AKTUALIZACE PO RZ10 - CÍL; O víkendu se jede další soutěž letošního kalendáře WRC, tentokrát se jede na francouzské Korsice. Rally je zajímavá tím, že je tvořena pouze 10 měřenými testy. Ty jsou ale poměrně dlouhé - když pomineme závěrečnou Power Stage, tak nejkratší z nich má 29 km.
Po RZ10:V RZ9 zajel naprosto fenomenální čas Kris Meeke. Brit proletěl 53,8 kilometrů dlouhý test v čase 33:11,6 min., což bylo o 35,3s rychleji než druhý v pořadí, Hayden Paddon! Ráno byly proměnlivé podmínky, trať byla místy vlhká a místy suchá. Jezdec Citroënu v cíli přiznal, že klíčový byl management pneumatik (jejich zahřívání v suchých místech pro ty vlhké. S nasavením svého Hyundai i20 WRC si hrál v poslední etapě Paddon, i tak zajel sympatický druhý čas. Jezdci ze špičky (Ogier a Neuville) přiznali, že se jim nechtělo riskovat a jeli opatrně.
Power Stage, RZ10, vyhrál těsně (0,5s) opět Kris Meeke s Citroënem. Severní Ir tak dokázal, že mu rychlost ani na asfaltu nechybí. Nebýt defektu a posléze ulomeného kola, mohl bojovat na čele. Druhý byl Andreas Mikkelsen, který svým celkovým třetím místem zabránil Sébastienu Ogierovi v oslavách titulu. Ten získal prémiový bod za třetí místo, když o 0,1s na poslední zkoušce porazil Jariho-Mattiho Latvalu. Vítězství v soutěži tak slaví Sébastien Ogier, pro mistra světa jde o první vítězství na Korsice.
Výsledky Power Stage:1) Kris Meeke +3 body2) Andreas Mikkelsen +2 body3) Sébastien Ogier +1 bod
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 4:07:17,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,4 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:10,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:35,6 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:18,6 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:36,1 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:06,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:53,9 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:37,7 10. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +6:26,6Po RZ8:I v sobotu byly ve Francii na programu pouze 4 měřené testy. Ovšem jedna měřila 54 km a druhá 31 km, obě dvě se pak jely samozřejmě dvakrát. Po ránu na RZ5 začal nejlépe Kris Meeke, když na druhého Andrease Mikkelsena najel 17 vteřin. Norovi ale tento druhý čas stačil k tomu, aby se posunul na průběžné třetí místo. To Meeke poskočil z 11. na 8. Třetí Ogier zaostal o 17,3 vteřiny. Z TOP10 pak vypadl Mads Ostberg.
RZ6 byla zajímavá tím, že na 30,8 km dokázali Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen zajet na desetinu shodný čas! Třetí Thierry Neuville zaostal o pouhou vteřinu. Na této zkoušce ale chyboval Kris Meeke, který vylomil kolo na svoji DS3 WRC a to hned 400 m od startu. Ve WRC2 neustále panoval pěkný souboj o čelo mezi Elfynem Evansem a Janem Kopeckým. Český jezdec po této RZ ztrácel na pilota Fiesty R5 jen 16,4 vteřiny.
Pak posádky zamířily do poledního servisu před tím, než si daly tyto dvě zkoušky ještě jednou. Po obědě začal nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zaznamenal Thierry Neuville (+5,9 s). Třetí byl Andreas Mikkelsen (+11,3 s). Dani Sordo zajel čtvrtý čas (+15,8 s), což ho v celkovém pořadí posunulo po včerejší ztrátě způsobené defektem na sedmé místo před Erica Camilliho. Mads Ostberg zajel sice až osmý čas, ale stačilo mu to na posun na celkové deváté místo před Elfyna Evanse. Pro únik vody musel vzdát Kevin Abbring s novým Hyundai i20 R5, s druhým i20 R5 musel na této RZ pro technickou závadu vzdát Stéphane Sarrazin. Později jedoucím posádkám v průběhu zkoušky poměrně silně navíc pršelo.
