Sestava továrního týmu Hyundai pro rok 2017 zůstane bez nějaký změn, když největší hvězda týmu, Belgičan Thierry Neuville prodloužil u korejsko-německého týmu svůj kontrakt.
Britský Autosport už v pondělí přišel se spekulací, že Belgičan se s Hyundai dohodl i na čtvrté sezoně v tomto týmu (více o různých možnostech, které Thierry měl čtěte zde anebo zde). Dnes přišlo oficiální potvrzení této novinky a to jen pár hodin poté, co Citroën oznámil, že jejich barvy bude v následujících dvou letech hájit kromě Krise Meekea dvojice Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Neuville přitom kromě Hyundai jednal ještě s Toyotou a Citroënem, dnes byla ale oznámena nová dvouletá smlouva s Hyundai. Doplní tak již dříve oznámené Daniho Sorda a Haydena Paddona. "Jsem nadšen z toho, že mohu prodloužit svůj kontrakt s Hyundai Motorsport o dva roky. Ačkoliv jsem měl jiné alternativní možnosti, tak jako nejlogičtější volba se jevilo pokračování v těchto skvělých momentech, které s týmem zažíváme," říká Thierry Neuville.
"Sezona 2017 bude s revidovanými pravidly novou érou. Od debutu týmu ve WRC jsme spolu zažili velmi speciální momenty. Naše první vítězství v Německu [2014] bylo jedním z nejlepších momentů mé kariéry. Příští rok budeme mít nové auto a dokonce ještě více ambiciózní cíle. Jsem nadšen z toho, co tato nová kapitola přinese."
Až doposud se Thierry neúčastnil vývojových prací na novém autě, protože situace kolem jeho smlouvy byla nejasná. Má se ale za to, že teď za volant nového speciálu usedne co možná nejdříve. Šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan, říká: "Thierry byl skvělým aktivem našeho týmu, jsme tedy rádi, že můžeme oznámit dvouleté prodloužení [smlouvy]. Ohledně budoucnosti Thierryho se toho hodně namluvilo, což je samozřejmě součásti hry v motorsportu. Ale fakt, že společně budeme pokračovat, ukazuje sílu naše vztahu."
"Máme spoustu skvělých vzpomínek stejně tak jako několik obtížných momentů, ale celkově jsme společně na pozitivně vzrůstající křivce. Teď jsme s Thierrym, Haydenem a Danim finalizovali naši jezdeckou sestavu, doufáme v konkurenceschopný konec sezony 2016, stejně tak se soustředíme na vývoj našeho vyzyvatele pro rok 2017," zakončil šéf týmu.
Hyundai má tak pojištěné tři velmi slušné jezdce. Což se díky nedávnému rozhodnutí Světové rady motorsportu může týmu vyplatit - od následující sezony totiž tovární týmy mohou nasadit tři vozy s tím, že bodovat pro tým budou jen nejlepší dva z trojice jezdců.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.