S novými pravidly, které budou platit od sezony 2017, může ve WRC dojít také ke změnám v rozložení sil. Jost Capito počítá s tím, že konkurence příští rok Volkswagenu život o něco ztíží.
Volkswagen přišel v roce 2013 do WRC a ukončil několikaletou nadvládů Citroënu v tomto šampionátu. Už od první soutěže byly vozy z Wolfsburgu konkurenceschopné. I ve čtvrté sezoně je Polo R WRC konkurenceschopné, VW s největší pravděpodobností vyhraje titul mezi konstruktéry a Sébastien Ogier je na nejlepší cestě za ziskem už čtvrtého jezdeckého titulu v řadě. S koncem sezony 2016 ale skončí ve WRC jedna éra a s novými auty by příští rok mohlo dojít ke změnám v rozložení sil.
VW by ve svých úspěších rád pokračoval i nadále, ale především Citroën už delší dobu hodně pilně testuje nový speciál C3 WRC. Vzhledem k tomu, že Francouzi se už nadále nebudou účastnit WTCC, tak se Němcům rýsuje vážný konkurent. Také Hyundai letos předvedl se druhou generací své i20 WRC velký skok kupředu. Od sezony 2017 navíc přichází Toyota a stále musíme počítat s M-Sportem, jenž už také testuje auto pro příští rok.
Vedení Volkswagenu během letní pauzy převzal Sven Smeets poté, co Jost Capito odešel po Rallye Deutschland do Formule 1 k týmu McLaren, kde jsme jej během VC ve Spa-Francorchamps a na Monze mohli již registrovat. "Konkurence bude silnější a všechny týmy se připravují trochu odlišně na příští sezonu s novými pravidly. Už vloni jsme přestali pracovat na aktuálním autě a začali se soustředit na auto pro rok 2017," říká Jost Capito pro 'Auto Bild motorsport'.
Již několikrát bylo zmiňováno, že Volkswagen musí ve srovnání s Toyotou nebo Citroënem nasazovat auta jak do soutěží, tak i zajišťovat testy. Tito dva konkurenti mají situaci o něco jednodušší. Jestli z toho Citroën a Toyota budou těžit, to se ukáže příští rok zjara. "Citroën jde odlišnou cestou. Mohou volně testovat, protože se neúčastní šampionátu. Už na 100 % pracují na autě pro rok 2017 - bez zátěže vyplývající ze startů na soutěžích."
Dle Capita bude asi nějtěžším konkurentem Citroën. "Toyota začíná od nuly. Budou potřebovat rok nebo dva, aby se dostali úplně na špici. Ale věřím, že mají také potenciál. Hyundai letos představil vynikající auto. Věřím, že se nově promíchají karty. Ale my máme auto tak daleko, že s homologací bude konkurenceschopné také další tři roky," zakončil Capito.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.