Odcházející šéf VW Motorsport, Jost Capito, řekl, že je přesvědčen, že pro něj nadešel správný čas, aby odešel. Zároveň věří, že jeho již bývalý tým bude úspěšný i v roce 2017, kdy se ve WRC dočkáme nových aut.
Nedávná Rally Deutschland byla poslední soutěží pro Josta Capita v čele týmu Volkswagen. S týmem se symbolicky rozloučil vítězstvím Sébastiena Ogiera. Jost míří, jak je známo do Formule 1 do týmu McLaren, avšak sám příznal, že mu bude rallysport chybět a že v posledních čtyřech letech se pro něj jednalo o "více než naplnění snu".
"Dnešek byl mým prvním vystoupením v rally s Volkswagenem před tím, než se v půli září přesunu do nové práce. Všecko je o to sladší, že máme co oslavovat. Musím poděkovat Sebovi [Ogierovi] a Julienu [Ingrassiovi] za to, že dostáli svému slibu [a zařídili vítěznou rozlučku]. Je to opravdu dobré a od nich hezké. Odjeli moc pěknou rally a jsem opravdu šťastný, že tento pár vidím zpět na nejvyšším stupínku podia po krátkém období," říká Jost Capito.
"Na šotolinových tratích výsledkem pravidla, které je nutilo otevírat trať, museli hodně trpět. To znamenalo, že neměli žádnou šanci na výhru. Využili tak malé výhody, které jim toto pravidlo dává na asfaltu. Ale neměli to tu lehké: měnící se podmínky udělaly výběru gum náročným a nedávaly žádný prostor pro chyby."
"Musím poděkovat celé rally komunitě, všem mediím, žurnalistům, fotografům, televizním posádkám, všem týmům a jezdcům, ale zvláště všem fanouškům kdekoliv na světě. Stvořili nás a tým zažil nejfantastičtější čtyři roky, které jsme v našich životech měli. Je opravdu těžké odcházet, ale moje práce je hotová. Je to, jako když se vaše děti stanou dospělými a odejdou z domu. Stále se staráte, ale musí se postavit na svoje vlastní nohy. Jsem přesvědčen o tom, že je teď správný čas."
"Tým může být úspěšný. Na autě pro rok 2017 jsme udělali skvělou práci a udělali jsme všechno správně, takže by to mohlo být úspěšné. Máme skvělé zkušenosti. Bez vás [médií] by to nikdy nebyla taková cesta. Bylo to více, než když se sen stává realitou. Opravud to budu hodně postrádat. Ale myslím, že když slyším veškeré ty diskuze - a můj bratr mi posílá veškeré ty komentáře na Twitteru - tak někteří lidé mohou být také šťastní, že teď odcházím. Zůstanu v kontaktu a vždy budu sledovat rally, protože pro mě to nejlepší motorsport, který tu je. Z paddocku Formule 1 udělám velké rallyové fanoušky, slibuji!"
Na otázku, co si do F1 z WRC, kde působil u týmů Volkswagen a Ford, přenese, Jost odpověděl, že se každý sport může z rally poučit: "Rally je velmi profesionální ale také zábavná. Spousta lidí si myslí, že když si práci užíváte, tak nemůžete být profesionální a úspěšní, že to zkrátka nejde dohromady.
Ale já si myslím, že rally naopak ukazuje, že když si lidé práci užívají, výsledky jsou ještě lepší. V Anglii říkavají: 'work hard, play hard [tvrdě pracuj, hraj tvrdě]' a to se pokusím přenést do F1. Myslím si, že komunita rally je opravdu jedinečná a každý sport si z rally něco může vzít."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?