Zatím dva jezdci ze současné světové špičky nemají smlouvu na rok 2017 - jsou jimi Mads Ostberg a Thierry Neuville. O služby druhého jmenovaného se uchází Citroën a pak také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai. Finální rozhodnutí by mělo padnout už brzy.
Vrátí se Thierry Neuville zpět do Citroënu? To je hodně diskutovaná otázka v rámci právě probíhající soutěže na Korsice. Belgičan se ale podle všeho zatím nerohodl, kde bude v budoucnu jezdit. Situace se má podle všeho tak, že Citroën jezdci nabízí dlouhodobou smlouvu, ale Neuville se nechce značce upisovat na tak dlouhou dobu. To samozřejmě okamžitě vyvolalo spekulace, že Belgičan má po příští sezoně zálusk na místo u VW.
Důvodem může být ale také to, že v současné době nikdo samozřejmě s určitostí neví, jaké bude rozložení sil ve startovním poli příští rok, kdy přijde nová generace vozů WRC. Dlouhodobá smlouva tak nemusí být výhodná. Na druhou stranu zrovna Citroën, který letos oficiálně nezávodí a věnuje se testům, by měl být připraven velmi dobře. O 28letého jezdce má zájem ale také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai.
Týmový šéf, Michel Nandan, doufá, že se Thierry rozhodne setrvat: "V uplynulých letech jsme toho společně hodně vybudovali a bylo by pěkné, kdybychom mohli společně sklidit ovoce z této práce. Je normální, že ještě přemýšlí, co pro něj bude nejlepší. Ale myslím, že také ví, co u nás má a kam chceme."
A co na situaci říká samotný Thierry Neuville? "Momentálně je vše ještě otevřené. Do léta jsem si také myslel, že budu v září vědět, jak to bude v budoucnu. Pro mě je to ale důležité rozhodnutí, které chci dobře zvážit. Nakonec je a stále zůstává mým cílem jet o mistrovský titul. Narozdíl od plánu to letos ve třetí sezoně s Hyundai neklaplo. Sébastienu Ogierovi jsme se opravdu nepřiblížili. Je přeci jasné, že se musím pořádně podívat na všechny možnosti a až pak učiním nějaké rozhodnutí. Do soutěže ve Španělsku by to ale mělo být. Nebo okolo tohoto soutěžního víkendu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?