Kevin Abbring není spokojen, samozřejmě doufá v další spolupráci s Hyundai, ale zároveň by chtěl odjet více soutěží ve WRC. Jak se ale zdá, tak o tuto možnost jej připravil Thierry Neuville svým prodloužením smlouvy s týmem.
Také ve Španělsku musel vzít Kevin Abbring zavděk pouze loňskou i20 WRC. V aktuálních autech jedou totiž Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon. Není tedy divu, že si Holanďan dělá starosti o svoji budoucnost. "Rád bych věděl, co mě vlastně čeká. Okolnost, že Thierry zůstává u týmu, mi v příštím roce zrovna nepomůže. To je jasné," začíná Kevin Abbring.
"Vyjednávám s Hyundai o příští sezoně, záleží to ale na tom, jak moc si mě budou chtít ponechat jako testovače a jak moc budou chtít investovat do mladého jezdce. Doufám, že ano a myslím, že bych si v příštím roce zasloužil deset soutěží," pokračuje Holanďan. Více soutěží je pro jezdce alfou a omegou všeho: "Když jsme před několika lety začali naši spolupráci, tak každý dopředu věděl, že pojedu nejvýše čtyři nebo pět soutěží za rok. Ale po každém roce roste můj skluz ve zkušenostech. Ten odstup bude větší."
Byl by pro jezdce řešením program ve WRC2 s novým Hyundai i20 R5? "Ano, pokud by to byl plnohodnotný program a byl pořádně připraven," míni Abbring. To bude ale těžké, protože Hyundai od začátku projektu i20 R5 hlásá, že se bude jednat o zákaznický projekt. Toho si je vědom také pilot: "Hyundai sleduje politiku - a já sdílím tento pohled - nezávodit proti zákazníkům. Nechceme být jako Škoda. Nechceme sami sobě dávat lepší auta, místo toho by měli mít všichni stejný materiál. Díky této filozofii nevidím žádnou šanci na WRC2 program." Ale znáte to, nakonec se mohou plány změnit...
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.