AKTUALIZACE PO RZ10 - CÍL; O víkendu se jede další soutěž letošního kalendáře WRC, tentokrát se jede na francouzské Korsice. Rally je zajímavá tím, že je tvořena pouze 10 měřenými testy. Ty jsou ale poměrně dlouhé - když pomineme závěrečnou Power Stage, tak nejkratší z nich má 29 km.
Po RZ10:V RZ9 zajel naprosto fenomenální čas Kris Meeke. Brit proletěl 53,8 kilometrů dlouhý test v čase 33:11,6 min., což bylo o 35,3s rychleji než druhý v pořadí, Hayden Paddon! Ráno byly proměnlivé podmínky, trať byla místy vlhká a místy suchá. Jezdec Citroënu v cíli přiznal, že klíčový byl management pneumatik (jejich zahřívání v suchých místech pro ty vlhké. S nasavením svého Hyundai i20 WRC si hrál v poslední etapě Paddon, i tak zajel sympatický druhý čas. Jezdci ze špičky (Ogier a Neuville) přiznali, že se jim nechtělo riskovat a jeli opatrně.
Power Stage, RZ10, vyhrál těsně (0,5s) opět Kris Meeke s Citroënem. Severní Ir tak dokázal, že mu rychlost ani na asfaltu nechybí. Nebýt defektu a posléze ulomeného kola, mohl bojovat na čele. Druhý byl Andreas Mikkelsen, který svým celkovým třetím místem zabránil Sébastienu Ogierovi v oslavách titulu. Ten získal prémiový bod za třetí místo, když o 0,1s na poslední zkoušce porazil Jariho-Mattiho Latvalu. Vítězství v soutěži tak slaví Sébastien Ogier, pro mistra světa jde o první vítězství na Korsice.
Výsledky Power Stage:1) Kris Meeke +3 body2) Andreas Mikkelsen +2 body3) Sébastien Ogier +1 bod
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 4:07:17,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,4 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:10,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:35,6 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:18,6 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:36,1 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:06,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:53,9 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:37,7 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +6:26,6Po RZ8:I v sobotu byly ve Francii na programu pouze 4 měřené testy. Ovšem jedna měřila 54 km a druhá 31 km, obě dvě se pak jely samozřejmě dvakrát. Po ránu na RZ5 začal nejlépe Kris Meeke, když na druhého Andrease Mikkelsena najel 17 vteřin. Norovi ale tento druhý čas stačil k tomu, aby se posunul na průběžné třetí místo. To Meeke poskočil z 11. na 8. Třetí Ogier zaostal o 17,3 vteřiny. Z TOP10 pak vypadl Mads Ostberg.
RZ6 byla zajímavá tím, že na 30,8 km dokázali Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen zajet na desetinu shodný čas! Třetí Thierry Neuville zaostal o pouhou vteřinu. Na této zkoušce ale chyboval Kris Meeke, který vylomil kolo na svoji DS3 WRC a to hned 400 m od startu. Ve WRC2 neustále panoval pěkný souboj o čelo mezi Elfynem Evansem a Janem Kopeckým. Český jezdec po této RZ ztrácel na pilota Fiesty R5 jen 16,4 vteřiny.
Pak posádky zamířily do poledního servisu před tím, než si daly tyto dvě zkoušky ještě jednou. Po obědě začal nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zaznamenal Thierry Neuville (+5,9 s). Třetí byl Andreas Mikkelsen (+11,3 s). Dani Sordo zajel čtvrtý čas (+15,8 s), což ho v celkovém pořadí posunulo po včerejší ztrátě způsobené defektem na sedmé místo před Erica Camilliho. Mads Ostberg zajel sice až osmý čas, ale stačilo mu to na posun na celkové deváté místo před Elfyna Evanse. Pro únik vody musel vzdát Kevin Abbring s novým Hyundai i20 R5, s druhým i20 R5 musel na této RZ pro technickou závadu vzdát Stéphane Sarrazin. Později jedoucím posádkám v průběhu zkoušky poměrně silně navíc pršelo.
Dnešní den zakončil nejlépe Hyundai, který opanoval RZ8. Nejrychlejší byl Thierry Neuville, který v poledním servise přenastavoval zadní diferenciál. Druhý čas zajel Dani Sordo (+2,0 s) a moc pěkný třetí čas zajel Craig Breen (+6,0 s). Ten jede s DS3 WRC na asfaltu poprvé a ukazuje tak velice pěkný výkon. Zajímavý postřeh ve stopce přidal Ott Tänak (4. čas, +10,2 s), když přiznal, že voda chladí jeho gumy, ty se nepřehřívají a on tak může tlačit. Ve WRC2 Kopecký ztrácí na Evanse už 37,8 s.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:27:10,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,5 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:08,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:41,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:04,9 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:42,7 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:03,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:18,2 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:10,5 10. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +5:47,0Po RZ4:Páteční etapa se skládala ze čtyř měřených testů - ráno se začínalo na 49 kilometrů dlouhé vložce, kterou nejrychleji projel Sébastien Ogier. Francouz přitom v cíli hlásil, že byl jeho rozpis až moc pomalý. Druhý nejrychlejší byl Kris Meeke. Jezdec Citroënu ztratil 4 vteřiny, avšak zkraje testu dělal hodiny. Za ním se seřadili jezdci Hyundai v pořadí Dani Sordo, Thierry Neuville a Hayden Paddon. Nejrychlejší Ford byl až na 9. místě v rukou Madse Ostberga.
RZ2 měřila 29 kilometrů a nejrychleji ji se svým Volkswagenem Polo R WRC opět projel Sébastien Ogier. Místa za ním získali Neuville, který díky tomu přeskočil Daniho Sorda v průběžném pořadí, a Mikkelsen - ten se posunul dokonce z 8. na 6. místo. Zídku trefil Mads Ostberg (12. čas), naštěstí se to na jeho Fordu Fiesta RS WRC nepodepsalo. Nad špatným nastavením z testů hořekoval loňský vítěz, Jari-Matti Latvala.
Odpoledne (avšak bez poledního servisu) čekaly na posádky opakované průjezdy zmíněnou dvojicí testů. Také odpoledne vítězil Sébastien Ogier, druhý byl v cíli Neuville s Hyundai i20 WRC. Belgičan poskočil na stejnou pozici i v průběžném pořadí. Doposud druhého Krise Meekea totiž potkal defekt, který musel měnit na trati (+2:27 min.). Všichni jezdci v cíli hořekovali na přehřívající se brzy a pneumatiky - na Korsice bylo odpoledne hodně teplo.
Závěr dne obstarala RZ4, na které ztratil šance na podiové umístění také Dani Sordo. I Španěl dostal defekt (+1:59 min) a také on musel měnit kolo na trati (podle svých slov se chvíli snažil s defektem jet dál, ale nešlo to). Dani přitom dle svých slov nic netrefil. Také jeho značkový kolega, Paddon, dojel do cíle s defektem (jel na něm asi 8 kilometrů). Vítězný Ogier v cíli nadělil druhému Meekeovi 10 vteřin (Latvala i Mikkelsen se podivovali nad tím, jak je možné, že je Sebastien tak rychlý). První etapa vůbec nevyšla DMACKu. Tänak, po první etapě 13., na závěr dne řekl, že pneumatiky prostě nefungují (Estonec nezajel ani jeden čas v TOP10).
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:37:52,8 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +44,0 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +58,0 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +59,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:18,7 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:26,2 7. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +2:00,7 8. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +2:36,3 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:39,1 10. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:41,9Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?