Zatím dva jezdci ze současné světové špičky nemají smlouvu na rok 2017 - jsou jimi Mads Ostberg a Thierry Neuville. O služby druhého jmenovaného se uchází Citroën a pak také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai. Finální rozhodnutí by mělo padnout už brzy.
Vrátí se Thierry Neuville zpět do Citroënu? To je hodně diskutovaná otázka v rámci právě probíhající soutěže na Korsice. Belgičan se ale podle všeho zatím nerohodl, kde bude v budoucnu jezdit. Situace se má podle všeho tak, že Citroën jezdci nabízí dlouhodobou smlouvu, ale Neuville se nechce značce upisovat na tak dlouhou dobu. To samozřejmě okamžitě vyvolalo spekulace, že Belgičan má po příští sezoně zálusk na místo u VW.
Důvodem může být ale také to, že v současné době nikdo samozřejmě s určitostí neví, jaké bude rozložení sil ve startovním poli příští rok, kdy přijde nová generace vozů WRC. Dlouhodobá smlouva tak nemusí být výhodná. Na druhou stranu zrovna Citroën, který letos oficiálně nezávodí a věnuje se testům, by měl být připraven velmi dobře. O 28letého jezdce má zájem ale také jeho současný zaměstnavatel, Hyundai.
Týmový šéf, Michel Nandan, doufá, že se Thierry rozhodne setrvat: "V uplynulých letech jsme toho společně hodně vybudovali a bylo by pěkné, kdybychom mohli společně sklidit ovoce z této práce. Je normální, že ještě přemýšlí, co pro něj bude nejlepší. Ale myslím, že také ví, co u nás má a kam chceme."
A co na situaci říká samotný Thierry Neuville? "Momentálně je vše ještě otevřené. Do léta jsem si také myslel, že budu v září vědět, jak to bude v budoucnu. Pro mě je to ale důležité rozhodnutí, které chci dobře zvážit. Nakonec je a stále zůstává mým cílem jet o mistrovský titul. Narozdíl od plánu to letos ve třetí sezoně s Hyundai neklaplo. Sébastienu Ogierovi jsme se opravdu nepřiblížili. Je přeci jasné, že se musím pořádně podívat na všechny možnosti a až pak učiním nějaké rozhodnutí. Do soutěže ve Španělsku by to ale mělo být. Nebo okolo tohoto soutěžního víkendu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?