Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že Thierry Neuville prodloužil kontrakt se svým stávajícím zaměstnavatelem, Hyundai Motorsport. Ve zbývajících podnicích WRC se tak Belgičan může v klidu soustředit na získání druhého místa mezi jezdci, o které se aktuálně dělí s Andreasem Mikkelsenem.
"Je jasné, že konec sezony bude o něco poklidnější, ale to nic nemění na mé přípravě nebo na mém žívotě. Člověk se může koncentrovat na dokončování soutěží. Člověk může jednoduše mluvit otevřeněji a to je dobré. Narozdíl od toho, co si celý svět myslel, Citroën nikdy nebyl možností, protože jsem nechtěl znovu začínat od nuly. S Hyundai jsem tak jednoznačně udělal lepší věc, mohu teď pracovat na kontinuitě a opřít se o to, co jsme s týmem v posledních třech letech vybudovali," říká Thierry Neuville.
"Je jasné, že všechno dosud nebylo perfektní, ale všichni tvrdě pracují a učiněný progres je toho důkazem den co den, jsme konkurenceschopní. Aktuálně v šampionátu bojujeme o druhé místo s Andreasem [Mikkelsenem] a jeho Polem." Když se ale korejsko-německému týmu v minulosti někdy moc nedařilo, tak Belgičan neskrýval svoji frustraci nad danou situací. Teď se ale Thierry zdá být ohledně budoucnosti optimističtější.
"Loňský rok byl náročný, protože jsme měli problémy s nastavením, nové auto mělo přijít, potom ale nepřišlo. Neměl jsem takovou motivaci a moje morálka také utrpěla, ale věděl jsem, že to nepřijde. Dnes je motivace špičková, když teď na každém závodu bojujeme o podium, ba dokonce i o vítězství. Druhé místo v šampionátu je zdrojem dodatečné motivace," pokračuje Belgičan.
Do nového vozu pro rok 2017 si měl Thierry možnost sednout až několik dní před soutěží ve Španělsku, když se posadil na pravé sedadlo vedle svého týmového kolegy, Daniho Sorda. "Byl jsem pasažérem. Byly to dva dny testů v Německu na cestách, které znám docela dobře. Bylo to zejméno kvůli získání prvního dojmu před tím, než se posadím za volant. Bylo to důležité a velmi zajímavé. Mohl jsem také sledovat testy a popovídat si s inženýry o všech novinkách a možnostech nastavení na novém autě."
"Je těžké získat přesný obrázek, ale mohl jsem si uvědomit, že tu je více možností. Naopak v oblasti konkurenceschopnosti člověk pomalu získává ponětí o výkonnosti. Je jasné, že je to rychlejší než stará auta, ale pak, je to dostatečně rychlé pro konkurenci ostatním výrobcům? To teď nikdo neví." V úterý se Thierry poprvé posadil za volant i20 WRC pro rok 2017 na jihu Francie. Na sociální síti pak napsal: "Teď mohu říci, že naše nové auto pro rok 2017 je zabiják".
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.