Odcházející šéf VW Motorsport, Jost Capito, řekl, že je přesvědčen, že pro něj nadešel správný čas, aby odešel. Zároveň věří, že jeho již bývalý tým bude úspěšný i v roce 2017, kdy se ve WRC dočkáme nových aut.
Nedávná Rally Deutschland byla poslední soutěží pro Josta Capita v čele týmu Volkswagen. S týmem se symbolicky rozloučil vítězstvím Sébastiena Ogiera. Jost míří, jak je známo do Formule 1 do týmu McLaren, avšak sám příznal, že mu bude rallysport chybět a že v posledních čtyřech letech se pro něj jednalo o "více než naplnění snu".
"Dnešek byl mým prvním vystoupením v rally s Volkswagenem před tím, než se v půli září přesunu do nové práce. Všecko je o to sladší, že máme co oslavovat. Musím poděkovat Sebovi [Ogierovi] a Julienu [Ingrassiovi] za to, že dostáli svému slibu [a zařídili vítěznou rozlučku]. Je to opravdu dobré a od nich hezké. Odjeli moc pěknou rally a jsem opravdu šťastný, že tento pár vidím zpět na nejvyšším stupínku podia po krátkém období," říká Jost Capito.
"Na šotolinových tratích výsledkem pravidla, které je nutilo otevírat trať, museli hodně trpět. To znamenalo, že neměli žádnou šanci na výhru. Využili tak malé výhody, které jim toto pravidlo dává na asfaltu. Ale neměli to tu lehké: měnící se podmínky udělaly výběru gum náročným a nedávaly žádný prostor pro chyby."
"Musím poděkovat celé rally komunitě, všem mediím, žurnalistům, fotografům, televizním posádkám, všem týmům a jezdcům, ale zvláště všem fanouškům kdekoliv na světě. Stvořili nás a tým zažil nejfantastičtější čtyři roky, které jsme v našich životech měli. Je opravdu těžké odcházet, ale moje práce je hotová. Je to, jako když se vaše děti stanou dospělými a odejdou z domu. Stále se staráte, ale musí se postavit na svoje vlastní nohy. Jsem přesvědčen o tom, že je teď správný čas."
"Tým může být úspěšný. Na autě pro rok 2017 jsme udělali skvělou práci a udělali jsme všechno správně, takže by to mohlo být úspěšné. Máme skvělé zkušenosti. Bez vás [médií] by to nikdy nebyla taková cesta. Bylo to více, než když se sen stává realitou. Opravud to budu hodně postrádat. Ale myslím, že když slyším veškeré ty diskuze - a můj bratr mi posílá veškeré ty komentáře na Twitteru - tak někteří lidé mohou být také šťastní, že teď odcházím. Zůstanu v kontaktu a vždy budu sledovat rally, protože pro mě to nejlepší motorsport, který tu je. Z paddocku Formule 1 udělám velké rallyové fanoušky, slibuji!"
Na otázku, co si do F1 z WRC, kde působil u týmů Volkswagen a Ford, přenese, Jost odpověděl, že se každý sport může z rally poučit: "Rally je velmi profesionální ale také zábavná. Spousta lidí si myslí, že když si práci užíváte, tak nemůžete být profesionální a úspěšní, že to zkrátka nejde dohromady.
Ale já si myslím, že rally naopak ukazuje, že když si lidé práci užívají, výsledky jsou ještě lepší. V Anglii říkavají: 'work hard, play hard [tvrdě pracuj, hraj tvrdě]' a to se pokusím přenést do F1. Myslím si, že komunita rally je opravdu jedinečná a každý sport si z rally něco může vzít."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.