Volkswagen začal pracovat na dlouhodobém plánu setrvání v motorsportu - ten by měl zahrnovat období od současnosti do roku 2022. Německá firma zřejmě prodlouží své působení ve WRC, navíc zvažuje další druhy motorsportu.
Volkswagen sice omezil svůj rozpočet na WRC po emisním skandálu, který jej stál (a ještě stát bude) hodně peněz. Ale toto omezení se projevilo jenom na hospitality, nikoliv na programu pro 3 vozy Volkswagen Polo R WRC. Současný program pro WRC byl v roce 2014 schválen do konce sezony 2019.
Sven Smeets, který nahradil Josta Capita v čele Volkswagen Motorsport, řekl: "Je lepší začít s těmito věcmi dříve než později. Jost začal s touto strategií, tedy aby byl Volkswagen v motorsportu i po sezoně 2019, již dříve." Podle Smeetse bychom se mohli dočkat opět tříletého prodloužení aktivit v motorsportu.
"Pokud budeme v motorsportu i po roce 2019, pak to bude opět tříletý program. Vydržet déle pouze o jeden rok by nedávalo smysl, rok 2020 je startem dalšího homologačního cyklu. Na druhou stranu po nás naše představenstvo vždy chce, abychom zvažovali i jiné možnosti," dodal Sven.
Volkswagen do rally vstoupil v roce 2012 s vozy Škoda Fabia S2000, šlo o učednický rok, který tým využil k přípravě na rok 2013. Od té doby začal v MS s Polem R WRC dominovat. Značka z Wolfsburgu vyhrála titul třikrát po sobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.