Juho Hänninen byl dnes oficiálně jmenován továrním jezdcem Toyoty v sezoně 2017. Jde o logický krok, protože Fin byl zodpovědný za většinu vývojových a testovacích prací na voze.
"Je to jako sen, který se stává realitou. Přidat se k továrnímu týmu, který má takový potenciál a navíc se smlouvou na všechny závody - to pro mě skvělá příležitost. Spolupracujeme spolu od prvního testu nového vozu - to dělá věci ještě zajímavějšími a více mě to motivuje.
Toyota Yaris WRC je neuvěřitelná. Už se nemohu dočkat, až budu startovat na Rally Monte Carlo," říká Juho Hänninen. Fin by měl mít s týmem smlouvu na rok a další sezonu má mít Toyota opci. Jedná se tak o další angažmá Fina, který jezdil několik let v barvách Škody Motorsport, ze které pak odešel k Hyundai. Tam ale nijak neoslnil. Šampiona IRC z roku 2010, SWRC z roku 2011 a ERC z roku 2012 bude navigovat Kaj Lindström, jenž v minulosti navigoval Tommiho Mäkinena a Kimiho Räikkönena.
A co na oznámení svého prvního jezdce říká týmový manažer Toyota Gazoo Racingu, Tommi Mäkinen? "Když se Juho připojil k týmu, tak byl neuvěřitelně motivovaný a zapálený. Hned také pochopil, že nechceme věci uspíšit a že sezona 2017 nebude rokem učení se a vývoje. Má se světovým šampionátem velké zkušenosti a jsem si jistý, že perfektně zná auto, když od jeho debutu stál za veškerým vývojem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.