To, co se už delší dobu předpokládalo, bylo nyní oficiálně oznámeno - Josta Capita v čele Volkswagenu Motorsport nahrazuje Sven Smeets.
Sven Smeets je někdejší belgický navigátor, který usedal po boku jezdců jako Freddy Loix anebo François Duval. Po skončení své navigátorské kariéry se připojil k Citroën Racingu, kde působil v roli týmového manažera předtím, než v roce 2012 odešel k Volkswagenu.
Německý tým po odchodu Capita vůbec mění trochu strukturu, když François-Xavier Demaison, aktuální technický ředitel, byl jmenován do správní rady Volkswagen Motorsport.
"Jsme potěšeni, že se Svenem Smeetsem můžeme oznámit příchod muže, který má ve vedení Volkswagen Motorsportu extrémní zkušenosti. Jsme přesvědčeni, že budeme pokračovat v našich úspěších ve WRC, stejně tak jako budeme pokračovat ve strategickém vývoji sportovních automobilů se Svenem v čele.
Chceme také poděkovat Jostu Capitovi, pod jehož vedením získal Volkswagen všechny mistrovské tituly v posledních třech letech," prohlásil Dr. Frank Welsch, člen správní rady značky Volkswagen. Na závěr dodejme, že Volkswagen Polo R WRC vyhrálo 38 ze 48 soutěží, do nichž v rámci mistrovství světa od roku 2013 (tudíž pod vedením Capita) odstartovalo.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.