Zatím dva jezdci ze současné světové špičky nemají smlouvu na rok 2017 - jsou jimi Mads Ostberg a Thierry Neuville. O služby druhého jmenovaného se uchází Citroën a pak také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai. Finální rozhodnutí by mělo padnout už brzy.
Vrátí se Thierry Neuville zpět do Citroënu? To je hodně diskutovaná otázka v rámci právě probíhající soutěže na Korsice. Belgičan se ale podle všeho zatím nerohodl, kde bude v budoucnu jezdit. Situace se má podle všeho tak, že Citroën jezdci nabízí dlouhodobou smlouvu, ale Neuville se nechce značce upisovat na tak dlouhou dobu. To samozřejmě okamžitě vyvolalo spekulace, že Belgičan má po příští sezoně zálusk na místo u VW.
Důvodem může být ale také to, že v současné době nikdo samozřejmě s určitostí neví, jaké bude rozložení sil ve startovním poli příští rok, kdy přijde nová generace vozů WRC. Dlouhodobá smlouva tak nemusí být výhodná. Na druhou stranu zrovna Citroën, který letos oficiálně nezávodí a věnuje se testům, by měl být připraven velmi dobře. O 28letého jezdce má zájem ale také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai.
Týmový šéf, Michel Nandan, doufá, že se Thierry rozhodne setrvat: "V uplynulých letech jsme toho společně hodně vybudovali a bylo by pěkné, kdybychom mohli společně sklidit ovoce z této práce. Je normální, že ještě přemýšlí, co pro něj bude nejlepší. Ale myslím, že také ví, co u nás má a kam chceme."
A co na situaci říká samotný Thierry Neuville? "Momentálně je vše ještě otevřené. Do léta jsem si také myslel, že budu v září vědět, jak to bude v budoucnu. Pro mě je to ale důležité rozhodnutí, které chci dobře zvážit. Nakonec je a stále zůstává mým cílem jet o mistrovský titul. Narozdíl od plánu to letos ve třetí sezoně s Hyundai neklaplo. Sébastienu Ogierovi jsme se opravdu nepřiblížili. Je přeci jasné, že se musím pořádně podívat na všechny možnosti a až pak učiním nějaké rozhodnutí. Do soutěže ve Španělsku by to ale mělo být. Nebo okolo tohoto soutěžního víkendu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.