Sestava továrního týmu Hyundai pro rok 2017 zůstane bez nějaký změn, když největší hvězda týmu, Belgičan Thierry Neuville prodloužil u korejsko-německého týmu svůj kontrakt.
Britský Autosport už v pondělí přišel se spekulací, že Belgičan se s Hyundai dohodl i na čtvrté sezoně v tomto týmu (více o různých možnostech, které Thierry měl čtěte zde anebo zde). Dnes přišlo oficiální potvrzení této novinky a to jen pár hodin poté, co Citroën oznámil, že jejich barvy bude v následujících dvou letech hájit kromě Krise Meekea dvojice Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Neuville přitom kromě Hyundai jednal ještě s Toyotou a Citroënem, dnes byla ale oznámena nová dvouletá smlouva s Hyundai. Doplní tak již dříve oznámené Daniho Sorda a Haydena Paddona. "Jsem nadšen z toho, že mohu prodloužit svůj kontrakt s Hyundai Motorsport o dva roky. Ačkoliv jsem měl jiné alternativní možnosti, tak jako nejlogičtější volba se jevilo pokračování v těchto skvělých momentech, které s týmem zažíváme," říká Thierry Neuville.
"Sezona 2017 bude s revidovanými pravidly novou érou. Od debutu týmu ve WRC jsme spolu zažili velmi speciální momenty. Naše první vítězství v Německu [2014] bylo jedním z nejlepších momentů mé kariéry. Příští rok budeme mít nové auto a dokonce ještě více ambiciózní cíle. Jsem nadšen z toho, co tato nová kapitola přinese."
Až doposud se Thierry neúčastnil vývojových prací na novém autě, protože situace kolem jeho smlouvy byla nejasná. Má se ale za to, že teď za volant nového speciálu usedne co možná nejdříve. Šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan, říká: "Thierry byl skvělým aktivem našeho týmu, jsme tedy rádi, že můžeme oznámit dvouleté prodloužení [smlouvy]. Ohledně budoucnosti Thierryho se toho hodně namluvilo, což je samozřejmě součásti hry v motorsportu. Ale fakt, že společně budeme pokračovat, ukazuje sílu naše vztahu."
"Máme spoustu skvělých vzpomínek stejně tak jako několik obtížných momentů, ale celkově jsme společně na pozitivně vzrůstající křivce. Teď jsme s Thierrym, Haydenem a Danim finalizovali naši jezdeckou sestavu, doufáme v konkurenceschopný konec sezony 2016, stejně tak se soustředíme na vývoj našeho vyzyvatele pro rok 2017," zakončil šéf týmu.
Hyundai má tak pojištěné tři velmi slušné jezdce. Což se díky nedávnému rozhodnutí Světové rady motorsportu může týmu vyplatit - od následující sezony totiž tovární týmy mohou nasadit tři vozy s tím, že bodovat pro tým budou jen nejlepší dva z trojice jezdců.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?