Hyundai pracuje během čtyř let svého působení v MS v rally už na čtvrtém autě. Jejich aktuální projekt nové generace i20 WRC podle pravidel na rok 2017 se blíží k finální verzi.
Hyundai nový speciál kategorie World Rally Championship neustále někde testuje a teď by na tým mělo čekat už jen finální dolaďování motoru a aerodynamiky speciálu. Pak už požádají FIA o homologační proces. Šéf týmu, Michel Nandan, britskému Autosportu řekl: "Ačkoliv zde jsou stále nějaké malé evoluce a to jak na šasi tak i na motoru, které přijdou později během tohoto roku, tak tato specifikace auta už je poměrně blízká té, se kterou pojedeme příští rok ve WRC."
"V dalších testech vyzkoušíme nějaká vylepšení na motoru. Také se na autě objeví vylepšený aerodynamický balíček. V srpnu jsme začali s asfaltovými testy a v říjnu s nimi budeme pokračovat. Mezitím budeme pokračovat také v našem soustředění se na šotolinové testy, abychom se přichystali na začátek sezony před tím, než se v prosinci v rámci přípravy na Rally Monte Carlo přejde zase na asfalt," pokračuje Monačan v čele týmu Hyundai Motorsport.
Vývojový tým tak má plné ruce práce, k tomu přidejme, že na Korsice čeká první ostrý debut na speciál i20 R5. Za jeho volantem se objeví testovač továrního týmu, Kevin Abbring. S dalším speciálem v soukromých rukou pojede pilot seriálu Formula E a World Endurance Championship (WEC), Stéphane Sarrazin. Se třetím vozem by se měl objevit 23letý italský mladík, Fabio Andolfi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?