravidel pro rok 2017 zůstane bez využití.
"Značka Volkswagen čelí enormním výzvám," řekl Frank Welsch, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, který mimo jiné před vypuknutím emisního skandálu vedl technický vývoj ve Škodě Auto. "S následujícím rozšířením a elektrifikací našeho automobilového portfolia musíme soustředit veškerý náš zájem na důležité technologie budoucnosti. Ve stejném čase se bude Volkswagen více zaměřovat na zákaznické závodění."
"Stejně jako s Golfem GTI TCR na okruzích a Beetlem GRC v rallycrossu chceme top zákaznické produkty, a tak vyvineme nové Polo podle regulí pro R5." Od té doby, co VW vstoupil do rallysportu, tak vyhrál 42 z 51 soutěží WRC, do kterých od roku 2013 odstartoval. Sébastien Ogier získal čtyři jezdecké a VW čtyři konstrukterské tituly.
"Samozřejmě odchodu z WRC velmi litujeme, když to byla nejúspěšnější kapitola v historii motorsportu značky Volkswagen," říká šéf motorsportu u VW, Sven Smeets. "Tým udělal skvělé věci. Ve stejné době je naše vize pevně před námi, protože jsme si vědomi skvělých výzev, kterým naše společnost čelí. Chceme svoji restrukturalizací přispět k úspěchu značky Volkswagen.
Od teď nadále je zájem motorsportu v budoucích techlogiích a také na zákaznické spektrum. Chceme se více zaměřit na zákazníky." Welsch vysekl týmu se sídlem v Hannoveru a Svenu Smeetsovi poklonu: "Chci srdečně poděkovat našim jezdcům a spolujezdcům za neuvěřitelné výsledky. Jsou nejen nesmírně rychlí, ale také jsou skvělými ambasadory značky Volkswagen."
"Celý tým kolem jeho šéfa, Svena Smeetse, vytvořil základ pro tento enormní úspěch. Stojí za tím nasazení každého jednotlivce. Chceme s tímto skvělým týmem pokračovat i po reorganizaci. Zároveň rozšíříme spojení mezi motorsportem a vývojem pro sériovou výrobu, které v minulých letech vždy ukazovalo benefity na obou stranách. Pro zaměstnance Volkswagen Motorsport máme garanci zaměstnanosti."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.