Sestava továrního týmu Hyundai pro rok 2017 zůstane bez nějaký změn, když největší hvězda týmu, Belgičan Thierry Neuville prodloužil u korejsko-německého týmu svůj kontrakt.
Britský Autosport už v pondělí přišel se spekulací, že Belgičan se s Hyundai dohodl i na čtvrté sezoně v tomto týmu (více o různých možnostech, které Thierry měl čtěte zde anebo zde). Dnes přišlo oficiální potvrzení této novinky a to jen pár hodin poté, co Citroën oznámil, že jejich barvy bude v následujících dvou letech hájit kromě Krise Meekea dvojice Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Neuville přitom kromě Hyundai jednal ještě s Toyotou a Citroënem, dnes byla ale oznámena nová dvouletá smlouva s Hyundai. Doplní tak již dříve oznámené Daniho Sorda a Haydena Paddona. "Jsem nadšen z toho, že mohu prodloužit svůj kontrakt s Hyundai Motorsport o dva roky. Ačkoliv jsem měl jiné alternativní možnosti, tak jako nejlogičtější volba se jevilo pokračování v těchto skvělých momentech, které s týmem zažíváme," říká Thierry Neuville.
"Sezona 2017 bude s revidovanými pravidly novou érou. Od debutu týmu ve WRC jsme spolu zažili velmi speciální momenty. Naše první vítězství v Německu [2014] bylo jedním z nejlepších momentů mé kariéry. Příští rok budeme mít nové auto a dokonce ještě více ambiciózní cíle. Jsem nadšen z toho, co tato nová kapitola přinese."
Až doposud se Thierry neúčastnil vývojových prací na novém autě, protože situace kolem jeho smlouvy byla nejasná. Má se ale za to, že teď za volant nového speciálu usedne co možná nejdříve. Šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan, říká: "Thierry byl skvělým aktivem našeho týmu, jsme tedy rádi, že můžeme oznámit dvouleté prodloužení [smlouvy]. Ohledně budoucnosti Thierryho se toho hodně namluvilo, což je samozřejmě součásti hry v motorsportu. Ale fakt, že společně budeme pokračovat, ukazuje sílu naše vztahu."
"Máme spoustu skvělých vzpomínek stejně tak jako několik obtížných momentů, ale celkově jsme společně na pozitivně vzrůstající křivce. Teď jsme s Thierrym, Haydenem a Danim finalizovali naši jezdeckou sestavu, doufáme v konkurenceschopný konec sezony 2016, stejně tak se soustředíme na vývoj našeho vyzyvatele pro rok 2017," zakončil šéf týmu.
Hyundai má tak pojištěné tři velmi slušné jezdce. Což se díky nedávnému rozhodnutí Světové rady motorsportu může týmu vyplatit - od následující sezony totiž tovární týmy mohou nasadit tři vozy s tím, že bodovat pro tým budou jen nejlepší dva z trojice jezdců.
Sestavy jednotlivých továrních týmů na rok 2017:Volkswagen: Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a Jari-Matti LatvalaHyundai: Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani SordoCitroën: Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane LefebvreM-Sport: Eric Camilli, ???, (??? - Wilson v jednom z rozhovorů řekl, že pokud bude muset nasadit třetí auto, tak jedině platícího jezdce)Toyota: zřejmě Juho Hanninen a Esapekka Lappi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.