Capito: Volkswagen dostane silnou konkurenci

Jost Capito ještě ve funkci šéfa týmu Volkswagen Motorsport
Jost Capito ještě ve funkci šéfa týmu Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 7. září 2016 20:23
Sdílej:

S novými pravidly, které budou platit od sezony 2017, může ve WRC dojít také ke změnám v rozložení sil. Jost Capito počítá s tím, že konkurence příští rok Volkswagenu život o něco ztíží.

Volkswagen přišel v roce 2013 do WRC a ukončil několikaletou nadvládů Citroënu v tomto šampionátu. Už od první soutěže byly vozy z Wolfsburgu konkurenceschopné. I ve čtvrté sezoně je Polo R WRC konkurenceschopné, VW s největší pravděpodobností vyhraje titul mezi konstruktéry a Sébastien Ogier je na nejlepší cestě za ziskem už čtvrtého jezdeckého titulu v řadě. S koncem sezony 2016 ale skončí ve WRC jedna éra a s novými auty by příští rok mohlo dojít ke změnám v rozložení sil. 

VW by ve svých úspěších rád pokračoval i nadále, ale především Citroën už delší dobu hodně pilně testuje nový speciál C3 WRC. Vzhledem k tomu, že Francouzi se už nadále nebudou účastnit WTCC, tak se Němcům rýsuje vážný konkurent. Také Hyundai letos předvedl se druhou generací své i20 WRC velký skok kupředu. Od sezony 2017 navíc přichází Toyota a stále musíme počítat s M-Sportem, jenž už také testuje auto pro příští rok.

Vedení Volkswagenu během letní pauzy převzal Sven Smeets poté, co Jost Capito odešel po Rallye Deutschland do Formule 1 k týmu McLaren, kde jsme jej během VC ve Spa-Francorchamps a na Monze mohli již registrovat. "Konkurence bude silnější a všechny týmy se připravují trochu odlišně na příští sezonu s novými pravidly. Už vloni jsme přestali pracovat na aktuálním autě a začali se soustředit na auto pro rok 2017," říká Jost Capito pro 'Auto Bild motorsport'. 

Již několikrát bylo zmiňováno, že Volkswagen musí ve srovnání s Toyotou nebo Citroënem nasazovat auta jak do soutěží, tak i zajišťovat testy. Tito dva konkurenti mají situaci o něco jednodušší. Jestli z toho Citroën a Toyota budou těžit, to se ukáže příští rok zjara. "Citroën jde odlišnou cestou. Mohou volně testovat, protože se neúčastní šampionátu. Už na 100 % pracují na autě pro rok 2017 - bez zátěže vyplývající ze startů na soutěžích."

Dle Capita bude asi nějtěžším konkurentem Citroën. "Toyota začíná od nuly. Budou potřebovat rok nebo dva, aby se dostali úplně na špici. Ale věřím, že mají také potenciál. Hyundai letos představil vynikající auto. Věřím, že se nově promíchají karty. Ale my máme auto tak daleko, že s homologací bude konkurenceschopné také další tři roky," zakončil Capito.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.