Volkswagen začal pracovat na dlouhodobém plánu setrvání v motorsportu - ten by měl zahrnovat období od současnosti do roku 2022. Německá firma zřejmě prodlouží své působení ve WRC, navíc zvažuje další druhy motorsportu.
Volkswagen sice omezil svůj rozpočet na WRC po emisním skandálu, který jej stál (a ještě stát bude) hodně peněz. Ale toto omezení se projevilo jenom na hospitality, nikoliv na programu pro 3 vozy Volkswagen Polo R WRC. Současný program pro WRC byl v roce 2014 schválen do konce sezony 2019.
Sven Smeets, který nahradil Josta Capita v čele Volkswagen Motorsport, řekl: "Je lepší začít s těmito věcmi dříve než později. Jost začal s touto strategií, tedy aby byl Volkswagen v motorsportu i po sezoně 2019, již dříve." Podle Smeetse bychom se mohli dočkat opět tříletého prodloužení aktivit v motorsportu.
"Pokud budeme v motorsportu i po roce 2019, pak to bude opět tříletý program. Vydržet déle pouze o jeden rok by nedávalo smysl, rok 2020 je startem dalšího homologačního cyklu. Na druhou stranu po nás naše představenstvo vždy chce, abychom zvažovali i jiné možnosti," dodal Sven.
Volkswagen do rally vstoupil v roce 2012 s vozy Škoda Fabia S2000, šlo o učednický rok, který tým využil k přípravě na rok 2013. Od té doby začal v MS s Polem R WRC dominovat. Značka z Wolfsburgu vyhrála titul třikrát po sobě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?