S novými pravidly, které budou platit od sezony 2017, může ve WRC dojít také ke změnám v rozložení sil. Jost Capito počítá s tím, že konkurence příští rok Volkswagenu život o něco ztíží.
Volkswagen přišel v roce 2013 do WRC a ukončil několikaletou nadvládů Citroënu v tomto šampionátu. Už od první soutěže byly vozy z Wolfsburgu konkurenceschopné. I ve čtvrté sezoně je Polo R WRC konkurenceschopné, VW s největší pravděpodobností vyhraje titul mezi konstruktéry a Sébastien Ogier je na nejlepší cestě za ziskem už čtvrtého jezdeckého titulu v řadě. S koncem sezony 2016 ale skončí ve WRC jedna éra a s novými auty by příští rok mohlo dojít ke změnám v rozložení sil.
VW by ve svých úspěších rád pokračoval i nadále, ale především Citroën už delší dobu hodně pilně testuje nový speciál C3 WRC. Vzhledem k tomu, že Francouzi se už nadále nebudou účastnit WTCC, tak se Němcům rýsuje vážný konkurent. Také Hyundai letos předvedl se druhou generací své i20 WRC velký skok kupředu. Od sezony 2017 navíc přichází Toyota a stále musíme počítat s M-Sportem, jenž už také testuje auto pro příští rok.
Vedení Volkswagenu během letní pauzy převzal Sven Smeets poté, co Jost Capito odešel po Rallye Deutschland do Formule 1 k týmu McLaren, kde jsme jej během VC ve Spa-Francorchamps a na Monze mohli již registrovat. "Konkurence bude silnější a všechny týmy se připravují trochu odlišně na příští sezonu s novými pravidly. Už vloni jsme přestali pracovat na aktuálním autě a začali se soustředit na auto pro rok 2017," říká Jost Capito pro 'Auto Bild motorsport'.
Již několikrát bylo zmiňováno, že Volkswagen musí ve srovnání s Toyotou nebo Citroënem nasazovat auta jak do soutěží, tak i zajišťovat testy. Tito dva konkurenti mají situaci o něco jednodušší. Jestli z toho Citroën a Toyota budou těžit, to se ukáže příští rok zjara. "Citroën jde odlišnou cestou. Mohou volně testovat, protože se neúčastní šampionátu. Už na 100 % pracují na autě pro rok 2017 - bez zátěže vyplývající ze startů na soutěžích."
Dle Capita bude asi nějtěžším konkurentem Citroën. "Toyota začíná od nuly. Budou potřebovat rok nebo dva, aby se dostali úplně na špici. Ale věřím, že mají také potenciál. Hyundai letos představil vynikající auto. Věřím, že se nově promíchají karty. Ale my máme auto tak daleko, že s homologací bude konkurenceschopné také další tři roky," zakončil Capito.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.