To, co se už delší dobu předpokládalo, bylo nyní oficiálně oznámeno - Josta Capita v čele Volkswagenu Motorsport nahrazuje Sven Smeets.
Sven Smeets je někdejší belgický navigátor, který usedal po boku jezdců jako Freddy Loix anebo François Duval. Po skončení své navigátorské kariéry se připojil k Citroën Racingu, kde působil v roli týmového manažera předtím, než v roce 2012 odešel k Volkswagenu.
Německý tým po odchodu Capita vůbec mění trochu strukturu, když François-Xavier Demaison, aktuální technický ředitel, byl jmenován do správní rady Volkswagen Motorsport.
"Jsme potěšeni, že se Svenem Smeetsem můžeme oznámit příchod muže, který má ve vedení Volkswagen Motorsportu extrémní zkušenosti. Jsme přesvědčeni, že budeme pokračovat v našich úspěších ve WRC, stejně tak jako budeme pokračovat ve strategickém vývoji sportovních automobilů se Svenem v čele.
Chceme také poděkovat Jostu Capitovi, pod jehož vedením získal Volkswagen všechny mistrovské tituly v posledních třech letech," prohlásil Dr. Frank Welsch, člen správní rady značky Volkswagen. Na závěr dodejme, že Volkswagen Polo R WRC vyhrálo 38 ze 48 soutěží, do nichž v rámci mistrovství světa od roku 2013 (tudíž pod vedením Capita) odstartovalo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.