Zatím dva jezdci ze současné světové špičky nemají smlouvu na rok 2017 - jsou jimi Mads Ostberg a Thierry Neuville. O služby druhého jmenovaného se uchází Citroën a pak také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai. Finální rozhodnutí by mělo padnout už brzy.
Vrátí se Thierry Neuville zpět do Citroënu? To je hodně diskutovaná otázka v rámci právě probíhající soutěže na Korsice. Belgičan se ale podle všeho zatím nerohodl, kde bude v budoucnu jezdit. Situace se má podle všeho tak, že Citroën jezdci nabízí dlouhodobou smlouvu, ale Neuville se nechce značce upisovat na tak dlouhou dobu. To samozřejmě okamžitě vyvolalo spekulace, že Belgičan má po příští sezoně zálusk na místo u VW.
Důvodem může být ale také to, že v současné době nikdo samozřejmě s určitostí neví, jaké bude rozložení sil ve startovním poli příští rok, kdy přijde nová generace vozů WRC. Dlouhodobá smlouva tak nemusí být výhodná. Na druhou stranu zrovna Citroën, který letos oficiálně nezávodí a věnuje se testům, by měl být připraven velmi dobře. O 28letého jezdce má zájem ale také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai.
Týmový šéf, Michel Nandan, doufá, že se Thierry rozhodne setrvat: "V uplynulých letech jsme toho společně hodně vybudovali a bylo by pěkné, kdybychom mohli společně sklidit ovoce z této práce. Je normální, že ještě přemýšlí, co pro něj bude nejlepší. Ale myslím, že také ví, co u nás má a kam chceme."
A co na situaci říká samotný Thierry Neuville? "Momentálně je vše ještě otevřené. Do léta jsem si také myslel, že budu v září vědět, jak to bude v budoucnu. Pro mě je to ale důležité rozhodnutí, které chci dobře zvážit. Nakonec je a stále zůstává mým cílem jet o mistrovský titul. Narozdíl od plánu to letos ve třetí sezoně s Hyundai neklaplo. Sébastienu Ogierovi jsme se opravdu nepřiblížili. Je přeci jasné, že se musím pořádně podívat na všechny možnosti a až pak učiním nějaké rozhodnutí. Do soutěže ve Španělsku by to ale mělo být. Nebo okolo tohoto soutěžního víkendu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.