Neuville: Citroën pro mě nikdy nebyl možností, s Hyundai jsem udělal dobře

Thierry Neuville je rád, že prodloužil u Hyundai
Thierry Neuville je rád, že prodloužil u Hyundai, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 28. října 2016 23:18
Sdílej:

Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že Thierry Neuville prodloužil kontrakt se svým stávajícím zaměstnavatelem, Hyundai Motorsport. Ve zbývajících podnicích WRC se tak Belgičan může v klidu soustředit na získání druhého místa mezi jezdci, o které se aktuálně dělí s Andreasem Mikkelsenem.

"Je jasné, že konec sezony bude o něco poklidnější, ale to nic nemění na mé přípravě nebo na mém žívotě. Člověk se může koncentrovat na dokončování soutěží. Člověk může jednoduše mluvit otevřeněji a to je dobré. Narozdíl od toho, co si celý svět myslel, Citroën nikdy nebyl možností, protože jsem nechtěl znovu začínat od nuly. S Hyundai jsem tak jednoznačně udělal lepší věc, mohu teď pracovat na kontinuitě a opřít se o to, co jsme s týmem v posledních třech letech vybudovali," říká Thierry Neuville.

"Je jasné, že všechno dosud nebylo perfektní, ale všichni tvrdě pracují a učiněný progres je toho důkazem den co den, jsme konkurenceschopní. Aktuálně v šampionátu bojujeme o druhé místo s Andreasem [Mikkelsenem] a jeho Polem." Když se ale korejsko-německému týmu v minulosti někdy moc nedařilo, tak Belgičan neskrýval svoji frustraci nad danou situací. Teď se ale Thierry zdá být ohledně budoucnosti optimističtější. 

"Loňský rok byl náročný, protože jsme měli problémy s nastavením, nové auto mělo přijít, potom ale nepřišlo. Neměl jsem takovou motivaci a moje morálka také utrpěla, ale věděl jsem, že to nepřijde. Dnes je motivace špičková, když teď na každém závodu bojujeme o podium, ba dokonce i o vítězství. Druhé místo v šampionátu je zdrojem dodatečné motivace," pokračuje Belgičan.

Do nového vozu pro rok 2017 si měl Thierry možnost sednout až několik dní před soutěží ve Španělsku, když se posadil na pravé sedadlo vedle svého týmového kolegy, Daniho Sorda. "Byl jsem pasažérem. Byly to dva dny testů v Německu na cestách, které znám docela dobře. Bylo to zejméno kvůli získání prvního dojmu před tím, než se posadím za volant. Bylo to důležité a velmi zajímavé. Mohl jsem také sledovat testy a popovídat si s inženýry o všech novinkách a možnostech nastavení na novém autě."

"Je těžké získat přesný obrázek, ale mohl jsem si uvědomit, že tu je více možností. Naopak v oblasti konkurenceschopnosti člověk pomalu získává ponětí o výkonnosti. Je jasné, že je to rychlejší než stará auta, ale pak, je to dostatečně rychlé pro konkurenci ostatním výrobcům? To teď nikdo neví." V úterý se Thierry poprvé posadil za volant i20 WRC pro rok 2017 na jihu Francie. Na sociální síti pak napsal: "Teď mohu říci, že naše nové auto pro rok 2017 je zabiják".

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.