Odcházející šéf VW Motorsport, Jost Capito, řekl, že je přesvědčen, že pro něj nadešel správný čas, aby odešel. Zároveň věří, že jeho již bývalý tým bude úspěšný i v roce 2017, kdy se ve WRC dočkáme nových aut.
Nedávná Rally Deutschland byla poslední soutěží pro Josta Capita v čele týmu Volkswagen. S týmem se symbolicky rozloučil vítězstvím Sébastiena Ogiera. Jost míří, jak je známo do Formule 1 do týmu McLaren, avšak sám příznal, že mu bude rallysport chybět a že v posledních čtyřech letech se pro něj jednalo o "více než naplnění snu".
"Dnešek byl mým prvním vystoupením v rally s Volkswagenem před tím, než se v půli září přesunu do nové práce. Všecko je o to sladší, že máme co oslavovat. Musím poděkovat Sebovi [Ogierovi] a Julienu [Ingrassiovi] za to, že dostáli svému slibu [a zařídili vítěznou rozlučku]. Je to opravdu dobré a od nich hezké. Odjeli moc pěknou rally a jsem opravdu šťastný, že tento pár vidím zpět na nejvyšším stupínku podia po krátkém období," říká Jost Capito.
"Na šotolinových tratích výsledkem pravidla, které je nutilo otevírat trať, museli hodně trpět. To znamenalo, že neměli žádnou šanci na výhru. Využili tak malé výhody, které jim toto pravidlo dává na asfaltu. Ale neměli to tu lehké: měnící se podmínky udělaly výběru gum náročným a nedávaly žádný prostor pro chyby."
"Musím poděkovat celé rally komunitě, všem mediím, žurnalistům, fotografům, televizním posádkám, všem týmům a jezdcům, ale zvláště všem fanouškům kdekoliv na světě. Stvořili nás a tým zažil nejfantastičtější čtyři roky, které jsme v našich životech měli. Je opravdu těžké odcházet, ale moje práce je hotová. Je to, jako když se vaše děti stanou dospělými a odejdou z domu. Stále se staráte, ale musí se postavit na svoje vlastní nohy. Jsem přesvědčen o tom, že je teď správný čas."
"Tým může být úspěšný. Na autě pro rok 2017 jsme udělali skvělou práci a udělali jsme všechno správně, takže by to mohlo být úspěšné. Máme skvělé zkušenosti. Bez vás [médií] by to nikdy nebyla taková cesta. Bylo to více, než když se sen stává realitou. Opravud to budu hodně postrádat. Ale myslím, že když slyším veškeré ty diskuze - a můj bratr mi posílá veškeré ty komentáře na Twitteru - tak někteří lidé mohou být také šťastní, že teď odcházím. Zůstanu v kontaktu a vždy budu sledovat rally, protože pro mě to nejlepší motorsport, který tu je. Z paddocku Formule 1 udělám velké rallyové fanoušky, slibuji!"
Na otázku, co si do F1 z WRC, kde působil u týmů Volkswagen a Ford, přenese, Jost odpověděl, že se každý sport může z rally poučit: "Rally je velmi profesionální ale také zábavná. Spousta lidí si myslí, že když si práci užíváte, tak nemůžete být profesionální a úspěšní, že to zkrátka nejde dohromady.
Ale já si myslím, že rally naopak ukazuje, že když si lidé práci užívají, výsledky jsou ještě lepší. V Anglii říkavají: 'work hard, play hard [tvrdě pracuj, hraj tvrdě]' a to se pokusím přenést do F1. Myslím si, že komunita rally je opravdu jedinečná a každý sport si z rally něco může vzít."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.