To, co se už delší dobu předpokládalo, bylo nyní oficiálně oznámeno - Josta Capita v čele Volkswagenu Motorsport nahrazuje Sven Smeets.
Sven Smeets je někdejší belgický navigátor, který usedal po boku jezdců jako Freddy Loix anebo François Duval. Po skončení své navigátorské kariéry se připojil k Citroën Racingu, kde působil v roli týmového manažera předtím, než v roce 2012 odešel k Volkswagenu.
Německý tým po odchodu Capita vůbec mění trochu strukturu, když François-Xavier Demaison, aktuální technický ředitel, byl jmenován do správní rady Volkswagen Motorsport.
"Jsme potěšeni, že se Svenem Smeetsem můžeme oznámit příchod muže, který má ve vedení Volkswagen Motorsportu extrémní zkušenosti. Jsme přesvědčeni, že budeme pokračovat v našich úspěších ve WRC, stejně tak jako budeme pokračovat ve strategickém vývoji sportovních automobilů se Svenem v čele.
Chceme také poděkovat Jostu Capitovi, pod jehož vedením získal Volkswagen všechny mistrovské tituly v posledních třech letech," prohlásil Dr. Frank Welsch, člen správní rady značky Volkswagen. Na závěr dodejme, že Volkswagen Polo R WRC vyhrálo 38 ze 48 soutěží, do nichž v rámci mistrovství světa od roku 2013 (tudíž pod vedením Capita) odstartovalo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.