Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že Thierry Neuville prodloužil kontrakt se svým stávajícím zaměstnavatelem, Hyundai Motorsport. Ve zbývajících podnicích WRC se tak Belgičan může v klidu soustředit na získání druhého místa mezi jezdci, o které se aktuálně dělí s Andreasem Mikkelsenem.
"Je jasné, že konec sezony bude o něco poklidnější, ale to nic nemění na mé přípravě nebo na mém žívotě. Člověk se může koncentrovat na dokončování soutěží. Člověk může jednoduše mluvit otevřeněji a to je dobré. Narozdíl od toho, co si celý svět myslel, Citroën nikdy nebyl možností, protože jsem nechtěl znovu začínat od nuly. S Hyundai jsem tak jednoznačně udělal lepší věc, mohu teď pracovat na kontinuitě a opřít se o to, co jsme s týmem v posledních třech letech vybudovali," říká Thierry Neuville.
"Je jasné, že všechno dosud nebylo perfektní, ale všichni tvrdě pracují a učiněný progres je toho důkazem den co den, jsme konkurenceschopní. Aktuálně v šampionátu bojujeme o druhé místo s Andreasem [Mikkelsenem] a jeho Polem." Když se ale korejsko-německému týmu v minulosti někdy moc nedařilo, tak Belgičan neskrýval svoji frustraci nad danou situací. Teď se ale Thierry zdá být ohledně budoucnosti optimističtější.
"Loňský rok byl náročný, protože jsme měli problémy s nastavením, nové auto mělo přijít, potom ale nepřišlo. Neměl jsem takovou motivaci a moje morálka také utrpěla, ale věděl jsem, že to nepřijde. Dnes je motivace špičková, když teď na každém závodu bojujeme o podium, ba dokonce i o vítězství. Druhé místo v šampionátu je zdrojem dodatečné motivace," pokračuje Belgičan.
Do nového vozu pro rok 2017 si měl Thierry možnost sednout až několik dní před soutěží ve Španělsku, když se posadil na pravé sedadlo vedle svého týmového kolegy, Daniho Sorda. "Byl jsem pasažérem. Byly to dva dny testů v Německu na cestách, které znám docela dobře. Bylo to zejméno kvůli získání prvního dojmu před tím, než se posadím za volant. Bylo to důležité a velmi zajímavé. Mohl jsem také sledovat testy a popovídat si s inženýry o všech novinkách a možnostech nastavení na novém autě."
"Je těžké získat přesný obrázek, ale mohl jsem si uvědomit, že tu je více možností. Naopak v oblasti konkurenceschopnosti člověk pomalu získává ponětí o výkonnosti. Je jasné, že je to rychlejší než stará auta, ale pak, je to dostatečně rychlé pro konkurenci ostatním výrobcům? To teď nikdo neví." V úterý se Thierry poprvé posadil za volant i20 WRC pro rok 2017 na jihu Francie. Na sociální síti pak napsal: "Teď mohu říci, že naše nové auto pro rok 2017 je zabiják".
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.