Dnešní den zakončil nejlépe Hyundai, který opanoval RZ8. Nejrychlejší byl Thierry Neuville, který v poledním servise přenastavoval zadní diferenciál. Druhý čas zajel Dani Sordo (+2,0 s) a moc pěkný třetí čas zajel Craig Breen (+6,0 s). Ten jede s DS3 WRC na asfaltu poprvé a ukazuje tak velice pěkný výkon. Zajímavý postřeh ve stopce přidal Ott Tänak (4. čas, +10,2 s), když přiznal, že voda chladí jeho gumy, ty se nepřehřívají a on tak může tlačit. Ve WRC2 Kopecký ztrácí na Evanse už 37,8 s.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:27:10,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,5 3. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +1:08,0 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:41,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:04,9 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:42,7 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +3:03,9 8. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:18,2 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +5:10,5 10. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +5:47,0Po RZ4:Páteční etapa se skládala ze čtyř měřených testů - ráno se začínalo na 49 kilometrů dlouhé vložce, kterou nejrychleji projel Sébastien Ogier. Francouz přitom v cíli hlásil, že byl jeho rozpis až moc pomalý. Druhý nejrychlejší byl Kris Meeke. Jezdec Citroënu ztratil 4 vteřiny, avšak zkraje testu dělal hodiny. Za ním se seřadili jezdci Hyundai v pořadí Dani Sordo, Thierry Neuville a Hayden Paddon. Nejrychlejší Ford byl až na 9. místě v rukou Madse Ostberga.
RZ2 měřila 29 kilometrů a nejrychleji ji se svým Volkswagenem Polo R WRC opět projel Sébastien Ogier. Místa za ním získali Neuville, který díky tomu přeskočil Daniho Sorda v průběžném pořadí, a Mikkelsen - ten se posunul dokonce z 8. na 6. místo. Zídku trefil Mads Ostberg (12. čas), naštěstí se to na jeho Fordu Fiesta RS WRC nepodepsalo. Nad špatným nastavením z testů hořekoval loňský vítěz, Jari-Matti Latvala.
Odpoledne (avšak bez poledního servisu) čekaly na posádky opakované průjezdy zmíněnou dvojicí testů. Také odpoledne vítězil Sébastien Ogier, druhý byl v cíli Neuville s Hyundai i20 WRC. Belgičan poskočil na stejnou pozici i v průběžném pořadí. Doposud druhého Krise Meekea totiž potkal defekt, který musel měnit na trati (+2:27 min.). Všichni jezdci v cíli hořekovali na přehřívající se brzy a pneumatiky - na Korsice bylo odpoledne hodně teplo.
Závěr dne obstarala RZ4, na které ztratil šance na podiové umístění také Dani Sordo. I Španěl dostal defekt (+1:59 min) a také on musel měnit kolo na trati (podle svých slov se chvíli snažil s defektem jet dál, ale nešlo to). Dani přitom dle svých slov nic netrefil. Také jeho značkový kolega, Paddon, dojel do cíle s defektem (jel na něm asi 8 kilometrů). Vítězný Ogier v cíli nadělil druhému Meekeovi 10 vteřin (Latvala i Mikkelsen se podivovali nad tím, jak je možné, že je Sebastien tak rychlý). První etapa vůbec nevyšla DMACKu. Tänak, po první etapě 13., na závěr dne řekl, že pneumatiky prostě nefungují (Estonec nezajel ani jeden čas v TOP10).
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:37:52,8 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +44,0 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +58,0 4. A. Mikkelsen - O. FloeneVolkswagen Polo R WRC +59,3 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:18,7 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:26,2 7. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +2:00,7 8. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +2:36,3 9. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:39,1 10. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:41,9Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.