S novými pravidly, které budou platit od sezony 2017, může ve WRC dojít také ke změnám v rozložení sil. Jost Capito počítá s tím, že konkurence příští rok Volkswagenu život o něco ztíží.
Volkswagen přišel v roce 2013 do WRC a ukončil několikaletou nadvládů Citroënu v tomto šampionátu. Už od první soutěže byly vozy z Wolfsburgu konkurenceschopné. I ve čtvrté sezoně je Polo R WRC konkurenceschopné, VW s největší pravděpodobností vyhraje titul mezi konstruktéry a Sébastien Ogier je na nejlepší cestě za ziskem už čtvrtého jezdeckého titulu v řadě. S koncem sezony 2016 ale skončí ve WRC jedna éra a s novými auty by příští rok mohlo dojít ke změnám v rozložení sil.
VW by ve svých úspěších rád pokračoval i nadále, ale především Citroën už delší dobu hodně pilně testuje nový speciál C3 WRC. Vzhledem k tomu, že Francouzi se už nadále nebudou účastnit WTCC, tak se Němcům rýsuje vážný konkurent. Také Hyundai letos předvedl se druhou generací své i20 WRC velký skok kupředu. Od sezony 2017 navíc přichází Toyota a stále musíme počítat s M-Sportem, jenž už také testuje auto pro příští rok.
Vedení Volkswagenu během letní pauzy převzal Sven Smeets poté, co Jost Capito odešel po Rallye Deutschland do Formule 1 k týmu McLaren, kde jsme jej během VC ve Spa-Francorchamps a na Monze mohli již registrovat. "Konkurence bude silnější a všechny týmy se připravují trochu odlišně na příští sezonu s novými pravidly. Už vloni jsme přestali pracovat na aktuálním autě a začali se soustředit na auto pro rok 2017," říká Jost Capito pro 'Auto Bild motorsport'.
Již několikrát bylo zmiňováno, že Volkswagen musí ve srovnání s Toyotou nebo Citroënem nasazovat auta jak do soutěží, tak i zajišťovat testy. Tito dva konkurenti mají situaci o něco jednodušší. Jestli z toho Citroën a Toyota budou těžit, to se ukáže příští rok zjara. "Citroën jde odlišnou cestou. Mohou volně testovat, protože se neúčastní šampionátu. Už na 100 % pracují na autě pro rok 2017 - bez zátěže vyplývající ze startů na soutěžích."
Dle Capita bude asi nějtěžším konkurentem Citroën. "Toyota začíná od nuly. Budou potřebovat rok nebo dva, aby se dostali úplně na špici. Ale věřím, že mají také potenciál. Hyundai letos představil vynikající auto. Věřím, že se nově promíchají karty. Ale my máme auto tak daleko, že s homologací bude konkurenceschopné také další tři roky," zakončil Capito.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.