Abbring není spokojen s budoucností u Hyundai, ale Korejci nechtějí být jako Škoda

Kevin Abbring na jednom ze skoků na Sardínii
Kevin Abbring na jednom ze skoků na Sardínii, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. října 2016 22:24
Sdílej:

Kevin Abbring není spokojen, samozřejmě doufá v další spolupráci s Hyundai, ale zároveň by chtěl odjet více soutěží ve WRC. Jak se ale zdá, tak o tuto možnost jej připravil Thierry Neuville svým prodloužením smlouvy s týmem.

Také ve Španělsku musel vzít Kevin Abbring zavděk pouze loňskou i20 WRC. V aktuálních autech jedou totiž Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Není tedy divu, že si Holanďan dělá starosti o svoji budoucnost. "Rád bych věděl, co mě vlastně čeká. Okolnost, že Thierry zůstává u týmu, mi v příštím roce zrovna nepomůže. To je jasné," začíná Kevin Abbring.

"Vyjednávám s Hyundai o příští sezoně, záleží to ale na tom, jak moc si mě budou chtít ponechat jako testovače a jak moc budou chtít investovat do mladého jezdce. Doufám, že ano a myslím, že bych si v příštím roce zasloužil deset soutěží," pokračuje Holanďan. Více soutěží je pro jezdce alfou a omegou všeho: "Když jsme před několika lety začali naši spolupráci, tak každý dopředu věděl, že pojedu nejvýše čtyři nebo pět soutěží za rok. Ale po každém roce roste můj skluz ve zkušenostech. Ten odstup bude větší."

Byl by pro jezdce řešením program ve WRC2 s novým Hyundai i20 R5? "Ano, pokud by to byl plnohodnotný program a byl pořádně připraven," míni Abbring. To bude ale těžké, protože Hyundai od začátku projektu i20 R5 hlásá, že se bude jednat o zákaznický projekt. Toho si je vědom také pilot: "Hyundai sleduje politiku - a já sdílím tento pohled - nezávodit proti zákazníkům. Nechceme být jako Škoda. Nechceme sami sobě dávat lepší auta, místo toho by měli mít všichni stejný materiál. Díky této filozofii nevidím žádnou šanci na WRC2 program." Ale znáte to, nakonec se mohou plány změnit...

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.