Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že Thierry Neuville prodloužil kontrakt se svým stávajícím zaměstnavatelem, Hyundai Motorsport. Ve zbývajících podnicích WRC se tak Belgičan může v klidu soustředit na získání druhého místa mezi jezdci, o které se aktuálně dělí s Andreasem Mikkelsenem.
"Je jasné, že konec sezony bude o něco poklidnější, ale to nic nemění na mé přípravě nebo na mém žívotě. Člověk se může koncentrovat na dokončování soutěží. Člověk může jednoduše mluvit otevřeněji a to je dobré. Narozdíl od toho, co si celý svět myslel, Citroën nikdy nebyl možností, protože jsem nechtěl znovu začínat od nuly. S Hyundai jsem tak jednoznačně udělal lepší věc, mohu teď pracovat na kontinuitě a opřít se o to, co jsme s týmem v posledních třech letech vybudovali," říká Thierry Neuville.
"Je jasné, že všechno dosud nebylo perfektní, ale všichni tvrdě pracují a učiněný progres je toho důkazem den co den, jsme konkurenceschopní. Aktuálně v šampionátu bojujeme o druhé místo s Andreasem [Mikkelsenem] a jeho Polem." Když se ale korejsko-německému týmu v minulosti někdy moc nedařilo, tak Belgičan neskrýval svoji frustraci nad danou situací. Teď se ale Thierry zdá být ohledně budoucnosti optimističtější.
"Loňský rok byl náročný, protože jsme měli problémy s nastavením, nové auto mělo přijít, potom ale nepřišlo. Neměl jsem takovou motivaci a moje morálka také utrpěla, ale věděl jsem, že to nepřijde. Dnes je motivace špičková, když teď na každém závodu bojujeme o podium, ba dokonce i o vítězství. Druhé místo v šampionátu je zdrojem dodatečné motivace," pokračuje Belgičan.
Do nového vozu pro rok 2017 si měl Thierry možnost sednout až několik dní před soutěží ve Španělsku, když se posadil na pravé sedadlo vedle svého týmového kolegy, Daniho Sorda. "Byl jsem pasažérem. Byly to dva dny testů v Německu na cestách, které znám docela dobře. Bylo to zejméno kvůli získání prvního dojmu před tím, než se posadím za volant. Bylo to důležité a velmi zajímavé. Mohl jsem také sledovat testy a popovídat si s inženýry o všech novinkách a možnostech nastavení na novém autě."
"Je těžké získat přesný obrázek, ale mohl jsem si uvědomit, že tu je více možností. Naopak v oblasti konkurenceschopnosti člověk pomalu získává ponětí o výkonnosti. Je jasné, že je to rychlejší než stará auta, ale pak, je to dostatečně rychlé pro konkurenci ostatním výrobcům? To teď nikdo neví." V úterý se Thierry poprvé posadil za volant i20 WRC pro rok 2017 na jihu Francie. Na sociální síti pak napsal: "Teď mohu říci, že naše nové auto pro rok 2017 je zabiják".
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.