Nehoda Craiga Breena, při které šel jeho Citroën DS3 WRC přes střechu, zpečetila osud nejúspěšnějšího vozu WRC všech dob. Citroën DS3 WRC s SPZ BN-404-MV by si zasloužil opravdu speciální místo v museu Citroënu.
Historie nejslavnějšího auta v historii rally končí neslavně. Craig Breen totiž skončil s tímto slavným vozem - Citroënem DS3 WRC s číslem podvozku 317 a SPZ BN-404-MV - v RZ5 na střeše.
PH Sport, který se letos stará o starty Citroënu v MS, následně oznámil, že poškození vozu je natolik vážné, že se Ir už do soutěže nevrátí. To je velmi smutný konec pro tento úspěšný vůz.
Auto debutovalo na Rally Monte Carlo 2012, od té doby má na svém kontě 31 startů v MS. 11 z těchto startů skončilo vítězstvím (9krát Loeb a 2krát Meeke)! Žádné jiné auto v historii MS nevyhrálo tolik soutěží. Toto auto nedojelo do cíle jenom ve čtyřech případech, vždy po havárii - Loeb ve Francii 2013, Meeke v Mexiku a Německu 2014 a teď Breen ve Walesu.
Na tomto autě se nikdy neobjevil technický problém během soutěže a na svém kontě má také 80 nejrychlejších časů! Nezbývá tedy než doufat, že Citroën auto od PH Sportu zpět odkoupí, opraví ho a vystaví ho ve svém museu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.