AKTUALIZACE PO RZ10 - CÍL; O víkendu se jede další soutěž letošního kalendáře WRC, tentokrát se jede na francouzské Korsice. Rally je zajímavá tím, že je tvořena pouze 10 měřenými testy. Ty jsou ale poměrně dlouhé - když pomineme závěrečnou Power Stage, tak nejkratší z nich má 29 km.
Po RZ10:V RZ9 zajel naprosto fenomenální čas Kris Meeke. Brit proletěl 53,8 kilometrů dlouhý test v čase 33:11,6 min., což bylo o 35,3s rychleji než druhý v pořadí, Hayden Paddon! Ráno byly proměnlivé podmínky, trať byla místy vlhká a místy suchá. Jezdec Citroënu v cíli přiznal, že klíčový byl management pneumatik (jejich zahřívání v suchých místech pro ty vlhké. S nasavením svého Hyundai i20 WRC si hrál v poslední etapě Paddon, i tak zajel sympatický druhý čas. Jezdci ze špičky (Ogier a Neuville) přiznali, že se jim nechtělo riskovat a jeli opatrně.
Power Stage, RZ10, vyhrál těsně (0,5s) opět Kris Meeke s Citroënem. Severní Ir tak dokázal, že mu rychlost ani na asfaltu nechybí. Nebýt defektu a posléze ulomeného kola, mohl bojovat na čele. Druhý byl Andreas Mikkelsen, který svým celkovým třetím místem zabránil Sébastienu Ogierovi v oslavách titulu. Ten získal prémiový bod za třetí místo, když o 0,1s na poslední zkoušce porazil Jariho-Mattiho Latvalu. Vítězství v soutěži tak slaví Sébastien Ogier, pro mistra světa jde o první vítězství na Korsice.
Výsledky Power Stage:1) Kris Meeke +3 body2) Andreas Mikkelsen +2 body3) Sébastien Ogier +1 bod
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 4:07:17,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,4 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:10,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:35,6 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:18,6 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:36,1 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:06,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:53,9 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:37,7 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +6:26,6Po RZ8:I v sobotu byly ve Francii na programu pouze 4 měřené testy. Ovšem jedna měřila 54 km a druhá 31 km, obě dvě se pak jely samozřejmě dvakrát. Po ránu na RZ5 začal nejlépe Kris Meeke, když na druhého Andrease Mikkelsena najel 17 vteřin. Norovi ale tento druhý čas stačil k tomu, aby se posunul na průběžné třetí místo. To Meeke poskočil z 11. na 8. Třetí Ogier zaostal o 17,3 vteřiny. Z TOP10 pak vypadl Mads Ostberg.
RZ6 byla zajímavá tím, že na 30,8 km dokázali Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen zajet na desetinu shodný čas! Třetí Thierry Neuville zaostal o pouhou vteřinu. Na této zkoušce ale chyboval Kris Meeke, který vylomil kolo na svoji DS3 WRC a to hned 400 m od startu. Ve WRC2 neustále panoval pěkný souboj o čelo mezi Elfynem Evansem a Janem Kopeckým. Český jezdec po této RZ ztrácel na pilota Fiesty R5 jen 16,4 vteřiny.
Pak posádky zamířily do poledního servisu před tím, než si daly tyto dvě zkoušky ještě jednou. Po obědě začal nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zaznamenal Thierry Neuville (+5,9 s). Třetí byl Andreas Mikkelsen (+11,3 s). Dani Sordo zajel čtvrtý čas (+15,8 s), což ho v celkovém pořadí posunulo po včerejší ztrátě způsobené defektem na sedmé místo před Erica Camilliho. Mads Ostberg zajel sice až osmý čas, ale stačilo mu to na posun na celkové deváté místo před Elfyna Evanse. Pro únik vody musel vzdát Kevin Abbring s novým Hyundai i20 R5, s druhým i20 R5 musel na této RZ pro technickou závadu vzdát Stéphane Sarrazin. Později jedoucím posádkám v průběhu zkoušky poměrně silně navíc pršelo.
Dnešní den zakončil nejlépe Hyundai, který opanoval RZ8. Nejrychlejší byl Thierry Neuville, který v poledním servise přenastavoval zadní diferenciál. Druhý čas zajel Dani Sordo (+2,0 s) a moc pěkný třetí čas zajel Craig Breen (+6,0 s). Ten jede s DS3 WRC na asfaltu poprvé a ukazuje tak velice pěkný výkon. Zajímavý postřeh ve stopce přidal Ott Tänak (4. čas, +10,2 s), když přiznal, že voda chladí jeho gumy, ty se nepřehřívají a on tak může tlačit. Ve WRC2 Kopecký ztrácí na Evanse už 37,8 s.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:27:10,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,5 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:08,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:41,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:04,9 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:42,7 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:03,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:18,2 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:10,5 10. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +5:47,0Po RZ4:Páteční etapa se skládala ze čtyř měřených testů - ráno se začínalo na 49 kilometrů dlouhé vložce, kterou nejrychleji projel Sébastien Ogier. Francouz přitom v cíli hlásil, že byl jeho rozpis až moc pomalý. Druhý nejrychlejší byl Kris Meeke. Jezdec Citroënu ztratil 4 vteřiny, avšak zkraje testu dělal hodiny. Za ním se seřadili jezdci Hyundai v pořadí Dani Sordo, Thierry Neuville a Hayden Paddon. Nejrychlejší Ford byl až na 9. místě v rukou Madse Ostberga.
RZ2 měřila 29 kilometrů a nejrychleji ji se svým Volkswagenem Polo R WRC opět projel Sébastien Ogier. Místa za ním získali Neuville, který díky tomu přeskočil Daniho Sorda v průběžném pořadí, a Mikkelsen - ten se posunul dokonce z 8. na 6. místo. Zídku trefil Mads Ostberg (12. čas), naštěstí se to na jeho Fordu Fiesta RS WRC nepodepsalo. Nad špatným nastavením z testů hořekoval loňský vítěz, Jari-Matti Latvala.
Odpoledne (avšak bez poledního servisu) čekaly na posádky opakované průjezdy zmíněnou dvojicí testů. Také odpoledne vítězil Sébastien Ogier, druhý byl v cíli Neuville s Hyundai i20 WRC. Belgičan poskočil na stejnou pozici i v průběžném pořadí. Doposud druhého Krise Meekea totiž potkal defekt, který musel měnit na trati (+2:27 min.). Všichni jezdci v cíli hořekovali na přehřívající se brzy a pneumatiky - na Korsice bylo odpoledne hodně teplo.
Závěr dne obstarala RZ4, na které ztratil šance na podiové umístění také Dani Sordo. I Španěl dostal defekt (+1:59 min) a také on musel měnit kolo na trati (podle svých slov se chvíli snažil s defektem jet dál, ale nešlo to). Dani přitom dle svých slov nic netrefil. Také jeho značkový kolega, Paddon, dojel do cíle s defektem (jel na něm asi 8 kilometrů). Vítězný Ogier v cíli nadělil druhému Meekeovi 10 vteřin (Latvala i Mikkelsen se podivovali nad tím, jak je možné, že je Sebastien tak rychlý). První etapa vůbec nevyšla DMACKu. Tänak, po první etapě 13., na závěr dne řekl, že pneumatiky prostě nefungují (Estonec nezajel ani jeden čas v TOP10).
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:37:52,8 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +44,0 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +58,0 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +59,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:18,7 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:26,2 7. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +2:00,7 8. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +2:36,3 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:39,1 10. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:41,9Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.