Německý Volkswagen Motorsport na konci roku ukončí svoje angažmá ve World Rally Championship. Zdroje britského Autosportu potvrdily, že o ukončení angažmá značky ve WRC bylo rozhodnuto dnes ráno na jednání představenstva společnosti v její centrále ve Wolfsburgu.
Všichni tak nějak očekávali, že Vokswagen svoje angažmá prodlouží alespoň o rok, aby tak zhodnotil svoje zdroje vložené do vývoje Pola R WRC podle pravidel na rok 2017. Veškeré tyto naděje však dnešní jednání ukončilo. Bylo rozhodnuto, že se značka z WRC stáhne na konci sezony 2016. Podobné rozhodnutí bylo učiněno minulý týden u další koncernové značky, Audi, která se rovněž velmi úspěšně prezentovala ve WEC (FIA World Endurance Championship).
Volkswagen toto svoje rozhodnutí zatím nijak oficiálně nekomentoval. Rally Australia, která je na programu příští měsíc, tak bude znamenat konec jednoho veleúspěšného čtyři roky trvajícího období. Během tohoto období WRC jednoznačně dominoval Sébastien Ogier, který získal 42 vítězství, čtyři jezdecké tituly a VW získalo čtyři tituly konstrukterské.
Toto rozhodnutí také znamená, že příští rok se ve WRC budou prezentovat čtyři značky - vedle Hyundai a M-Sportu (Fordu) se vrací Citroën a po hodně dlouhé pauze také Toyota. Bez práce tak jsou aktuálně tři špičkoví jezdci - Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?