S novými pravidly, které budou platit od sezony 2017, může ve WRC dojít také ke změnám v rozložení sil. Jost Capito počítá s tím, že konkurence příští rok Volkswagenu život o něco ztíží.
Volkswagen přišel v roce 2013 do WRC a ukončil několikaletou nadvládů Citroënu v tomto šampionátu. Už od první soutěže byly vozy z Wolfsburgu konkurenceschopné. I ve čtvrté sezoně je Polo R WRC konkurenceschopné, VW s největší pravděpodobností vyhraje titul mezi konstruktéry a Sébastien Ogier je na nejlepší cestě za ziskem už čtvrtého jezdeckého titulu v řadě. S koncem sezony 2016 ale skončí ve WRC jedna éra a s novými auty by příští rok mohlo dojít ke změnám v rozložení sil.
VW by ve svých úspěších rád pokračoval i nadále, ale především Citroën už delší dobu hodně pilně testuje nový speciál C3 WRC. Vzhledem k tomu, že Francouzi se už nadále nebudou účastnit WTCC, tak se Němcům rýsuje vážný konkurent. Také Hyundai letos předvedl se druhou generací své i20 WRC velký skok kupředu. Od sezony 2017 navíc přichází Toyota a stále musíme počítat s M-Sportem, jenž už také testuje auto pro příští rok.
Vedení Volkswagenu během letní pauzy převzal Sven Smeets poté, co Jost Capito odešel po Rallye Deutschland do Formule 1 k týmu McLaren, kde jsme jej během VC ve Spa-Francorchamps a na Monze mohli již registrovat. "Konkurence bude silnější a všechny týmy se připravují trochu odlišně na příští sezonu s novými pravidly. Už vloni jsme přestali pracovat na aktuálním autě a začali se soustředit na auto pro rok 2017," říká Jost Capito pro 'Auto Bild motorsport'.
Již několikrát bylo zmiňováno, že Volkswagen musí ve srovnání s Toyotou nebo Citroënem nasazovat auta jak do soutěží, tak i zajišťovat testy. Tito dva konkurenti mají situaci o něco jednodušší. Jestli z toho Citroën a Toyota budou těžit, to se ukáže příští rok zjara. "Citroën jde odlišnou cestou. Mohou volně testovat, protože se neúčastní šampionátu. Už na 100 % pracují na autě pro rok 2017 - bez zátěže vyplývající ze startů na soutěžích."
Dle Capita bude asi nějtěžším konkurentem Citroën. "Toyota začíná od nuly. Budou potřebovat rok nebo dva, aby se dostali úplně na špici. Ale věřím, že mají také potenciál. Hyundai letos představil vynikající auto. Věřím, že se nově promíchají karty. Ale my máme auto tak daleko, že s homologací bude konkurenceschopné také další tři roky," zakončil Capito.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.