Tým Hyundai Motorsport využil příležitosti a na dnes zahájené Paris Motor Show předvedl koncept modelu Hyundai i20 WRC podle pravidel na sezonu 2017 FIA World Rally Championship.
Tým, kterému v aktuální sezoně WRC patří druhá příčka mezi konstruktéry, prototyp vozu v různých vývojových variantách testuje už od dubna. A to v různých koutech Evropy za různých podmínek. Závodní vůz má svůj základ v třídveřovém provedení modelu Hyundai i20.
Nová pravidla dala konstruktérům větší volnost v oblasti aerodynamiky. Právě aerodynamika se ještě v závěrečné fázi testování před koncem roku 2016 bude dolaďovat. Auta budou mít také vyšší výkon, motor by měl dávat až 380 koní, zrychlení vozů pomůže také aktivní centrální diferenciál.
"Pravidla pro rok 2017 umožnila týmům, aby začaly s bílým listem papíru. Tato výzva pozvedne úroveň zábavy ve WRC kolem tratí po celém světě. Auta budou mít více výkonu, my jsme do nového vozu vložili zkušenosti získané ze dvou kompletních sezon v MS. Začali jsme na voze pracovat v dubnu, prvotní testy se soustředily na motor.
Později jsme začali sledovat chování zavěšení, diferenciálů a aerodynamiky. Jak pro motor tak i pro šasi chystáme ještě v průběhu tohoto roku menší evoluci. Těšíme se, až ukážeme finální verzi našeho auta pro rok 2017," řekl šéf týmu Michel Nandan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.