Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že Thierry Neuville prodloužil kontrakt se svým stávajícím zaměstnavatelem, Hyundai Motorsport. Ve zbývajících podnicích WRC se tak Belgičan může v klidu soustředit na získání druhého místa mezi jezdci, o které se aktuálně dělí s Andreasem Mikkelsenem.
"Je jasné, že konec sezony bude o něco poklidnější, ale to nic nemění na mé přípravě nebo na mém žívotě. Člověk se může koncentrovat na dokončování soutěží. Člověk může jednoduše mluvit otevřeněji a to je dobré. Narozdíl od toho, co si celý svět myslel, Citroën nikdy nebyl možností, protože jsem nechtěl znovu začínat od nuly. S Hyundai jsem tak jednoznačně udělal lepší věc, mohu teď pracovat na kontinuitě a opřít se o to, co jsme s týmem v posledních třech letech vybudovali," říká Thierry Neuville.
"Je jasné, že všechno dosud nebylo perfektní, ale všichni tvrdě pracují a učiněný progres je toho důkazem den co den, jsme konkurenceschopní. Aktuálně v šampionátu bojujeme o druhé místo s Andreasem [Mikkelsenem] a jeho Polem." Když se ale korejsko-německému týmu v minulosti někdy moc nedařilo, tak Belgičan neskrýval svoji frustraci nad danou situací. Teď se ale Thierry zdá být ohledně budoucnosti optimističtější.
"Loňský rok byl náročný, protože jsme měli problémy s nastavením, nové auto mělo přijít, potom ale nepřišlo. Neměl jsem takovou motivaci a moje morálka také utrpěla, ale věděl jsem, že to nepřijde. Dnes je motivace špičková, když teď na každém závodu bojujeme o podium, ba dokonce i o vítězství. Druhé místo v šampionátu je zdrojem dodatečné motivace," pokračuje Belgičan.
Do nového vozu pro rok 2017 si měl Thierry možnost sednout až několik dní před soutěží ve Španělsku, když se posadil na pravé sedadlo vedle svého týmového kolegy, Daniho Sorda. "Byl jsem pasažérem. Byly to dva dny testů v Německu na cestách, které znám docela dobře. Bylo to zejméno kvůli získání prvního dojmu před tím, než se posadím za volant. Bylo to důležité a velmi zajímavé. Mohl jsem také sledovat testy a popovídat si s inženýry o všech novinkách a možnostech nastavení na novém autě."
"Je těžké získat přesný obrázek, ale mohl jsem si uvědomit, že tu je více možností. Naopak v oblasti konkurenceschopnosti člověk pomalu získává ponětí o výkonnosti. Je jasné, že je to rychlejší než stará auta, ale pak, je to dostatečně rychlé pro konkurenci ostatním výrobcům? To teď nikdo neví." V úterý se Thierry poprvé posadil za volant i20 WRC pro rok 2017 na jihu Francie. Na sociální síti pak napsal: "Teď mohu říci, že naše nové auto pro rok 2017 je zabiják".
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?