Nehoda Craiga Breena, při které šel jeho Citroën DS3 WRC přes střechu, zpečetila osud nejúspěšnějšího vozu WRC všech dob. Citroën DS3 WRC s SPZ BN-404-MV by si zasloužil opravdu speciální místo v museu Citroënu.
Historie nejslavnějšího auta v historii rally končí neslavně. Craig Breen totiž skončil s tímto slavným vozem - Citroënem DS3 WRC s číslem podvozku 317 a SPZ BN-404-MV - v RZ5 na střeše.
PH Sport, který se letos stará o starty Citroënu v MS, následně oznámil, že poškození vozu je natolik vážné, že se Ir už do soutěže nevrátí. To je velmi smutný konec pro tento úspěšný vůz.
Auto debutovalo na Rally Monte Carlo 2012, od té doby má na svém kontě 31 startů v MS. 11 z těchto startů skončilo vítězstvím (9krát Loeb a 2krát Meeke)! Žádné jiné auto v historii MS nevyhrálo tolik soutěží. Toto auto nedojelo do cíle jenom ve čtyřech případech, vždy po havárii - Loeb ve Francii 2013, Meeke v Mexiku a Německu 2014 a teď Breen ve Walesu.
Na tomto autě se nikdy neobjevil technický problém během soutěže a na svém kontě má také 80 nejrychlejších časů! Nezbývá tedy než doufat, že Citroën auto od PH Sportu zpět odkoupí, opraví ho a vystaví ho ve svém museu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.