Volkswagen začal pracovat na programu ve WRC do roku 2022

Volkswagen
Volkswagen, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 27. září 2016 18:35
Sdílej:

Volkswagen začal pracovat na dlouhodobém plánu setrvání v motorsportu - ten by měl zahrnovat období od současnosti do roku 2022. Německá firma zřejmě prodlouží své působení ve WRC, navíc zvažuje další druhy motorsportu.

Volkswagen sice omezil svůj rozpočet na WRC po emisním skandálu, který jej stál (a ještě stát bude) hodně peněz. Ale toto omezení se projevilo jenom na hospitality, nikoliv na programu pro 3 vozy Volkswagen Polo R WRC. Současný program pro WRC byl v roce 2014 schválen do konce sezony 2019.

Sven Smeets, který nahradil Josta Capita v čele Volkswagen Motorsport, řekl: "Je lepší začít s těmito věcmi dříve než později. Jost začal s touto strategií, tedy aby byl Volkswagen v motorsportu i po sezoně 2019, již dříve." Podle Smeetse bychom se mohli dočkat opět tříletého prodloužení aktivit v motorsportu.

"Pokud budeme v motorsportu i po roce 2019, pak to bude opět tříletý program. Vydržet déle pouze o jeden rok by nedávalo smysl, rok 2020 je startem dalšího homologačního cyklu. Na druhou stranu po nás naše představenstvo vždy chce, abychom zvažovali i jiné možnosti," dodal Sven.

Volkswagen do rally vstoupil v roce 2012 s vozy Škoda Fabia S2000, šlo o učednický rok, který tým využil k přípravě na rok 2013. Od té doby začal v MS s Polem R WRC dominovat. Značka z Wolfsburgu vyhrála titul třikrát po sobě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.