Německý Volkswagen Motorsport na konci roku ukončí svoje angažmá ve World Rally Championship. Zdroje britského Autosportu potvrdily, že o ukončení angažmá značky ve WRC bylo rozhodnuto dnes ráno na jednání představenstva společnosti v její centrále ve Wolfsburgu.
Všichni tak nějak očekávali, že Vokswagen svoje angažmá prodlouží alespoň o rok, aby tak zhodnotil svoje zdroje vložené do vývoje Pola R WRC podle pravidel na rok 2017. Veškeré tyto naděje však dnešní jednání ukončilo. Bylo rozhodnuto, že se značka z WRC stáhne na konci sezony 2016. Podobné rozhodnutí bylo učiněno minulý týden u další koncernové značky, Audi, která se rovněž velmi úspěšně prezentovala ve WEC (FIA World Endurance Championship).
Volkswagen toto svoje rozhodnutí zatím nijak oficiálně nekomentoval. Rally Australia, která je na programu příští měsíc, tak bude znamenat konec jednoho veleúspěšného čtyři roky trvajícího období. Během tohoto období WRC jednoznačně dominoval Sébastien Ogier, který získal 42 vítězství, čtyři jezdecké tituly a VW získalo čtyři tituly konstrukterské.
Toto rozhodnutí také znamená, že příští rok se ve WRC budou prezentovat čtyři značky - vedle Hyundai a M-Sportu (Fordu) se vrací Citroën a po hodně dlouhé pauze také Toyota. Bez práce tak jsou aktuálně tři špičkoví jezdci - Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.